ghazaleee.panahi

ghazaleee.panahi

توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱۹ نفر را دنبال می کند

درمان زگیل تناسلی واژن و مقعد با لیزر و کرایو; راه قطعی

درمان زگیل تناسلی واژن و مقعد با لیزر و کرایو; راه قطعی

زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های آمیزشی در دنیاست که با نام زگیل مقاربتی هم شناخته می شود. عامل ایجاد این بیماری نوعی از ویروس hpv است. روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی (با لیزر، کرایو، فریز و داروهای موضعی) وجود دارد که به حذف و از بین بردن زائده ها کمک زیادی می کند. اما معمولا ویروس زگیل در بدن فرد مبتلا باقی می ماند و مدت زمانی که طول می کشد تا بدن بطور کامل از این ویروس پاکسازی شود، برای هر فرد متفاوت است.
 

راه درمان قطعی زگیل تناسلی زنان و مردان

با توجه به شیوع بالای ویروس hpv در همه جوامع و افزایش روابط جنسی نا ایمن، بسیاری از افراد گرفتار این بیماری می شوند و به دنبال راهی برای درمان سریع آن هستند. مبتلایان می توانند راه های درمان زگیل تناسلی شامل روش‌های دارویی (محلول، پماد زگیل تناسلی و داروهای افزایش سیستم ایمنی بدن) و روش های پزشکی مثل لیزر و کرایو را برای رفع علائم این بیماری انتخاب کنند.

البته درمان قطعی زگیل تناسلی مردان و زنان فقط با روش های تهاجمی تر مثل لیزر و کرایو که بطور کامل زائده ها را از بین می‌برند، امکانپذیر است. همچنین باید در نظر داشته باشید که از این روش ها برای حذف و از بین بردن ضایعات زگیل استفاده می‌شود، اما فقط سیستم ایمنی بدن می تواند در مدت زمانی نامشخص، بدن را بطور کامل از ویروس اچ پی وی پاک کند. همچنین استفاده از هرگونه دارو و روش های درمانی باید تحت نظر دکتر زگیل تناسلی انجام شود. زیرا استفاده از برخی داروها می تواند باعث پخش شدن ویروس و سرایت آن به نواحی دیگر شود.
 

راه درمان زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر

لیزر یکی از روش های پرکاربرد، سریع و بطور قطع بهترین درمان زگیل تناسلی و همچنین درمان زگیل واژن و مقعد است که اخیرا مورد استقبال بیماران بسیاری قرار گرفته و به عنوان روشی نوین توانسته رضایت بالای بیماران را جلب کند. 

در حقیقت لیزر زگیل تناسلی جدیدترین روش درمان این عارضه شناخته می‌شود که نتایج آن در بیش از 90% موارد قطعی است. پرتوهای لیزر با نفوذ به عمق زائده ها آن ها را بطور تهاجمی از بین می‌برند و به همین دلیل احتمال بازگشت و عود مجدد در این روش وجود نخواهد داشت. در عین حال عوارض جانبی مثل سوزش و درد بعد از لیزر در مقایسه با سایر روش ها به حداقل می‌رسد.

در این روش با تابش اشعه لیزر co2 بافت زگیل را از بین می‌برند و معمولا از آن برای زائده‌های بزرگ و با تعداد زیاد هم استفاده می‌شود. روش درمان زگیل تناسلی با لیزر معمولا در مطب یا کلینیک، تحت بی حسی موضعی و در زمان کوتاهی انجام می‌شود.

آیا لیزر باعث پخش شدن زگیل می شود؟

برخی از بیماران نگران پخش شدن زگیل تناسلی در روش لیزر هستند که تصور کاملا اشتباهی است. زیرا وجود دستگاه های وکیوم در لیزر که خاصیت مکش دارند، بخار و گازهای حاصل از لیزر زگیل را بطور کامل جذب می کند و در نتیجه ویروس به نواحی اطراف منتقل نمی شود.

دستگاه مکش

درمان زگیل تناسلی با لیزر به دلیل سهولت و ایمن بودن در مقایسه با روش‌های دیگر یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان انتخاب کرد.

مزایای برداشتن زگیل تناسلی با لیزر

بخشی از مزایای لیزر درمانی به شرح زیر است:

  • لیزر یک روش درمان قطعی است که احتمال عود مجدد زائده‌ها در آن بسیار پایین است
  • لیزر درمانی فقط در یک جلسه انجام می‌شود و بدون عوارض است
  • بعد از لیزر زگیل تناسلی نیازی به پانسمان نیست
  • در این روش بیمار حداقل میزان درد و خونریزی را تجربه می‌کند
  • تاثیر لیزر تقریباً دو برابر روش های دیگر درمان است
  • به لحاظ هزینه ای لیزر روش مناسب تری است
  • بعد از لیزر زگیل جای زائده ها (اسکار) روی پوست باقی نمی ماند
  • از روش لیزر برای درمان انواع زگیل تناسلی داخل و بیرون واژن و مقعد استفاده می‌شود

عوارض لیزر زگیل

این روش درمانی معمولا هیچگونه عوارض خطرناکی به همراه ندارد و احساس درد، زخم جزئی و کمی سوزش از شایع ترین عوارض لیزر زگیل تناسلی است که بعد از گذشت یکی دو روز بهبود می یابد.
 

مراحل بعد از لیزر زگیل

مراقبت های جزئی بعد از درمان زگیل با لیزر مورد نیاز است که شامل:

  • مصرف پماد و کرم های ترمیمی برای برطرف کردن جای لیزر
  • رعایت بهداشت ناحیه تناسلی و جلوگیری از تجمع باکتری
  • استفاده از داروهای آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک

بنابراین برای تعیین دقیق هزینه لیزر زگیل نیاز به معاینه است. زیرا علاوه بر تمامی عواملی که در بالا گفته شد، گاهی بیماران قادر به مشاهده زگیل های داخل واژن و مقعد خود نیستند و در زمان معاینه زائده های جدیدی شناسایی می شود.

البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که روش لیزر یکی از جدیدترین و موثرترین روش های درمان این بیماری شناخته می‌شود و به دلیل استفاده از تجهیزات گران قیمت در این روش، هزینه لیزر زگیل تناسلی کمی گران تر از سایر روش هاست.


https://clinicdarman.com/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c/

ghazaleee.panahi
ghazaleee.panahi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋