گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

چت ربات Bing AI مایکروسافت اکنون از تصاویر پشتیبانی می کند

چت‌بات هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت حالا از تصاویر پشتیبانی می‌کند

بینگ حالا می‌تواند زمینه یک تصویر را درک کند، آن را تفسیر کرده و سپس به سؤالاتی درباره آن پاسخ دهد.

مایکروسافت اعلام کرد که چت‌بات هوش مصنوعی بینگ اکنون دارای قابلیت جدید جستجوی بصری است، به این معنی که کاربران می‌توانند یک عکس را به چت‌بات ارائه کنند و سپس اطلاعات بیشتری از آن بخواهند.

به نقل از CNBC، مایکروسافت در بیانیه مطبوعاتی خود نوشته است:

«بینگ می‌تواند زمینه یک تصویر را درک کند، آن را تفسیر کرده و سپس به سؤالاتی درباره آن پاسخ دهد. اگر در تعطیلات خود قصد دارید به شهر جدیدی سفر کنید و در مورد معماری ساختمان آن سؤالات خاصی دارید یا در خانه به‌دنبال ایده‌ای برای ناهار براساس محتویات یخچال خود هستید، می‌توانید تصویری را در بینگ چت آپلود کنید و از آن برای دریافت پاسخ موردنظر خود کمک بگیرید.»

چت‌بات مایکروسافت

وضعیت رقبای بینگ

بازار رقابت در بین رهبران اصلی چت‌بات‌ها مانند مایکروسافت، گوگل، OpenAI و Anthropic به‌شدت داغ و جذاب شده است و تمام آن‌ها در تلاش هستند تا هوش مصنوعی خود را به ویژگی‌های جدیدی مجهز کنند.

هرچند جستجوی تصاویر و ارائه پاسخ براساس آن‌ها اکنون به بخشی از تجربه کاربر در چت‌بات‌ها تبدیل شده است، اما اکثر چت‌بات‌های مبتنی بر متن هنوز قادر به تولید تصویر نیستند و باید از ابزارهایی مانند DALL-E 2 و Midjourney برای این کار استفاده کرد. البته گوگل درحال‌حاضر این ویژگی را برای برخی کاربران چت‌بات Bard خود ارائه کرده است.

غول موتور جستجو هفته گذشته ویژگی‌های جدیدی ازجمله پشتیبانی از زبان فارسی و تجزیه‌و‌تحلیل تصاویر را به چت‌بات خود اضافه کرد. به گفته گوگل، کاربران با استفاده از Google Lens می‌توانند درباره تصویری که آپلود کرده‌اند، به‌دنبال اطلاعات باشند و حتی از چت‌بات بخواهند که توضیحاتی درباره آن ایجاد کند. البته این ویژگی فعلاً فقط به زبان انگلیسی در دسترس است.

در زمان نگارش این مطلب، چت‌بات ChatGPT از OpenAI اجازه آپلود عکس را به کاربران خود نمی‌دهد و هنوز کاملاً مبتنی بر متن است و چت‌بات Claude 2 از Anthropic نیز عملکرد مشابهی را ارائه می‌کند.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋