ghazaleee.panahi

ghazaleee.panahi

توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱۹ نفر را دنبال می کند

فرق جوش و بواسیر (هموروئید) چیست؟

رپ34تس
 درمان هموروئید با لیزر

بواسیر یا هموروئید وریدهای پرولاپس و بیرون زده در ناحیه پری مقعد هستند. هموروئید داخلی پرولاپس ممکن است به دلیل نگرانی در جریان خون نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشد.

اغلب، هموروئید به صورت رگ‌های خونی برآمده و بزرگ شده در اطراف راست روده و مقعد ظاهر می‌شود. رکتوم بخش انتهایی روده بزرگ است که به سمت مقعد و قسمت بیرونی آن باز می‌شود. بافت‌های اطراف مقعد بزرگ و دیواره‌ها نازک می‌شوند که ممکن است منجر به خونریزی شود.

وقتی فشار و کشش ادامه یابد، عروق آسیب دیده ممکن است بیرون بزنند. سپس می‌توانید هموروئید داخلی و خارجی را تجربه کنید. پوست اطراف بواسیر نیز ممکن است حساس شود زیرا در نزدیکی مقعد تشکیل می شود. این ضایعات معمولاً بدون درد هستند، اما زمانی که به اندازه کافی بزرگ شوند و تشکیل لخته های خونی (ترومبوز) شوند، می توانند بسیار دردناک باشند.

هموروئید خارجی ترومبوز

هموروئید خارجی ترومبوز شده می‌تواند باعث درد شدید شود. لخته‌های خون در قسمت بیرونی هموروئید در ناحیه مقعد ایجاد می‌شود و توده دردناکی را تشکیل می دهد که به طور ناگهانی ظاهر می شود و ممکن است در عرض 48 ساعت بدتر شود. برخی از افراد با گذشت زمان، تسکین را تجربه می کنند، در حالی که در صورت پارگی پوست، هموروئید ممکن است خونریزی کند.

هموروئید داخلی

هموروئید داخلی اغلب در داخل مقعد، زیر پوشش دیواره رخ می‌دهد. برخی از شایع‌ترین علائم عبارتند از بیرون زدگی در حین حرکت روده و خونریزی بدون درد. هموروئیدهای داخلی نیز در صورت افتادگی ممکن است باعث درد قابل توجهی شوند.

آیا هموروئید می‌تواند شبیه جوش باشد؟

بیشتر جوش‌های سر سفید، رنگی مشابه پوست دارند، اما برخی ممکن است کمی روشن‌تر باشند و زمانی ایجاد شوند که باکتری‌ها و مواد زائد منافذ را مسدود می‌کنند و در نتیجه برجستگی ایجاد می‌شود. اگر متورم، ملتهب یا زبر به نظر می‌رسد، ممکن است پاپول هایی در ناحیه مقعد داشته باشید.

برخی از افراد دچار جوش های چرکی با مرکز سفید یا زرد می‌شوند. توصیه می‌کنیم جوش‌ها را از بین نبرید زیرا می‌توانند پوست را پاره کنند و باعث زخم یا عفونت شوند. اغلب، جوش های ناحیه مقعد دردناک نیستند. با این حال، ممکن است هنگام دفع مدفوع، سوزش را تجربه کنید.

درمان بواسیر با لیزر

روش های نوین و بسیار پیشرفته‌ای در علم پزشکی به وجود آمده است که مقوله درمان بواسیر و بسیاری از بیماری‌ها را به طور کل دگرگون کرده است. در روش لیزر بواسیر با تاباندن اشعه یکپارچه لیزر co2 زائده‌های هموروئیدی را حذف می‌کنند و این درمان با حداقل درد و خونریزی انجام می‌شود.

در این درمان نه خبری از بستری است و نه خبری از بیهوشی عمومی و عوارض آن. زمان هم قطعا با اهمیت است و شما باید در سریع ترین زمان ممکن دوره درمان نقاهت خود را بگذرانید.

 

ادامه مطلب در مجله وقت مد

ghazaleee.panahi
ghazaleee.panahi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋