گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۴ نفر دنبال می شود

Zoom Docs در سال 2024 با قابلیت های هوش مصنوعی راه اندازی می شود

سرویس زوم Docs در سال 2024 با قابلیت‌های هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌شود

سرویس زوم Docs که برای رقابت با سرویس‌های مشابه گوگل و مایکروسافت آمده است، در سال 2024 در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

شرکت زوم که به‌خصوص در دوره همه‌گیری کرونا با سرویس ویدیوکنفرانس خود به شهرت رسید، حالا از سرویس جدیدی تحت عنوان «زوم داکز» (Zoom Docs) پرده برداشته که یک «فضای کاری ماژولار» همکاری-محور با قابلیت‌های هوش مصنوعی برای کار روی اسناد است. این سرویس در واقع تلاش زوم برای ارائه یک جایگزین برای سرویس‌های مایکروسافت 365 یا گوگل ورک‌اسپیس را کامل‌تر می‌کند.

سرویس جدید زوم داکز قرار است به‌صورت تدریجی در سال 2024 در دسترس عموم قرار بگیرد. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌صورت گروهی فایل بسازند و روی آن کار کنند. این فایل‌ها از داخل جلسات تیمی، بخش Team Chat یا به‌طور مستقیم از طریق مرورگر یا اپ‌های دسکتاپ و موبایل زوم در دسترس خواهند بود.

سرویس زوم Docs روی همکاری‌های تیمی تمرکز می‌کند

سرویس زوم Docs در سال 2024 با قابلیت‌های هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌شود

سرویس Zoom Docs بیشتر از سرویس‌های مایکروسافت و گوگل روی همکاری تیمی تمرکز دارد. به‌علاوه، در این سرویس یک ابزار هوش مصنوعی به‌نام Zoom AI Companion هم ارائه می‌شود که هزینه کمتری دارد.

سرویس زوم Docs در سال 2024 با قابلیت‌های هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌شود

هوش مصنوعی زوم در اشتراک‌های پولی این شرکت که هزینه سالانه آن از 149 دلار شروع می‌شود، گنجانده شده است. اما در آن سو، مایکروسافت بابت دسترسی به Copilot در سرویس 365 ماهانه 30 دلار از کاربران هزینه اضافه می‌گیرد. گوگل هم اعلام کرده که به‌زودی سیاست مشابهی را اجرا خواهد کرد.

کاربران با کمک Zoom AI Companion می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند. برای مثال، امکان دریافت خلاصه جلسات، چت‌ها و اطلاعات از داخل سرویس داکز وجود دارد.

سرویس زوم Docs در سال 2024 با قابلیت‌های هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌شود

بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت زوم می‌گوید انتظار ندارد که Zoom Docs جای رقبا را بگیرد، اما این سرویس حداقل به کاربران کمک خواهد کرد تا در حین جلسات کمتر بین زبانه‌های مرورگر و سرویس‌های مختلف جابه‌جا شوند. او توضیح می‌دهد: «ما نمی‌توانیم کسی را مجبور کنیم فقط از یک پلتفرم استفاده کند. دیدگاه من این است که با این سرویس، مشتریان انعطاف‌پذیری بیشتری خواهند داشت. این مهم‌ترین مسئله است.»

به‌نظر می‌رسد که این شرکت امیدوار است با پایان دوره قرنطینه کرونا، از طریق سرویس‌های جدیدتر، و شاید با کمک هوش مصنوعی، جای پای خود را در بازار حفظ کند.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋