گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

امروز در فضا: بارش شهابی آلفا جدی به اوج خود می رسد

امروز در فضا: بارش شهابی آلفا جدی به اوج خود می‌رسد

بارش شهابی آلفا جدی از 15 ژوئیه تا 11 سپتامبر ادامه دارد. این بارش شهابی توسط ستاره‌شناس مجارستانی «میکلوش کنکولی تگه» کشف شد.

1 آگوست هر سال، بارش شهابی معروف به «آلفا جدی» به اوج خود می‌رسد. بارش شهابی آلفا جدی از 15 ژوئیه تا 11 سپتامبر ادامه دارد. این بارش شهابی توسط ستاره‌شناس مجارستانی، «میکلوش کنکولی تگه»، در سال 1871 کشف شد.

بارش شهابی آلفا جدی دارای شهاب‌های نادر اما نسبتاً درخشان با برخی از گلوله‌های آتشین است. منبع اصلی شهاب‌سنگ‌ها نیز دنباله‌دار 169P/NEAT است.

اخترشناسان بدن دنباله‌دار را به‌عنوان سیارک 2002 EX12 شناسایی کردند که در سال 2005 در نزدیکی حضیض ضعیف فعال شد. این جسم اکنون دنباله‌دار 169P/NEAT نامیده‌ می‌شود.

آلفا جدی

طبق پیش‌بینی‌ها، بارش شهابی در حدود 3500 تا 5000 سال پیش برای اولین‌بار ایجاد شد؛ زمانی که حدود نیمی از بدن سیارک مادر متلاشی شد و در گردوغبار افتاد. ابر گردوغبار اخیراً در مدار زمین تکامل یافته‌ است و باعث بارش باران شهابی با اوج سرعت 2-5 در ساعت شده‌ است که گاهی اوقات فوران شهاب‌های درخشان با سرعت بیشتری را دارد.

این باران شهاب‌سنگی به تولید برخی از درخشان‌ترین شهاب‌ها در میان بارش‌های اصلی شهرت دارد که میانگین قدر آن حدود 2.2 تخمین زده‌ می‌شود.

انتظار می‌رود آلفا جدی در سال‌های 2220-2420 پس از میلاد، به یک طوفان بزرگ سالانه تبدیل شود‌؛ طوفانی که قوی‌تر از هر بارش سالانه‌‌ای که امروزه شاهد هستیم خواهد بود.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋