گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۴ نفر دنبال می شود

لامبورگینی لانزادور معرفی شد؛ اولین خودروی الکتریکی این شرکت با 1341 اسب بخار قدرت

لامبورگینی لانزادور معرفی شد؛ اولین خودروی برقی کمپانی با 1341 اسب بخار قدرت

لامبورگینی از یک کانسپت جدید با نام لانزادور (Lanzador) پرده‌برداری کرد.

لامبورگینی از یک کانسپت جدید با نام لانزادور (Lanzador) پرده‌برداری کرد. این کانسپت 2+2 علاوه‌بر خط مشی جدید در زمینه طراحی، مسیری را که لامبورگینی در آینده نزدیک طی خواهد کرد، به‌نمایش می‌گذارد. این مفهومی پیشرفته به یک پیشرانه برقی مجهز است و اولین محصول تمام الکتریکی کمپانی محسوب می‌شود. هر چند در این خودرو خبری از موتور V12 نیست، اما پیشرانه برقی آن توانایی تولید 1 مگاوات قدرت را دارد!

لامبورگینی لانزادور

 پایه‌گذار کلاسی جدید

لانزادور اتاقی منحصربفرد دارد و می‌توان آن را فرزند ریوئلتو و اوروس دانست! به‌بیان دیگر، این کانسپت خیره‌کننده شبیه یک جی تی شاسی‌بلند است و ارتفاعی غیر متعارف از سطح زمین دارد. با توجه به این ویژگی باید گفت که لانزادور در عبور از مسیرهای ناهموار از توانایی‌های مناسبی برخوردار خواهد بود.

نمای جانبی

سبک طراحی جدید

از لحاظ طراحی، لامبورگینی لانزادور، چهره‌ای ساده‌تر نسبت به محصولات فعلی کمپانی دارد. البته در این مفهومی سنت‌آگاتایی‌ها از نسبت‌هایی جدید استفاده کرده‌اند. با وجود تغییرات در سبک طراحی، برخی از المان‌های سنتی لامبورگینی، مثل خطوط Y شکل در نمای جانبی و لبه چند ضلعی گلگیرها، کماکان در لانزادور به‌چشم می‌خورد.

با آنکه پیشرانه لانزادور تمام الکتریکی است، اما سپر جلو شکاف‌های بزرگی روی خود دارد. چراغ‌های اصلی این کانسپت تا حدودی چراغ‌های کانتاش جدید را تداعی می‌کنند. خطوط برجسته کاپوت هم تأکید دارند که با یک خودروی اسپرت روبرو هستیم.

نمای روبرو

در نمای جانبی،  بدنه لامبورگینی لانزادور فرمی مشابه با سوپر اتومبیل‌های مشهور کمپانی دارد. استیل لانزادور در این نما کاملا متمایز و بی‌همتاست و هیچ مدلی را نمی‌توان پیدا کرد که شبیه آن باشد. در این نما امضای لامبورگینی در رینگ‌های 23 اینچی غول‌پیکر قابل مشاهده است. بد نیست اشاره کنیم لانزادور در مقایسه با اوروس، تنها 4 اینچ (10.1 سانتیمتر) ارتفاع کمتری دارد.

لامبورگینی لانزادور

در نمای عقب، با سبک طراحی کاملاً متفاوتی روبرو هستیم، طوری که در صورت حذف گرافیک چراغ‌ها و نام کمپانی تقریباً غیرممکن است به هویت لانزادور پی ببریم!

لامبورگینی لانزادور

لامبورگینی لانزادور و کابینی فضایی

کابین لامبورگینی لانزادور طراحی بسیار مدرن و متفاوتی دارد و فضایی کافی برای هر چهار سرنشین ارائه می‌کند. صندلی‌های عقب این کانسپت قابل تنظیم هستند و در پشت آنها فضایی قابل توجه برای حمل لوازم سفر وجود دارد. راننده و سرنشین جلویی داشبوردی مشابه با حرف Y پیش روی خود دارند و از طریق کنسول میانی معلق، از هم جدا می‌شوند.

لامبورگینی لانزادور
نکته تأمل‌برانگیز اینکه درهای لامبورگینی لانزادور برخلاف مدل‌های V12 کمپانی، پروانه‌ای نیستند و به‌طور معمولی باز می‌شوند

در پشت فرمان، یک نمایشگر دیجیتال عریض وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد. لامبورگینی نمایشگری مشابه در مقابل سرنشین کناری تعبیه کرده، با کمک این نمایشگر می‌توان به مدیریت سیستم اینفوتینمنت پرداخت. نکته عجیب اینکه خبری از نمایشگر مرکزی روی داشبورد نیست و نحوه کنترل سیستم اینفوتینمنت توسط راننده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد!

لامبورگینی لانزادور

مثل سایر محصولات اخیر لامبورگینی، دکمه استارت لانزادور نیز مشابه با دکمه پرتاب موشک در جت‌های جنگنده، زیر یک قطعه مخصوص قرار دارد. این دکمه به‌همراه چند دکمه کنترلی دیگر روی کنسول میانی جا خوش کرده است.

لامبورگینی لانزادور

لامبورگینی تأکید دارد کابین کانسپت لانزادور، دوستدار محیط زیست است. این شرکت می‌گوید پوشش پشم مرینو از گوسفندان استرالیا تأمین می‌شود، امری که البته شاید صدای حامیان حقوق حیوانات را در بیاورد! نخ به‌کاررفته در داشبورد، پنل درها و روکش صندلی‌ها از نایلون بازیافتی و فوم صندلی‌ها از پلاستیک بازیافتی است. برای کاهش هدر رفت، فوم صندلی‌ها با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید شده است.

مشخصات فنی لامبورگینی لانزادور

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، پیشرانه کانسپت لامبورگینی لانزادور متشکل از دو موتور برقی است و هر چهار چرخ نیرو دریافت می‌کنند. این دو موتور با همکاری هم 1 مگاوات یا 1341 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. با این خروجی شگفت‌انگیز، لانزادور قدرتمندترین محصول لامبورگینی لقب می‌گیرد. در رابطه با مشخصاتی مثل شتاب و سرعت فعلاً اطلاعاتی در دست نیست، ولی با توجه با چنین پیشرانه قدرتمندی، باید انتظار ارقامی استثنایی را داشت. لامبورگینی از انتشار جزئیات باتری نیز خودداری کرده است. این کمپانی ایتالیایی در اطلاعیه رسمی خود اعلام کرده لانزادور از «نسل جدید باتری با عملکرد بالا» سود می‌برد.

لامبورگینی لانزادور

تازه‌ترین کانسپت لامبورگینی به سیستم «آیرودینامیکا لامبورگینی آتیوا» مجهز است. به‌لطف این سیستم و قطعات فعالی مثل اسپلیتر جلو، تیغه‌های جانبی، مجاری هدایت جریان هوا و دیفیوزر عقب، آیرودینامیک لانزادور در هر شرایطی در بهینه‌ترین حالت تنظیم می‌شود. سیستم تعلیق این جی تی استثنایی نیز فعال است و کمک‌فنرهای آن از نوع بادی هستند. به‌لطف فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، لانزادور قدرت مانورپذیری و پایداری بیشتری دارد. این مفهومی به فناوری توزیع گشتاور برداری نیز تجهیز شده است.

پیش به سوی برقی‌سازی

لامبورگینی با تدوین استراتژی Direzione Cor Tauri به‌دنبال کربن‌زدایی از محصولات خود است. بر اساس این استراتژی تا پایان سال 2024 باید تمامی مدل‌های تولیدی این کمپانی باید هیبریدی باشند. در فاز بعدی هم محصولات لامبورگینی برقی خواهند شد و اولین مدل تمام الکتریکی در سال 2028 از راه خواهد رسید.

کانسپت لانزادور به‌عنوان بخشی از استراتژی Direzione Cor Tauri توسعه پیدا کرده و پیش‌نمایشی از اولین مدل تمام الکتریکی کمپانی را ارائه می‌کند. در رابطه با قیمت احتمالی نسخه تولید انبوه لانزادور اطلاعاتی در دست نیست، ولی با توجه به مشخصات مسلماً حامل برچسبی چند صد هزار دلاری خواهد بود.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋