گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

بررسی ساعت هوشمند Huawei Watch GT 4: خاص بودن در سبک شرقی

بررسی ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4: خاص بودن به‌‌سبک شرقی‌ها

گجت پوشیدنی تازه‌وارد هوآوی از ظاهری کلاسیک و ویژگی‌های جذابی بهره می‌برد.

هوآوی حتی باوجود محدودیت‌ها، تولید گجت‌های پوشیدنی‌اش را متوقف نکرد و درعوض نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود را با سیستم‌عامل اختصاصی HarmonyOS ارائه داد. ساعت‌های هوشمند هوآوی ازجمله گجت‌های پوشیدنی پرطرفدار در بازار هستند و همین سبب شده که هوآوی نسل جدید این محصولات را ارائه دهد. هوآوی Watch GT 4 ساعت هوشمند شیک و حرفه‌ای است که می‌تواند گزینه‌ای مناسب چه برای کاربران عادی و چه برای پرچمداران باشد. با دیجیاتو همراه شوید تا بررسی ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4 مدل ۴۶ میلی‌متری را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

ساعت‌‌های هوشمند سری Watch GT هوآوی در هر نسل ویژگی‌هایی جذاب را به‌‌ارمغان می‌آورند و معمولاً تمرکز آن‌‌ها روی استایل مدرن درکنار قابلیت‌‌های مدرن ورزشی و سلامتی است. پیش‌تر بررسی طولانی‌مدت هوآوی واچ GT 3 را در دیجیاتو خوانده بودید و اکنون پس از گذشت حدود دو سال، ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4 این‌جاست. ساعت هوشمند جدید هوآوی حالا طراحی پخته‌تری دارد و با ویژگی‌‌های بهبودیافته و شخصی‌‌‌سازی‌های بیشتر در آن، با یکی از کامل‌ترین گجت‌های پوشیدنی این برند سروکار داریم. قیمت این محصول هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده؛ اما انتظار می‌‌رود که در بازار کشورمان، فروش این ساعت هوشمند را با قیمت بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان شاهد باشیم. هوآوی ساعت‌های هوشمند دیگری هم دارد و تنوع مدل‌های این برند، می‌تواند فاکتوری جذاب برای طرفدران آن باشد.

مشخصات فنی ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4 مدل ۴۶ میلی‌متری

نام محصولساعت هوشمند Huawei Watch GT 4 مدل ۴۶ میلی‌متری
نمایشگراندازه ۱.۴۳ اینچی با پنل اولد و رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسلی
سیستم عاملHarmonyOS 4.0
سازگاریگوشی‌های مجهز به اندروید ۸ یا بالاتر / iOS 13 یا بالاتر
باتری و شارژباتری ۵۲۴ میلی‌آمپرساعتی / شارژ بی‌سیم ۵ واتی
بدنهشاسی استیل ضد زنگ / مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا ۵۰ متر / استاندارد IP68
قابلیت‌های جانبیسنجش ضربان قلب و اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون / پایش کیفیت خواب / سنجش استرس و حرارت پوست / ردیابی بیش‌از ۱۰۰ حالت ورزشی / مجهز به GPS داخلی / دارای شتاب‌‌سنج و ژیروسکوپ
وزن و ضخامت۴۸ گرم و ۱۰.۹ میلی‌متری
قیمتحدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان

طراحی و سخت‌افزار

بررسی ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4

به‌رسم سال‌های گذشته، چینی‌ها ساعت هوشمند خود را در دو مدل با سایزهای مختلف روانه بازار کرده‌اند. ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4 به‌تبعیت از این موضوع، در مدل‌های ۴۱ و ۴۶ میلی‌متری عرضه می‌شوند. مدل ۴۱ میلی‌متری ظاهر ساده‌تری دارد و به‌لطف وزن و ضخامت کم‌تر، بیشتر برای بانوان مناسب است. مدل ۴۶ میلی‌متری اما سبک‌وسیاق اسپورت و مدرن دارد تا مورد پسند آقایان باشد. ازآن‌جا که در دیجیاتو مدل بزرگ‌تر را در اختیار داریم، صرفاً به بررسی ویژگی‌‌های همان خواهیم پرداخت. هوآوی این ساعت هوشمند را در چهار نوع رنگ‌بندی با بندهای متفاوت روانه بازار کرده است:

  • قهوه‌ای با بند Genuine leather
  • سبز با بند کامپوزیت
  • مشکی با بند رابر
  • خاکستری با بند فلزی
بررسی ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4: خاص بودن به‌‌سبک شرقی‌ها

ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4 نسبت‌به قبل ظاهر رسمی‌تری پیدا کرده و زبان طراحی آن مدرن‌تر شده است. المان‌های طراحی این گجت پوشیدنی حالا جزئیات بیشتری دارند و همین سبب شده که استفاده از آن حس جذاب‌‌تری را به کاربر انتقال دهد. حس پریمیوم این ساعت هوشمند به‌‌لطف شاسی استیل ضدزنگ آن تقویت شده و به اوج خود می‌رسد. البته قاب زیرین هوآوی Watch GT 4 جنس پلاستیکی دارد و فارغ از هرچیزی، احتمال جذب لک و چربی توسط آن بسیار زیاد است؛ بنابراین هربار که ساعت را از دست‌تان در می‌آورید، یک‌‌‌‌بار هم باید پنل زیر آن را هم  تمیز کنید.

هوآوی روی بخش کیفیت ساخت ساعت هوشمند خود نیز مانور ویژه‌‌ای داده است. چینی‌ها موفق به کسب استاندارد IP68 برای این ساعت شد‌ه‌اند. علاوه‌براین، هوآوی وعده مقاومت تا عمق ۵۰ متر زیر آب را برای این گجت پوشیدنی می‌دهد. ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4 حدود ۴۸ گرم وزن و ۱۰.۹ میلی‌متر ضخامت دارد. با در دست داشتن این ساعت در طولانی‌مدت دچار خستگی نخواهید شد و می‌توانید به‌راحتی حتی حین خواب نیز آن‌را همراه داشته باشید.

بررسی ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4

روی نمای جلوی Huawei Watch GT 4، نمایشگر ۱.۴۳ اینچی دایره‌ای آن جا خوش کرده که نسبت به مدل ۴۱ میلی‌متری از ابعاد بزرگ‌تری بهره می‌برد. اطراف نمایشگر را حاشیه دو تکه شامل نشانگرهای ساعت در بر گرفته و این از خلاقیت هوآوی حکایت دارد؛ چراکه این برند از حاشیه‌های بی‌کاربرد دور نمایشگر بیشترین استفاده را برده است. خود شاسی این گجت حالت چند ضلعی پیدا کرده که این امر پختگی ظاهری دستگاه را به سطح جدیدی می‌رساند. 

فریم میانی ساعت هوشمند هوآوی واچ GT 4 از تاج چرخان و دکمه میان‌بر دستگاه میزبانی می‌‌‌کند. روی تاج چرخان لوگوی «Huawei Watch GT» با ظرافت تمام حک شده است. کاربردهای این دکمه بسیار زیاد است؛ از ورود به بخش اپ‌ها تا اسکرول راحت در صفحات، از کاربردهای اصلی این دکمه هستند. دکمه ثانویه روی بدنه ساعت نیز کاربر را به قسمت مورد علاقه‌اش منتقل می‌کند. تنها کافی است که عملکرد این دکمه را تعریف کنید تا با یک‌بار کلیک به بخش موردنظرتان بروید. به‌‌صورت پیش‌‌‌‌فرض با فشردن این دکمه به بخش ردیابی ورزشی خواهید رفت.

درنهایت روی پنل زیرین این گجت پوشیدنی مواردی چون مجموعه حسگرهای پایش سلامتی، میکروفون و بلندگو قرار گرفته‌اند. در ادامه به ویژگی‌‌ها و عملکرد حسگرهای موجود در ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4 نیز خواهیم پرداخت.

دوباره به نمایشگر برمی‌گردیم؛ جایی که چینی‌ها از پنل اولد با رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسلی بهره گرفته‌اند تا محتوا را به واضح‌ترین شکل نمایش دهند. صفحه‌نمایش به‌‌‌کار رفته در ساعت هوشمند Watch GT 4 در هر شرایطی قابل‌استفاده بوده و تماشای اطلاعات از روی آن کاملاً ساده است. نمایشگر این گجت پوشیدنی قابلیت تنظیم خودکار روشنایی را هم دارد تا نیازی به تنظیم دستی برای این بخش نباشد. وضوح و شفافیت بالا در کنار غنای بالای رنگ‌‌ها، از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این ساعت هوشمند هوآوی هستند که کار کردن با آن‌را راحت‌تر می‌کنند. هوآوی در رابطه با سخت‌‌افزار و فضای ذخیره‌سازی Watch GT 4 هیچ اطلاعاتی را به‌اشتراک نگذاشته است.

نرم‌‌افزار و تجربه‌کاربری

بررسی ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4

همان‌طور که انتظار می‌رفت، هوآوی به یکپارچه‌سازی محصولاتش با سیستم‌‌عامل HarmonyOS ادامه داد و حالا در جدیدترین نسل ساعت‌های هوشمند این شرکت، شاهد به‌‌کارگیری نسخه چهارم آن هستیم. استفاده از HarmonyOS در انواع ساعت هوشمند هوآوی، مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4 از دستگاه‌های مجهز به اندروید ۸ یا iOS 13 یا نسخه‌های جدیدتر آن‌ها پشتیبانی می‌کند. پیش‌‌از هرچیز، در نظر داشته باشید که برای جفت‌سازی موبایل خود با واچ GT 4، نیاز به انجام چند کار دارید. ابتدا باید اپ گالری و سپس سرویس‌های موبایل هوآوی را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. درنهایت با نصب و اجرای اپ Huawei Health می‌‌توانید نسبت‌به جفت‌سازی گوشی و این ساعت هوشمند اقدام کنید. اگر هم آیفون دارید، خوشبختانه به نصب اپ‌‌های اضافه هوآوی نیازی نخواهید داشت.

دیگر چالش اساسی در اتصال گوشی‌‌های اندرویدی به این ساعت هوشمند هوآوی، ساخت هوآوی آیدی است. اگر از قبل هوآوی آیدی داشته باشید، نگرانی برای این موضوع نخواهید داشت؛ در غیر این‌صورت اما احتمالاً نمی‌‌توانید Huawei ID بسازید؛ زیرا شماره‌های ایران از لیست پشتیبانی این برند خارج شده‌اند. به‌همین‌ترتیب، حتماً پیش از خرید این ساعت هوشمند نسبت‌‌به ساخت هوآوی آیدی اقدام کنید.

سیستم‌عامل HarmonyOS 4 در این ساعت هوشمند هوآوی، طراحی و عملکرد جذابی دارد. انیمیشن‌های پویای این سیستم‌عامل، تعامل زنده‌تری با کاربر دارد و همین سبب شده که کار کردن با آن لذت‌بخش‌تر شود. ازطرفی گشت‌وگذار در محیط رابط کاربری این ساعت هوشمند هوآوی کاملاً روان و بدون لگ انجام می‌شود. هوآوی هیچ جزئیاتی را در رابطه با تراشه، فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم این ساعت هوشمند منتشر نکرده است؛ اما براساس بررسی‌هایم، این ساعت هوشمند بسیار روان‌تر از گلکسی واچ ۶ کلاسیک عمل می‌کند. این مسئله مستقیماً با بهینگی HarmonyOS 4 در ارتباط است.

اپ Huawei Health در چند وقت گذشته پیشرفت‌های زیادی کرده و اکنون به یکی از بهترین اپ‌های دنیای سلامتی و ورزش تبدیل شده است. طراحی اپ سلامتی هوآوی مینیمال‌تر شده و با اضافه شدن انیمیشن‌های زیباتر، تجربه استفاده از آن لذت‌‌بخش‌‌تر به‌نظر می‌رسد. هوآوی در این اپلیکیشن تمام اطلاعاتی که توسط واچ GT 4 و گجت‌های پوشیدنی این برند جمع‌آوری شده‌اند را به‌‌صورت کامل به‌‌نمایش می‌گذارد.

به‌جزاین، تنظیمات ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4 در این اپ به‌سادگی قابل دسترسی هستند. با ورود به تنظیمات این ساعت هوشمند هوآوی، می‌توانید کارکرد حسگرها را فعال یا غیرفعال کنید یا برخی از آن‌ها را روی حالت خودکار قرار دهید تا مصرف باتری در شرایط بهینه قرار گیرد. 

یکی دیگر از ویژگی‌های مرسوم ساعت‌های هوشمند، دریافت اعلانات روی گوشی از طریق بلوتوث است. ساعت هوشمند هوآوی GT 4 از زبان فارسی پشتیبانی می‌‌‌کند و همین باعث شده که بتوانید اعلانات و پیام‌‌های فارسی دریافت شده را روی آن تماشا کنید. باوجوداین، امکان دارد که کاراکترهای برخی پیام‌ها به‌هم بریزد و خواندن آن‌‌ها عملاً غیرممکن شود. هوآوی ویژگی Quick Replies را هم برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته تا با یک کلیک، پاسخ پیام‌های موردنظرتان را بدهید. درصورت نیاز نیز امکان افزودن پاسخ‌‌‌های سفارشی نیز وجود دارد.

هوآوی واچ GT از بلندگو و میکروفون بهره می‌برد. حضور این ترکیب در ساعت هوشمند هوآوی، اجازه انجام مکالمات صوتی را به‌کاربر می‌دهد. برای استفاده از این ویژگی، تنها کافی است که گجت پوشیدنی خود را به گوشی هوشمندتان متصل کنید. در استفاده‌های شخصی که داشتم، این قابلیت بسیار کاربردی بود؛ زیرا هنگامی که گوشی را در دست نداشتم، همچنان توانستم به تماس‌های خود پاسخ دهم. 

تجربه مکالمه صوتی با این ساعت هوشمند کاملاً رضایت‌بخش بود و صدا به‌خوبی رد و بدل می‌شد. پخش موسیقی نیز روی هوآوی Watch GT 4 امکان‌پذیر است. سیستم‌‌عامل HarmonyOS باوجود مزایای متنوعش، یک‌‌‌سری نقطه ضعف هم دارد. اول این‌‌‌که از اپ‌های شخص ثالث کاربردی در این سیستم‌عامل خبری نیست و عملاً از طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارهای محبوب، محروم هستید. همچنین امکان تایپ در این ساعت هوشمند وجود ندارد.

تنوع واچ‌فیس‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص ساعت هوشمند هوآوی GT 4به‌شمار می‌آید. این ساعت هوشمند از بالای ٢۵ هزار واچ‌فیس اختصاصی پشتیبانی می‌کند تا هر سلیقه‌ای را پوشش دهد. جالب این‌که بسیاری از این واچ‌فیس‌ها قابل شخصی‌سازی هستند. با این ویژگی می‌توانید المان‌هایی مانند رنگ‌بندی، فونت واچ‌فیس و ویجت‌های آن‌را دست‌خوش تغییر کنید. با چرخاندن دکمه تاج نیز سبک‌وسیاق واچ‌فیس کمی عوض شود. باوجود تمام این‌ها، آرشیو واچ‌فیس ساعت هوشمند هوآوی تنها برای گوشی‌های این برند قابل دسترسی بوده و حتی اگر گوشی شما از برند آنر باشد، امکان استفاده از واچ‌فیس‌های متنوع‌تر را نخواهید داشت.

بررسی ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4

نوبت به قابلیت‌‌های پایش سلامتی و ردیابی ورزش ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4 می‌رسد. این ساعت هوشمند از قابلیت‌های کلیدی مانند سنجش ضربان قلب و اندازه‌گیری غنای اکسیژن خون برخوردار است. اطلاعات ارائه شده توسط این گجت، دقت بسیاری زیادی دارند و به‌لطف فناوری‌های جدید هوآوی، می‌‌توان روی آن‌‌ها حساب ویژه‌‌ای را باز کرد. Huawei Watch GT 4 قابلیت‌های دیگری مانند پایش سطح استرس و اندازه‌گیری دمای پوست بدن را نیز ارائه می‌‌‌دهد.

پایش کیفیت خواب یکی دیگر از ویژگی‌‌‌های کاربردی این ساعت هوشمند هوآوی است. این قابلیت با بررسی پارامترهای مختلف، به خواب شما امتیاز می‌دهد. هوآوی باتوجه به اطلاعات خواب شما، در اپ سلامتی خود توصیه‌های کاربردی را ارائه می‌دهد تا خواب راحت‌تری را تجربه کنید. هوآوی دقت این ویژگی را تا حد قابل‌توجهی بهبود بخشیده و خطای کم‌تری را در آن شاهد هستیم.

ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4 گزینه‌‌ای جذاب برای ورزشکاران است؛ چراکه از ردیابی بیش‌از ۱۰۰ حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند. با فعال‌‌‌سازی حالت‌‌های ورزشی این گجت پوشیدنی، اطلاعات ورزشی مختلف مانند میزان کالری سوزانده شده، ضربان قلب و مسافت پیموده شده به‌‌‌نمایش در می‌آیند. این گجت پوشیدنی به‌‌‌‌لطف بهره‌مندی از GPS داخلی، توانایی ثبت و نمایش مسیر طی شده توسط کاربر را هم دارد.

گجت پوشیدنی جدید هوآوی به مربی ورزشی هم مجهز شده که به راهنمایی ورزشکاران در انجام تمرین‌ها کمک شایانی می‌کند. حین اجرای حالت‌های ورزشی این ساعت هوشمند، امکاناتی مانند پخش موزیک، تعیین اهداف ورزشی و فعال‌‌سازی حالت Accessibility نیز پشتیبانی می‌شوند. فرقی ندارد که دونده، شناگر، دوچرخه‌سوار یا شرکت‌کننده ماراتن باشید؛ ساعت هوشمند هوآوی GT 4 یکی از بهترین ابزارها برای ردیابی اطلاعات ورزشی شما است.

دیگر قابلیت‌های جانبی Watch GT 4 آن‌را حتی جذاب‌تر می‌کنند. ‌در بخش Health Clovers می‌توانید اهداف سلامتی روزمره خود را تعیین و آن‌‌ها را رصد کنید. در این قسمت مواردی مانند میزان آب مصرفی، مدت خواب، میزان فعالیت، تعداد نفس‌‌‌های عمیق در روز و… قابل‌مدیریت هستند.

باتری و شارژ

یکی از اصلی‌‌ترین نقاط قوت Huawei Watch GT 4، شارژدهی فوق‌العاده باتری آن است. براساس گفته‌‌های هوآوی، این ساعت هوشمند در بهترین حالت حدود ۲ هفته دوام می‌آورد. این رقم بالاتر از تمام ساعت‌های هوشمند سامسونگ، اپل و اکثر رقبا است؛ باوجوداین آیا ادعای هوآوی حقیقت دارد؟ در بررسی‌‌‌های دیجیاتو برای تست شارژدهی باتری هوآوی واچ GT 4، آن‌را در شرایط زیر استفاده کردم:

  • روشن بودن تمام حسگرهای سلامتی
  • روشنایی ۵۰ درصد نمایشگر
  • اتصال بلوتوثی با گوشی
  • حدود ۱ ساعت فعالیت ورزشی روزانه
  • مکالمه بلوتوثی حدود نیم ساعت در روز

هوآوی واچ GT 4 با قرارگیری در شرایط فوق، توانست چیزی نزدیک به ۱۰ روز روشن بماند. این میزان شارژدهی را در کم‌تر ساعت هوشمند این رده دیده‌‌ایم؛ به‌‌طوری که گلکسی واچ ۶ کلاسیک و اپل واچ سری ۹ با این شرایط، نهایتاً دو روز دوام می‌آورند. به‌همین‌ترتیب اگر شارژدهی باتری را در اولویت دارید، این نماینده هوآوی رضایت‌تان را به‌خوبی جلب می‌کند.

شارژ دستگاه از طریق پد شارژ بی‌سیم آن انجام می‌شود. این پد برای شارژ واچ GT 4، توان ۵ واتی را ارائه می‌‌کند. زمان شارژ کامل این ساعت هوشمند با این فناوری تقریباً یک ساعت است.

جمع‌بندی بررسی ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4

بررسی ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4

هوآوی واچ GT 4 یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند هوآوی به‌شمار می‌آید که قابلیت‌های متنوع و استایل جذابی را برای کاربران خود به‌‌ارمغان می‌آورد. فرقی ندارد که حرفه‌‌ای ورزش کنید، دنبال پایش وضعیت سلامتی‌تان باشید یا صرفاً قصد خرید ساعت شیک را داشته باشید. ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4 تمام این ویژگی‌ها را دارد تا مورد پسند بسیاری از کاربران باشد. 

اگر گوشی هوشمندتان از برند هوآوی است، امکانات بیشتری از این ساعت هوشمند در اختیارتان قرار خواهند گرفت. در غیر این‌صورت نیز ساعت هوشمند هوآوی واچ GT 4 همچنان گزینه‌ای جذاب است؛ اما یک‌سری ویژگی‌ها مانند واچ فیس‌های متنوع‌تر و دسترسی به اپ‌ها در اختیارتان قرار نخواهد گرفت. ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 4 را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. ‌

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋