تیم کوک در مصاحبه خود نشان داد که تیم اپل برای دریافت بازخورد از مشتریان بسیار هیجان زده است.
تیم کوک، مدیرعامل اپل در یک مصاحبه ویدیویی با نشریه GQ درباره روتین صبحگاهی خود صحبت کرد و گفت که هر روز را با خواندن ایمیل و یادداشتهای مشتریان در ساعت 5 صبح شروع میکند.
او در این مصاحبه گفت:
«اگر شما هم مانند ما در کسبوکاری هستید که با ایجاد فناوری زندگی مردم را بهطور واقعی غنی و پربار میکند، میخواهید عملکرد آن را بدانید. دوست دارید تا احساس مردم درباره آن را بشنوید.»
کوک در ادامه توضیح میدهد:
«البته شکایتهایی نیز وجود دارد که آنها نیز جالب هستند، زیرا میخواهم درباره افکار و احساسات کاربرانمان آگاهی و هوشیاری کامل داشته باشم.»
GQ در مطلب مصاحبه خود با کوک این موضوع را اضافه میکند که مدیرعامل اپل اغلب این ایمیلها را برای دیگر کارمندان آن ارسال میکند.
طبق گزارش بیزنس اینسایدر، کوک یکی از معدود مدیران عامل شرکتهای فناوری بزرگ محسوب میشود که آدرس ایمیل خود را در دسترس عموم افراد قرار داده است. جف بیزوس، مدیرعامل سابق و بنیانگذار آمازون نیز همین کار را کرده است. با این وجود، به نظر میرسد مدیرعامل اپل میخواهد انگیزه شرکت نسبت به بازخورد مشتریان را نشان بدهد.
یکی از نکاتی که درباره رهبران حوزه فناوری مورد توجه قرار میگیرد، روتین صبحگاهی آنها است. به عنوان مثال، ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر و تسلا نیز اخیراً در مورد برنامه صبحگاهی خود توییت کرد و نوشت:
«هر روز صبح یک دونات میخورم و هنوز زنده هستم.»
اینسایدر قبلاً در گزارش دیگری گفته بود که «جف بیزوس» دوست دارد زود بیدار شود، روزنامه بخواند و قبل از اولین ملاقاتش در ساعت 10 صبح، با فرزندانش صبحانه بخورد. در حالی که مارک زاکربرگ گفته بود اولین کاری که انجام میدهد رفتن به فیسبوک است. بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت نیز درباره روتین صبحگاهی خود با اینسایدر صحبت کرده بود که براساس آن، گیتس روز خود را با یک ساعت تردمیل شروع میکند.
پاسخ ها