گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

سقوط تاریخی بازارهای سهام آسیایی؛ رکوردهای منفی جدید در پی فروش گسترده سهام

سقوط تاریخی بازارهای بورس آسیا؛ رکوردهای منفی جدید در پی فروش گسترده سهام

امروز یکی از بدترین روزهای تاریخ بازارهای سهام بود که با سقوط شدید بازارهای بورس آسیا آغاز شد.

5 آگوست 2024 یکی از بدترین روزهای تاریخ بازارهای سهام بود که با سقوط شدید بازارهای بورس آسیا آغاز شد و بازارهای جهانی را تحت‌تأثیر قرار داد.

بازارهای جهانی سهام به‌ویژه در آسیا به‌شدت سقوط کرده‌اند. این ریزش عمدتاً به‌دلیل افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ژاپن در 31 ژودیه بوده است. بورس تایوان بیشترین ضررها را در تاریخ خود تجربه کرده و بازارهای ژاپن، کره جنوبی و استرالیا نیز روزهای سختی را پشت سر گذاشتند.

5 آگوست 2024، بازارهای جهانی سهام به‌ویژه در آسیا به‌شدت سقوط کردند. بازارهای بورس آسیا دوشنبه با افت شدید آغاز به کار کردند و این روند طی روز بدتر شد. بازارهای آتی آمریکا و اروپا نیز تحت‌تأثیر این فروش گسترده قرار گرفتند و ارزهای دیجیتال مهم مانند بیت‌کوین و اتریوم نیز ضربات قابل‌توجهی خوردند.

سقوط تاریخی بازارهای بورس آسیا؛ رکوردهای منفی جدید در پی فروش گسترده سهام

بحران در بازارهای سهام؛ آسیا با سقوطی بی‌سابقه جهان را تحت‌تأثیر قرار داد

پیش‌ازاین ریزش، بازارهای مالی به‌دلیل نگرانی از رکود اقتصادی آمریکا، احتیاط درمورد هیاهوی هوش مصنوعی و تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه متزلزل بودند. بااین‌حال به گفته یکی از تحلیلگران استرالیایی، افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن در 31 ژوئیه باعث شد وضعیت بحرانی‌تر شود.

شاخص VIX که یکی از شاخص‌های نوسان بازار است، دوشنبه 48 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح در 4 سال اخیر رسید.

بازار سهام ژاپن به‌شدت تحت‌تأثیر قرار گرفت. شاخص نیکی 225 (یکی از شاخص‌های بازار سهام توکیو) 5 آگوست تا 13 درصد سقوط کرد و با 12.4 درصد کاهش بسته شد که بدترین افت از زمان سقوط بازار در دوشنبه سیاه در اکتبر 1987 بود.

شاخص «کوسپی» بازار بورس کره جنوبی نیز 5 آگوست با 8.8 درصد کاهش بسته شد که بدترین افت درصدی از اکتبر 2008 در دوران بحران مالی جهانی بود. کاهش سهام شرکت‌های بزرگ نیمه‌هادی، مانند سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix که به‌ترتیب 10.3 و 9.9 درصد کاهش یافتند، از عوامل اصلی این سقوط بود.

بازار سهام تایوان بدترین روز خود را از زمان آغاز معاملات در سال 1967 تجربه کرد. شاخص تایکس تایوان 8.4 درصد کاهش یافت و سهام شرکت بزرگ تولید نیمه‌هادی TSMC نیز نزدیک به 10 درصد ریزش پیدا کرد.

شاخص ASX200 استرالیا نیز با 3.7 درصد کاهش بسته شد که بزرگ‌ترین افت روزانه آن از مه 2020 در دوران اوج همه‌گیری کووید-19 بود. این کاهش عمدتاً به‌دلیل افت سهام شرکت‌های فناوری اطلاعات بود.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋