گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

رونق خرید و فروش کودملی در بازار خودرو؛ از 70 میلیون تا 1.5 میلیارد تومان!

رونق خرید و فروش کدملی در بازار خودرو؛ از 70 میلیون تا 1.5 میلیارد تومان!

این روزها بار دیگر خرید و فروش کدملی در بازار خودرو رونق گرفته است. این روش راه سریعی برای خرید خودرو از سوی متقاضیان است.

انجام روش‌های آزمون و خطا برای مدیریت بازار خودرو طی چندسال اخیر، باعث شده است تا این بازار به آشوب کشیده شود. این روزها بار دیگر خرید و فروش کدملی در بازار خودرو رونق گرفته است. درواقع روش‌های توزیع خودرو در بازار، چاره‌ای جز خرید کدملی برای مشتریان واقعی خودرو باقی نگذاشته است.

اجرای محدودیت‌های مختلف همچون نداشتن پلاک فعال، عدم خرید محصولات داخلی طی 48 ماه و داشتن گواهینامه، جامعه بازار خودرو را به سه گروه تقسیم کرده است. گروه اول متقاضیان خرید خودرو هستند که تمامی شرایط خرید را دارند و از بودجه لازم نیز برخوردار هستند. این گروه توانسته‌اند تا نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کنند. در مراحل بعدی نیز این گروه اتومبیل خود را تحویل می‌گیرند یا آن‌که تابه‌حال تحویل گرفته‌اند.

گروه دوم افرادی هستند که شرایط ثبت‌نام را دارند اما از تمکن مالی لازم برخوردار نیستند. این گروه اقدام به ثبت‌نام اولیه می‌کنند و از طریق شبکه دلالان و حواله‌فروشان، اقدام به فروش حواله اتومبیل ثبت‌نامی خود می‌کنند. همچنین افرادی که در جریان طرح جوانی جمعیت یا نوسازی خودروهای فرسوده اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند نیز در این گروه قرار می‌گیرند.

در گروه سوم نیز افرادی قرار گرفته‌اند که شرایط ثبت‌نام خودرو را ندارند، اما از بودجه کافی برای خرید اتومبیل برخوردار هستند. این گروه چاره‌ای جز مراجعه به بازار خرید و فروش کدملی ندارند. درواقع آن‌ها حواله‌های دیگران را می‌خرند تا بتوانند خودرو را از شرکت‌های واردکننده یا تولیدکننده تحویل بگیرند.

جدول خرید و فروش کدملی در بازار خودرو، اسفند 1402:

مدل خودروارزش کدملی و حواله (میلیون تومان)
چانگان CS35‌ پلاس150
هیوندای کرتا600
هایما 8S250
فیدلیتی پرایم300
دیگنیتی پرایم300
ریسپکت پرایم200
کی ام سی X5150
دنا پلاس150
تارا120
کوییک GX30
کوییک S200
ساینا S40

بخش قابل‌توجهی از مصرف‌کنندگان حاضر در بازار خودرو، شامل گروه‌های دوم و سوم می‌شوند. بنابراین بازار داغی برای خرید و فروش کدملی و حواله خودرو به راه افتاده است. باید به این نکته توجه داشت که هزینه خرید کدملی و حواله یک خریدار به همراه پرداخت قیمت‌ کارخانه‌ای یک خودرو، از هزینه خرید مستقیم همان خودرو از بازار آزاد کمتر است. بنابراین طبیعی است که شاهد استقبال خریداران از این روش باشیم.

خرید و فروش کدملی

خرید و فروش حواله خودرو غیرقانونی است، بنابراین دلالان برای ایجاد اطمینان مشتریان، اقدام به صدور وکالت‌نامه و اقرارنامه می‌کنند تا خریدار و فروشنده اطمینان بیشتری برای مبادله داشته باشند. وزارت صنعت همواره بر غیرقانونی بودن این موضوع تأکید داشته است. بااین‌حال تا زمانی که روند عرضه و تقاضا در بازار خودرو به شکل طبیعی بازنگردد، روش‌هایی از قبیل خرید و فروش حواله خودرو یا کدملی ادامه خواهد داشت.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋