گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

محدودیت های زیاد شرایط فروش ده ساله سایپا را بدون مشتری گذاشت!

محدودیت‌های بسیار، شرایط فروش دهه فجر سایپا را بدون مشتری باقی گذاشت!

محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای شرایط فروش دهه فجر سایپا باعث شد تا خودروهای این بخشنامه فروش بدون مشتری باقی بمانند.

سایپا به همراه برخی دیگر از شرکت‌های خودروسازی، شرایط فروشی را در پایان بهمن‌ماه و به مناسبت دهه فجر برقرار کرد. در بخشنامه فروش سایپا، محصولات مختلف این شرکت خودروسازی حضور داشتند؛ بااین‌حال، محدودیت‌های بسیار باعث شد تا این خودروها بدون مشتری باقی بمانند.

بزرگ‌ترین محدودیت مدنظر، نبود خرید از خودروسازان طی 48 ماه گذشته بود. به‌عبارت‌دیگر، افرادی که در مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه شرکت کرده بودند، قادر به انتخاب خودرو در شرایط فروش دهه فجر سایپا نبودند. علاوه بر مشتریان سامانه یکپارچه، سایر افرادی که در نوبت‌‌های گذشته اقدام به خرید خودرو در قالب قرعه‌کشی، بورس یا پیش‌فروش از ایران‌خودرو یا سایپا کرده بودند نیز نمی‌توانستند در این شرایط فروش شرکت کنند.

خودروهای محبوب در شرایط فروش دهه فجر سایپا بدون مشتری ماندند

سایپا با ایجاد محدودیت گسترده برای ثبت‌نام، گروه بزرگی از خریداران بالقوه را از امکان خرید محروم کرد. شرایط فروش دهه فجر سایپا از نوع پیش‌فروش بود که در آن خودروهای کوییک GX و اطلس G‌ با موعد تحویل تابستان و پاییز 1403 به مشتریان عرضه شده بودند. این بخشنامه فروش فرصت مناسبی برای سایپا بود تا در ماه‌های پایانی سال 1402 سرمایه جذب کند. از آنجایی که قیمت خودروها در زمان تحویل براساس نرخ روز تعیین می‌شد، سایپا در زمان تحویل خودرو نیز متضرر نمی‌شد و محصولات خود را با نرخ روز به مشتریان می‌فروخت.

شرایط فروش دهه فجر سایپا

البته این نخستین‌بار نیست که شرکت‌های خودروسازی با در نظر گرفتن شرایط محدودکننده عجیب، خود را از سودهای چند میلیاردی محروم می‌کنند. اعلام بخشنامه‌های فروش با محدودیت‌های فراوان، این تصور را در ذهن خریدار ایجاد می‌کند که گویا شرکت‌های خودروسازی به فکر سودآوری نیستند. چرا یک شرکت خودروساز در شرایطی که بازار تشنه به عرضه خودروهای جدید است، باید از فروش آسان خودداری کند؟ آن‌هم در بازار ایران که خودروساز هرچه به میدان آورد، به‌سرعت به فروش خواهد رفت!

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋