تپسی از تعطیلی اربعین بهعنوان علت تغییرات درآمدی یاد کرده است، درحالیکه مدیرعامل این شرکت اربعین را یک عامل افزایش درآمد پیشبینی کرده بود.
درآمد شهریورماه تپسی نسبت به مردادماه، با افت 5 درصدی مواجه شده است؛ درحالیکه انتظار میرفت ارائه سرویسهای جدید، اثرگذاری مثبتی روی درآمد تپسی داشته باشد.
گزارش عملکرد یکماهه تپسی منتهی به 31 شهریورماه 1402 نشان میدهد این شرکت در این ماه حدود 85 میلیارد تومان درآمد داشته است. این درحالی است که درآمد این تاکسی اینترنتی در مردادماه 89 میلیارد تومان بود.
یکی از ویژگیهای بارز استارتاپها این است که عملکرد خطی ندارند و این کاهش درآمد در نگاه اول موضوع عجیبی نیست، اما بررسی این افت درآمد در کنار برنامههای تپسی، حائز اهمیت است.
این شرکت در گزارش فعالیت ماهانه خود، از تعطیلات شهریورماه بهعنوان دلیل کاهش درآمد یاد کرده:
«تفاوت درآمدی بهوجودآمده در شهریورماه نسبت به مرداد، بهدلیل تعطیلات اربعین حسینی، رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) است.»
تپسی درحالی تعطیلی اربعین را بر تغییرات درآمد خود مؤثر دانسته که انتظار میرفت این موضوع نهتنها موجب کاهش، بلکه حتی سبب افزایش درآمد آنها شود.
«میلاد منشیپور»، مدیرعامل تپسی، در مجمع عمومی سالیانه این شرکت که تیرماه سال جاری برگزار شد، به برنامههای تپسی برای تحقق رشد 90 درصدی درآمد طی سال 1402 اشاره کرد و گفت: «برای ایام اربعین، با مسئولان برای مدیریت سفر بینشهری تعاملاتی داشتیم که به نظر من، درآمد خوبی برای ما فراهم خواهد کرد و در این مورد درحال رایزنی هستیم.»
بنابر اعلام سازمان فناوری اطلاعات، در ایام اربعین، بیش از 15 هزار و 700 سفر با تاکسیهای اینترنتی انجام شد که سهم تپسی از آن تنها 7 درصد، یعنی 1100 سفر بود.
علاوهبراین، تپسی با راهاندازی سرویس مدرسه، قصد داشت به خدمات خود تنوع ببخشد؛ سرویسی که تا به همین امروز با چالشهای بسیاری همراه بوده و نارضایتیهای بسیاری بهدنبال داشته است. با توجه به لزوم پرداخت هزینه نهایی سرویس تا 31 شهریورماه جهت قطعیشدن استفاده از آن، بهنظر میرسد سرویس مدرسه هم نتوانسته است درآمد مناسبی برای این شرکت فراهم کند.
البته مشخص نیست درآمد سرویس مدرسه در گزارش شهریورماه آمده است یا در مهرماه محاسبه خواهد شد.
پاسخ ها