گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: آیفون 14 و 15 از بازار جمع آوری می شود

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: آیفون 14 و 15 از بازار جمع‌آوری می‌شوند

دهقانی‌نیا اعتقاد دارد در جنگ اقتصادی فعلی، واردات آیفونی که یک درصد کاربر و 30 درصد ارزبری دارد، منطقی نیست.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد با هماهنگی ضابطان نسبت به جمع‌آوری آیفون 14 و 15 اقدام خواهد شد. دهقانی‌نیا همچنین اظهار داشت یک درصد جامعه کاربر آیفون هستند، اما 30 درصد سبد ارزی کشور به این گوشی اختصاص دارد. او از همین رو اعتقاد دارد در جنگ اقتصادی فعلی، واردات چنین کالایی منطقی نیست.

«حمیدرضا دهقانی‌نیا»، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد برخورد با آیفون قاچاق 14 به بالا در دستور کار قرار گرفته است: «این موضوع به دبیر کمیسیون مقابله قاچاق کالا و ارز استان تهران ابلاغ شده است. بنابراین با هماهنگی ضابطان نسبت به جمع‌آوری آیفون 14 و 15 اقدام خواهد شد. البته قاچاق آیفون 15 هنوز گستردگی کمتری دارد.»

او با بیان اینکه بارها به مردم اعلام شده است هنگام خرید استعلام اصالت را انجام دهند و اگر پاسخ منفی بود، از خرید کالا خودداری کنند، گفت:

«با توجه به زیرساخت‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام شده است، مردم نباید به هر فروشنده‌نمایی اطمینان کنند. اگر شخصی به فروشنده‌ای که گفته کالا در آینده رجیستر می‌شود اطمینان کرده و آیفون 14 به بالا خریده و حالا متوجه شده که کالا قاچاق است، می‌تواند با فاکتور به تعزیرات مراجعه و از فروشنده شکایت کند.»

دهقانی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود به علت ممنوعیت واردات آیفون 14 به بعد نیز اشاره کرد و گفت: «حدود یک درصد جامعه کاربر این کالای لوکس هستند، اما بیش از 30 درصد سبد ارزی کشور را به خود اختصاص داده است. قاعدتاً واردات این کالا بهره اقتصادی ندارد و علاوه بر این در جنگ اقتصادی فعلی، واردات کالایی که این میزان ارز از کشور خارج کند و مورد استفاده کمتر از یک درصد مردم باشد، منطقی نیست.»

گفتنی است از اوایل مهر ماه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواستار برخورد با عرضه آیفون 14 و 15 شده بود.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋