گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

سازمان غذا و داروی آمریکا آزمایش خون را برای تشخیص سرطان روده بزرگ تایید کرده است

سازمان غذا و دارو آمریکا یک آزمایش خون را برای تشخیص سرطان روده بزرگ تأیید کرد

این اولین آزمایش خون برای تشخیص سرطان روده بزرگ است که در آمریکا واجد شرایط پوشش بیماری درمانی (Medicare) خواهد بود.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آزمایش خون شرکت Guardant Health را برای تشخیص سرطانی که از روده بزرگ یا رکتوم شروع می‌شود، تأیید کرد. این آزمایش که با نام Shield نیز شناخته می‌شود، از سال 2022 به‌صورت آزمایشی درحال‌توسعه بوده است.

به گزارش «رویترز»، مشاوران FDA اخیراً به تأیید این آزمایش خون رأی دادند و اجازه استفاده از آن را برای بزرگسالان 45 سال و بالاتر صادر کردند. تأیید FDA آن را یک قدم به عرضه اولین آزمایش خون غربالگری سرطان کولورکتال (CRC) که واجد شرایط پوشش بیمه درمانی (Medicare) برای افراد مسن است، نزدیک‌تر می‌کند.

تشخیص آسان‌تر سرطان روده بزرگ با آزمایش خون

آزمایش‌های خون نسبت به آزمایش‌های مرتبط با مدفوع، مانند Exact Sciences Cologuard، برای غربالگری سرطان مناسب‌تر هستند. تأیید Shield توسط سازمان غذا و دارو دومین مورد آزمایش خون برای غربالگری CRC (سرطان روده بزرگ) در ایالات متحده پس از Epi proColon از شرکت Epigenomics است. Epi proColon در سال 2016 تأیید شد.

آزمایش خون تشخیص سرطان

با تمام این احوال، Epi proColon برای پوشش بیمه Medicare واجد شرایط نبود؛ زیرا معیارهای مراکز خدمات بیمه پزشکی سالمندان و بهداشت مستمندان (CMS) با حساسیت 74 درصد یا بیشتر را برآورده نمی‌کرد. طبق اسناد FDA، مطالعات نشان داده است تست Shield حدود 83 درصد سرطان‌های روده بزرگ را شناسایی می‌کند.

کولونوسکوپی به‌عنوان تست استاندارد طلایی برای تشخیص CRC در نظر گرفته می‌شود. سرطان روده بزرگ یا همان CRC سالانه حدود 150,000 نفر در ایالات متحده را درگیر می‌کند و طبق گفته FDA، با بیش از 50,000 مرگ در سال، دومین عامل مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در این کشور است.

پزشکان بر این باورند که کاهش مصرف گوشت قرمز و فرآورده‌های آن، مصرف کلسیم و ویتامین D، دوری از استرس و اضطراب، ترک سیگار و الکل، فعالیت جسمانی و ورزش منظم راه‌هایی پیشگیری از سرطان روده هستند.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋