ghazaleee.panahi

ghazaleee.panahi

توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱۹ نفر را دنبال می کند

ایا فیستول به خودی خود خوب میشود

ایا فیستول به خودی خود خوب میشود

اغلب برای درمان فیستول، عمل جراحی مورد نیاز است زیرا معمولاً به خودی خود بهبود نمی یابد. چندین روش درمان مختلف وجود دارد. بهترین گزینه برای شما بستگی به موقعیت و شدت فیستول دارد و اینکه آیا این فیستول یک کانال است یا در جهات مختلف منشعب می شود.

ایا میشود فیستول را عمل نکرد

به گزارش سایت majalesalamat.com

اگر فیستول به موقع درمان نشود، اغلب خطر پیشرفت شدید را به همراه دارد و عوارض و مشکلات زیادی را برای درمان ایجاد می کند. در مورد اینکه ایا فیستول به خودی خود خوب میشود یا نه، به گفته متخصصان، این بیماری است که به خودی خود قابل درمان نیست و نیاز به درمان فوری دارد.
عفونت، ترشح چرک در ناحیه مقعد و افزایش تعداد فیستول ها، درمان را دشوارتر می کند. زمانی که التهاب مقعد برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. برای بیماران مبتلا به آبسه مقعد، جراحی برای ایجاد برش برای تخلیه چرک باید در اسرع وقت انجام شود تا از سرریز چرک جلوگیری شود. این امر منجر به تشکیل تونل های زیادی مانند رگه های مارماهی در ناحیه مقعد می شود که به نوبه خود به بسیاری از اندام ها در این محل آسیب می رساند.

راه حل کاملا موثر و قطعی برای درمان فیستول مقعدی چیست؟

فیستول مقعدی بیماری ای نیست که خودش خود به خود خوب شود و اگر به موقع درمان نشود روند بهبودی پیچیده تر و سخت تر خواهد شد.
به گفته متخصصان، متداول ترین و موثرترین روش درمان فیستول مقعدی در حال حاضر جراحی است.

در روش عمل جراحی فیستول پزشک فیستول را بریده یا برش می دهد تا فیستول عفونی باز شود. این کار بهبود زخم را از داخل به بیرون تسهیل می کند و از ایجاد توده های چرکی در داخل جلوگیری می کند.
در مورد دوران نقاهت بعد از عمل فیستول برای اینکه بیمار بتواند به سرعت پس از جراحی فیستول مقعدی به طور کامل بهبود یابد، باید به موارد زیر توجه داشته باشد:

بعد از عمل فیستول چه باید کرد

    • حدود دو تا سه روز در بیمارستان استراحت کند تا بتواند به خانه برود.
    • توجه به رژیم غذایی روزانه : مصرف غذاهای غنی از فیبر، ویتامین ها، غذاهای ملین که به سیستم گوارش کمک می کند برای پیشگیری از یبوست.
    • سعی کنید آب و آبمیوه زیادی بنوشید.
    • مصرف غذاهای چرب و تند و غذاهای محرک را محدود کنید تا به سیستم گوارشی آسیب نرسانید.
    • از نشستن یا دراز کشیدن طولانی مدت در یک مکان خودداری کنید و تمرینات ورزشی ملایم انجام دهید.
    • پس از جراحی، تمیز نگه داشتن مقعد و شستشوی مقعد با آب گرم، به خصوص بعد از اجابت مزاج، اهمیت بالایی دارد.
    • بعد از عمل به موقع معاینات منظم طبق توصیه پزشک را انجام دهید.
    • علاوه بر این، برای کاهش ناراحتی در دوره پس از عمل، داروهای مسکن اضافی نیز برای بیمار تجویز خواهد شد.
    • فیستول های ساده هیچ شاخه ای از دستگاه اولیه ندارند. روشی به نام فیستولوتومی حداقل مقدار بافتی را برداشته و به فیستول اجازه می دهد تا بهبود یابد. این یک راه موثر برای درمان فیستول های ساده است.

      فیستول های پیچیده عضله بیشتری را درگیر می کنند و مجرای فیستول اولیه می تواند شاخه های زیادی داشته باشد. از آنجایی که برش گسترده بافت عضلانی می تواند کنترل روده را به خطر بیندازد، فیستولوتومی بهترین انتخاب برای فیستول های پیچیده نیست.

      یک رویکرد رایج برای فیستول‌های مقعدی پیچیده استفاده از نخ ستون، نوعی نخ جراحی که از طریق فیستول حلقه می‌شود تا زهکشی را افزایش دهد، می باشد. اگر تخلیه ستون بهترین گزینه برای شما نباشد، سایر تکنیک های جراحی در دسترس هستند.

      ایا فیستول به خودی خود خوب میشود

      مشاهده می شود که جراحی تنها راه درمان این بیماری است.به نقل از سایت coloradocolonandrectalspecialists

      While it’s possible, in theory, for an anal fistula to heal spontaneously, this usually doesn’t happen. Most fistulas in this region start in anal glands that do become infected. Even if a fistula begins to heal, chances are very high that abscesses and infections will happen again.

      ترجمه فارسی: در حالی که از نظر تئوری امکان بهبود خود به خود فیستول مقعدی وجود دارد، اما معمولاً این اتفاق نمی افتد. بیشتر فیستول ها در این ناحیه از غدد مقعدی شروع می شوند که عفونی می شوند. حتی اگر فیستول شروع به بهبودی کند، احتمال وقوع مجدد آبسه و عفونت بسیار زیاد است.

      coloradocolonandrectalspecialists.com/blog/can-an-anal-fistula-heal-on-its-own

      فیستول در حدود ۵۰ درصد از مواقع پس از عفونی شدن غده مقعدی رخ می دهد و اگر یک آبسه پر از چرک از غده عفونی ایجاد شود، این میزان به ۷۵ درصد می رسد. چرک باید راهی برای تخلیه به بیرون بیابد و این شروع تونل زنی است که فیستول را ایجاد می کند.

  • علائم فیستول مقعدی شامل درد و التهاب در ناحیه مقعد و همچنین قرمزی و خارش موضعی است. همچنین ممکن است تخلیه چرک را تجربه کنید و عفونت زمینه ای می تواند با احساس متناوب تب و لرز باعث خستگی شما شود.
    اگر با عوارض فیستول مقعدی زندگی می کنید، احتمال اینکه این بیماری خود به خود برطرف شود بسیار ضعیف است. بهتر است با شروع علائم، برای تشخیص دقیق توسط یک متخصص جراح عمومی یا دکتر جراح فیستول در کلینیک لیزر فیستول معاینه و ویزیت شوید.

ghazaleee.panahi
ghazaleee.panahi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
helia70
ممنون از مطلب مفیدتون
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋