ali gholami

ali gholami

قیمت بیت کوین و پیش بینی آن در سال 2023

 

 

در این مقاله قصد داریم تا در مورد قیمت بیت کوین صحبت نماییم و قیمت آن را در سال 2023 پیش بینی نماییم. 

همان طور که احتمالا میدانید سال 2022 سال بسیار سختی برای تمام ارزهای دیجیتال بوده است و بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتالی نیز در سال گذشته تحت تاثیر منفی قرار گرفته بود .

قیمت بیت کوین و پیش بینی آن

سقوط فاجعه بار این ارز در سال گذشته همه را غافلگیر کرده بود .

اکنون سوالی که با آن روبرو هستیم این هست که قیمت بیت کوین در سال آینده چگونه خواهد بود . آیا بایستی سال سخت دیگری همانند سال 2022 را سپری کنیم یا قضیه کمی متفاوت خواهد بود ؟ آیا سال آینده برای ما یک سوپرایز خواهد داشت ؟ 

در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی احتمالات ممکن برای این ارز دیجیتالی را بررسی نماییم .

آیا بیت کوین دوباره اوج میگیرد ؟

 

قیمت این ارز دیجیتالی با شروع سال 2023 و بعد از سال بسیار سخت 2022 احیا شده است و در زمان نگارش این مقاله در حدود 22000 دلار میباشد . 

در صورتی که به دنبال مشاهده دقیق و لحظه ای قیمت بیت کوین میباشید ، میتوانید از سایت الان چند ، alanchand.com ، قیمت دقیق و لحظه ای آن را مشاهده نمایید . 

پیش بینی بیت کوین همواره برای خیلی از کارشناسان و سرمایه گذاران یک مسئله ای چالش برانگیز بوده است . 

تعدادی از تحلیل گران قیمت بالای 40 هزار دلار را برای این ارز پیش بینی میکنند .

یکی از دلایلی که میتوانیم به صعود بیت کوین خوشبین باشیم رویداد Bitcoin halving یا همان نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین است .

این اتفاق هر 4 سال یکبار می افتد که سال 2024 ، سال نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین خواهد بود .

این نصف شدن به کاهش عرضه کمک خواهد کرد و به نوعی این اتفاق یک اتفاق مثبت برای بیت کوین خواهد بود .

اگر نگاهی به تاریخچه این موضوع بیاندازیم ، خواهیم دید که این اتفاق نشانه بسیار خوبی برای افزایش قیمت بیت کوین خواهد بود .

در سال 2020 ، قیمت بیت کوین قبل از نصف شدن پاداش ، حدود 8821 دلار بوده است ، در حالی که بعد از نصف شدن پاداش ، قیمت بیت کوین به عددی معادل 10943 دلار رسیده بود .

در سالهای 2016 و 2012 نیز این افزایش مشهود بوده است .

بنابراین با نگاهی به تاریخچه ، میبینیم که نصف شدن پاداش استخراج ، یک محرک قوی برای افزایش قیمت بوده است . 

تحلیگران برتر پیش بینی میکنند که قیمت این ارز بعد از رویداد Bitcoin halving حتی به بیش از 100 هزار دلار خواهد رسید . 

آیا قیمت بیت کوین در سال 2023 دوباره سقوط خواهد کرد ؟

تعدادی از سرمایه گذاران و شرکت ها این نظر را دارند که قیمت بیت کوین ممکن است در آینده نزدیک سقوط کند . 

حتی یکی از سرمایه گذاران بزرگ این حوزه سقوط بیت کوین را در سال 2022 پیش بینی کرده بود .

مارک موبیوس قیمت 10000 دلار را برای سال 2022 پیش بینی کرده بود و این اتفاق نیافتاد و او  بر عقیده و پیش بینی خود در سال 2023 نیز پایبند است . 

متیو سیگل ، دیگر سرمایه گذار بزرگ نیز پیش بینی میکند که به دلیل افزایش قیمت انرژی ، قیمت بیت کوین به 12 هزار دلار کاهش خواهد یافت .

استخراج کنندگان بیتکوین که از دستگاه های پر مصرف استفاده میکنند به دلیل افزایش هزینه های انرژی تحت فشار قرار گرفته اند .

چیزی که بسیار ما را شگفت زده میکند ، پیش بینی بانک جهانی استاندارد چارترد میباشد . آنها قیمت 5000 دلار را برای بیت کوین در سال 2023 پیش بینی کرده اند . 

اگر بازار به نقطه ای برسد که فشار فروش افزایش یابد ، باید منتظر روند نزولی دیگری باشیم .

نتیجه گیری : 

دیدگاه ها و پیش بینی های مختلفی برای قیمت بیت کوین وجود دارند . برخی از این دیدگاه ها خبر از صعودی بودن قیمت این ارز میدهند و برخی قیمت آن را کاهشی میدانند . 

البته با توجه به ظرفیت های بالای بیت کوین ، انتظار این که این غول بزرگ از خواب بیدار شود ، چندان دور از دسترس نخواهد بود و همواره ما توسط این ارز دیجیتالی بزرگ ، غافلگیر شده ایم . 

با وجود چنین عدم قطعیتی در پیش بینی بیت کوین ، شاید بهتر باشد که قبل از هر گونه اقدامی ، حرکت این ارز دیجیتالی را به صورت دقیق تحت نظر قرار دهیم و جانب احتیاط را رعایت کنیم تا از ضررهای بسیار شدید جلوگیری نماییم . 

شاید بهتر باشد مدتی را به تماشا بنشینیم و از خرید تتر استقبال نماییم . همان طور که میدانید قیمت تتر از ثبات بسیار بالایی برخوردار میباشد .

اکنون ما در اینجا پیش کردیم که قیمت این ارز در انتهای سال 2023 میتواند 5000 دلار باشد و یا 50000 دلار . هیچ کدام از این قیمت ها ما را غافلگیر نخواهد کرد چرا که قیمت این ارز به شدت تحت تاثیر احساسات قرار دارد و بیت کوین نیز قبلا به ما نشان داده است که ارزی بسیار انعطاف پذیر میباشد . 

ali gholami
ali gholami

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋