گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

ثبت نام کارت سوخت از ابتدای خرداد به صورت اینترنتی انجام می شود

ثبت نام کارت سوخت از ابتدای خردادماه آنلاین خواهد شد

«جعفر سالاری نسب» مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از آنلاین شدن ثبت نام کارت سوخت از ابتدای خردادماه خبر داد.

«جعفر سالاری نسب»، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، از آنلاین‌شدن ثبت نام کارت سوخت از ابتدای خردادماه خبر داد. به گفته او پس از آنلاین شدن ثبت درخواست کارت سوخت، این کارت طی هفت الی 10 روز کاری صادر شده و برای متقاضیان ارسال خواهد شد.

ثبت نام کارت سوخت آنلاین، تنها برای خودروهای صفرکیلومتر

پیش از آغاز سال جدید، مدیران وزارت نفت از آنلاین شدن درخواست صدور کارت سوخت خبر داده بودند. قرار بود تا این رویه در فروردین 1403 اجرایی شود اما تاکنون چندبار اجرای آن به تعویق افتاده است. درحال‌حاضر برای ارائه درخواست کارت سوخت، متقاضیان باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند. فرآیند صدور و تحویل کارت سوخت نیز حدود دوماه به طول می‌انجامد.

سالاری نسب در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، از صدور چهار میلیون کارت سوخت طی سال 1402 تاکنون خبر داد. او در ادامه گفت:‌ «اکنون نیز سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم که بتوانیم فرایند صدور کارت سوخت را برای خودروهای نوشماره سریع‌تر کنیم. ما برنامه داریم که این اقدام برای سایر خودروها هم انجام شود.»

ثبت نام کارت سوخت

از زمان اجرای محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری خودروها، بسیاری از مالکان برای سوخت‌گیری با مشکل مواجه شده‌اند. براساس قانون جدید، ، ۹۰ درصد سوخت‌گیری در حوزه بنزین و ۹۵ درصد در حوزه نفت‌گاز، باید از کارت سوخت شخصی باشد. از این رو دولت کارت سوخت جایگاه‌ها را جمع‌آوری کرده است. بسیاری از پمپ بنزین‌ها درحال‌حاضر فاقد کارت سوخت هستند یا آن‌که در ساعات محدودی بنزین دارند.

دولت تصمیم گرفته است تا برای مدیریت مصرف سوخت، از راهکارهای غیرقیمتی استفاده کند. کاهش سهمیه بنزین آزاد از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر و یا محدودیت ۴۰ لیتری هر نوبت سوخت‌گیری در همین راستا بوده است. به گفته سالاری نسب، هم‌اکنون ۹۴ درصد مردم کمتر از ۱۶۰ لیتر در ماه مصرف بنزین دارند که این میزان با مجموع ۶۰ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی پوشش داده می‌شود.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋