گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

کلاهبرداران کاربران ارزهای دیجیتال در یوتیوب را با دیپ فیک ایلان ماسک فریب دادند

کلاهبرداران با دیپ‌فیک ایلان ماسک، کاربران حوزه رمزارزها را در یوتوب فریب دادند

کلاهبرداران از چهره و صدای ایلان ماسک برای فریب کاربران استفاده کردند.

یکی از برنامه‌های زنده یوتوب به‌مدت پنج ساعت پخش شد و از دیپ‌فیک ایلان ماسک برای تبلیغ کلاهبرداری رمزارز استفاده کرد.

این برنامه زنده که اکنون حذف شده است، تصویری از ایلان ماسک را نشان می‌داد که به‌نظر می‌رسید مربوطه به رویداد تسلا است که به‌صورت زنده پخش می‌شود. صدای وی توسط هوش مصنوعی تولید شده بود و بینندگان را تشویق می‌کرد تا به یک وب‌سایت مراجعه کرده و بیت‌کوین، اتریوم یا دوج‌کوین خود را برای شرکت در یک برنامه دریافت هدیه، واریز کنند. این پیام که به‌صورت مکرر پخش می‌شد، وعده می‌داد که سیستم به‌طور خودکار دو برابر مقدار رمزارزی که واریز کرده‌اید را بازمی‌گرداند.

کلاهبرداران با دیپ‌فیک ایلان ماسک، کاربران حوزه رمزارزها را در یوتوب فریب دادند

سوءاستفاده از دیپ‌فیک‌های ایلان ماسک برای کلاهبرداری رمزارزی

در یکی از لحظات برگزاری این پخش زنده جعلی، بیش از 30 هزار بیننده درحال تماشای برنامه بودند. (البته نمی‌توان احتمال افزایش این اعداد توسط بات‌ها را نادیده گرفت). این موضوع باعث شد که این برنامه لایو فیک در قسمت بالای پیشنهادهای Live Now یوتوب نمایش داده شود.

از سوی دیگر این حساب کاربری (با آیدی elon.teslastream@) که خود را به‌عنوان رسمی تسلا معرفی کرده بود، تأیید Official Artist Channel را داشت. با این حساب به‌نظر می‌رسد موضوع، هک یک حساب کاربری باشد. البته درحال‌حاضر، هم ویدیو و هم کانال مذکور حذف شده‌اند.

دیپ‌فیک‌های ایلان ماسک در چند ماه اخیر به شدت افزایش یافته‌اند و معمولاً از حساب کاربری که به یکی از شرکت‌های ماسک نسبت داده می‌شود، پخش می‌شوند. اوایل ماه جاری میلادی، گزارش مشابهی مربوط به 35 حساب کاربری در زمان پرتاب استارشیپ منتشر شد که خود را به‌عنوان اسپیس ایکس معرفی کرده بودند.

کلاهبرداران در ماه آوریل نیز با استفاده از همین تاکتیک تلاش کردند از هیجان‌های مربوط به موضوع خورشیدگرفتگی سوءاستفاده کنند و دیپ‌فیک‌های مختلفی منتشر شد.

کلاهبرداری‌های رمزارزی که هواداران ماسک را در شبکه‌های اجتماعی هدف قرار می‌دهند، سال‌ها است که مشکل‌ساز بوده‌اند. این موضوع در مورد سایر افراد مشهور هم دیده می‌شود.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋