گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

X-Pong G6 تسلا مدل Y را در اروپا به چالش می کشد

ایکس پنگ G6، تسلا مدل Y را در اروپا به چالش می‌کشد

برند چینی Xpeng، فروش مدل جدید خود یعنی ایکس پنگ G6 را در چند کشور اروپا آغاز کرده است.

برند چینی Xpeng، فروش مدل جدید خود یعنی ایکس پنگ G6 را در اروپا آغاز کرده است. این خودرو رقیبی برای تسلا مدل Y در قاره سبز خواهد بود. مشتریان اروپایی در هلند، نروژ، دانمارک و سوئد اکنون قادر به سفارش این خودرو هستند. ایکس پنگ G6 سومین خودرو از این برند چینی است که به بازار اروپا عرضه می‌شود. البته باید اشاره کرد که Xpeng G6 طی رقابت با تسلا مدل Y در بازار چین شکست خورده است.

ایکس پنگ G6

Xpeng یک استارتاپ چینی است که در سال 2014 تأسیس شد و به تسلا چینی شهرت دارد. ایکس پنگ فعالیت خود را قدرتمند آغاز کرد اما پس از بروز جنگ قیمتی خودروهای برقی در چین،‌ فروش ایکس پنگ کاهش یافت. این برند چینی در سال 2023 به‌صورت ماهانه هفت هزار خودرو می‌فروخت، درحالی‌که این آمار اکنون به کمتر از 2000 دستگاه در ماه رسیده است. ازاین‌رو کارشناسان بازار خودرو اعتقاد دارند ایکس پنگ G6 نبرد را به تسلا مدل Y در چین باخته است. مدیران ایکس پنگ تصمیم گرفته‌اند تا زمین بازی را گسترش دهند و پس از شکست در چین، شانس خود را برای موفقیت در بازار اروپا امتحان کنند.

مشخصات و قیمت ایکس پنگ G6 در اروپا

Xpeng G6 یکی از ارزان‌ترین خودروهای برقی در بازار اروپا خواهد بود. خرید این خودرو الکتریکی در نروژ فقط 37,700 دلار هزینه دارد. بااین‌حال تسلا مدل Y‌ نیز با همین قیمت در نروژ عرضه می‌شود. بنابراین بعید است ایکس پنگ G6 بتواند در نروژ موفقیتی کسب کند.

کابین خودرو

در سوئد، ایکس پنگ G6 با قیمت پایه 49,100 دلار فروخته می‌شود و تسلا مدل Y نیز 49,500 دلار قیمت دارد. مشتریان هلندی برای خرید Xpeng G6 باید 46,300 یورو بپردازند، درحالی‌که خرید تسلا مدل Y برای آن‌ها 49,500 دلار هزینه دارد.

ایکس پنگ G6 یک کراس‌اوور کوپه با ابعاد 4753/1920/1650 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2890 میلی‌متر است. این خودرو از نظر ابعاد و اندازه با تسلا مدل Y‌ مشابهت دارد. این خودرو در قالب سه تیپ به بازار اروپا عرضه خواهد شد که مشخصات آن‌ها به شرح زیر است:

  • تک موتور الکتریکی با 254 اسب‌بخار قدرت، محور محرک عقب، باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت 66 کیلووات ساعت، برد 435 کیلومتر.
  • تک موتور الکتریکی محور عقب با 282 اسب‌بخار قدرت، باتری LFP با ظرفیت 87.5 کیلووات ساعت، برد 570 کیلومتر
  • دو موتور الکتریکی دو دیفرانسیل با قدرت 469 اسب‌بخار، باتری LFP‌ با ظرفیت 87.5 کیلووات ساعت، برند 550 کیلومتر.
خودرو برقی چینی

مشتریان اروپایی می‌توانند ایکس پنگ G6 را در پنج رنگ سفید، مشکی، خاکستری، نقره‌ای و نارنجی خریداری کنند. تریم داخلی خودرو نیز در دو رنگ مشکی و خاکستری ارائه می‌شود. این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های 20 اینچی عرضه می‌شود. بااین‌حال کارشناسان عقیده دارند به‌دلیل تصویر برند ضعیف و نبود زیرساخت کافی، ایکس پنگ باز هم در نبرد با تسلا مدل Y‌ شکست خواهد خورد.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋