استعلام سیم کارت به شما کمک میکند تا از آخرین وضعیت سیم کارتتان و تعداد خطهایی که به نام شماست، مطلع شوید.
سیم کارتی دارید که مدتهاست از آن استفاده نکردهاید؟ یا قصد خرید سیم کارت جدیدی دارید، اما نمیدانید چقدر از ظرفیت خرید سیم کارت شما باقی است؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤالات باید وضعیت سیم کارت خود را استعلام کنید. از همین رو در ادامه با نحوه استعلام سیم کارت رایتل آشنا میشویم.
طبق قوانینی که شاید فقط مختص ایران باشد، خرید سیم کارت برای هر کد ملی محدودیت دارد. یعنی شما حق دارید تنها 10 سیم کارت به نام خودتان بخرید. با توجه به اینکه ممکن است سایر سیم کارتهایی که خریدید، در دسترستان نباشد، بهترین راه استعلام گیری رسمی است. همچنین ممکن است سیم کارت رایتلی را خریده باشید، اما مدتهاست که از آن استفاده نکرده باشید. طبق قوانین این اپراتور، بدهی یا اتمام اعتبار یک سیم کارت برای مدت طولانی، وضعیت آن را تغییر میدهد. برای آگاهی از وضعیت سیم کارتتان نیز میتوانید آن را استعلام کنید.
بسته به اینکه هدف شما کدام یک از موارد یاد شده است، راههای استعلام سیم کارت رایتل را با هم مرور خواهیم کرد.
برای آگاهی یافتن از وضعیت سیم کارت رایتلتان کافی است به وبسایت این اپراتور مراجعه کنید. در این وبسایت صفحهای با عنوان «استعلام وضعیت سیمکارت» برای مشترکین طراحی شده است. پس از مراجعه به آن باید کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی نمایش داده شده را درج و روی گزینه «بررسی وضعیت سیم کارت» کلیک کنید.
چند لحظه بعد، نوع سیم کارت و آخرین وضعیت آن برایتان به نمایش در میآید.
یکی از مزیتهای این روش آن است که نیاز نیست به سیم کارتتان دسترسی داشته باشید.
یکی دیگر از راههای اطلاع از وضعیت سیم کارت، شماره گیری کد دستوری #210* با شماره تلفن رایتلیتان است.
تماس با شماره رایگان 200 از خطوط رایتل و شماره 09202000000 از سایر خطوط یکی دیگر از راههای اطلاع از وضعیت سیم کارت رایتل است. پس از تماس با پشتیبانی این اپراتور، تلفن گویا شما را راهنمایی کرده تا بتوانید از وضعیت سیم کارتتان آگاه شوید.
استفاده از اپلیکیشن یا نسخه وب رایتل من یکی از راههای استعلام وضعیت و تعداد سیم کارت است. اگر این اپلکیشین را روی گوشی خود نصب ندارید، میتوانید از اینجا دانلود کنید. پس از درج شماره تلفن و رمز عبور، وارد رایتل من شوید و به بخش مدیریت سیم کارتها بروید.
حال روی «اطلاعات پرونده» کلیک کنید. و منتظر بمانید تا صفحه بارگذاری شود. در نهایت میتوانید اطلاعات سیم کارت خود را مشاهده کنید؛ اگرچه که ما هر چه صبر کردیم، این اطلاعات بارگذاری نشد.
برای اینکه ببینید چه تعداد سیم کارت به نام شماست، به وبسایت یا اپلیکیشن دولت من بروید. سپس از منوی سمت راست، گزینه «خدمات مستقیم استعلامی» را انتخاب کنید. حال گزینه «تعداد خطوط مشترکین همراه و ثابت» را پیدا و روی آن بزنید.
بعد از ثبت شماره تلفن، کد تایید برایتان پیامک میشود که باید آن را درج کنید. در انتها نیز شماره تلفنهایی که به نام شما ثبت شده است، نمایش داده میشود.
سیم کارتهای دائمی و اعتباری اپراتور سوم دارای چرخه عمر معینی هستند. به طور مثال در صورتی که شارژ سیم کارت اعتباری تمام شود و به مدت 180 روز، اعتبار جدیدی خریداری نشود، سیم کارت به حالت قطع دو طرفه در میآید. ادامه این وضعیت به مدت 30 روز متوالی، سیم کارت را در حالت «منقضی» قرار میدهد. از همین رو نیاز است تا وضعیت سیم کارت هایی که مدتهاست از آنها استفاده نکردهایم را بررسی کنیم تا در صورت نیاز، اقدام لازم را انجام دهیم.
استعلام تعداد سیم کارت رایتل نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این مطلب با آن آشنا شدیم.
پاسخ ها