ghazaleee.panahi

ghazaleee.panahi

توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱۹ نفر را دنبال می کند

درمان بواسیر با لیزر، عمل جراحی هموروئید بدون درد و سرپایی

درمان بواسیر با لیزر، عمل جراحی هموروئید بدون درد و سرپایی

پیش از اینکه به سراغ روش‌های درمان بواسیر برویم، به بررسی این عارضه و علائم و نشانه هایی که ایجاد می‌کند، می‌پردازیم:

بواسیر نوعی از شایع ترین عارضه‌های نشیمنگاهی است که افراد در هر سنی ممکن است به آن مبتلا شوند. باور اشتباهی که در مورد بیماری بواسیر یا هموروئید وجود دارد این است که تنها افراد مسن دچار این عارضه می شوند، در صورتیکه هموروئید در هر سنی ممکن است بروز پیدا کند.

یکی از راه‌هایی که تا حدی به کنترل علائم بواسیر کمک می‌کند، کاهش فشار در ناحیه مقعد با پیشگیری از یبوست است. برای این منظور استفاده از غذاهای سرشار از فیبر، مایعات و تحرک کافی توصیه می‌شود.

بیماری بواسیر یا هموروئید چیست؟

به رگ‌های متورم ناحیه تحتانی مقعد (رکتوم) که در نتیجه ایجاد فشار در این بخش دچار آسیب شده‌اند، بواسیر (hemorrhoids) گفته می‌شود. رگ های آسیب دیده هموروئیدی میتوانند در داخل یا خارج از مقعد بروز پیدا کنند، بنابراین این عارضه با توجه به محل دقیق ایجاد آن به دو نوع هموروئید خارجی و داخلی تقسیم می‌شود.

انواع-بواسیر

دلایل اصلی ایجاد این بیماری را می‌توان یبوست، دفع مدفوع سخت، نشستن زیاد، اسهال مزمن، رابطه مقعدی، وزن بالا، ورزش سنگین و هر عاملی که می‌تواند ناحیه مقعد را تحت فشار قرار دهد، عنوان کرد.

هموروئید چه علائمی ایجاد می‌کند؟

علائم هموروئید که بیمار با آن مواجه می‌شود، با توجه به محلی که این زائده ایجاد شده متفاوت است. بواسیر خارجی معمولا علائم آزاردهنده تری دارد. اما شایع ترین نشانه های این بیماری شامل موارد زیر است:

  • احساس درد زیاد
  • تورم و برآمدگی در ناحیه مقعد
  • خونریزی در زمان دفع مدفوع
  • خارش و سوزش در این ناحیه
  • التهاب و قرمزی

مسئله مهمی که ذهن بیماران را درگیر می‌کند، انتخاب بهترین روش درمان بواسیر است. افراد مبتلا به این عارضه علاوه بر احساس خجالت، به دلیل ترس از جراحی خیلی دیر برای درمان اقدام می‌کنند و باعث پیشرفته شدن بیماری و سخت تر شدن مراحل درمان می‌شوند. اما برای درمان بواسیر چه باید کرد؟

پزشک بعد از انجام معاینه و تشخیص اینکه هموروئید خارجی یا داخلی است، بهترین روش درمان را پیشنهاد می‌دهد. بنابراین هرگونه اقدام به درمان باید بعد از انجام معاینات و بررسی های لازم توسط پزشک انجام شود.

درمان بواسیر با لیزر و عمل سرپایی

درمان قطعی بواسیر یا هموروئید با لیزر که امروزه جایگزین عمل های سنتی شده، به دلیل نتایج رضایت بخشی که تا کنون داشته مورد استقبال بیماران و پزشکان قرار گرفته است. درمان هموروئید با لیزر یک عمل سرپایی به حساب می‌آید که تحت بی حسی موضعی، رگ‌های هموروئیدی حذف می‌شود و نیازی به چاقوی جراحی نیست. 

طی فرآیند لیزر بواسیر، عروق آسیب دیده مقعد با تابش اشعه مستقیم لیزر و بدون درد و خونریزی از بین می‌رود. بیمار بلافاصله بعد از این عمل مرخص می شود و به زندگی عادی خود برمی‌گردد.

برای درمان هموروئید بیرون زده ،ترومبوزه و خونی هم از همین روش نوین استفاده می‌شود و می توان گفت که اثربخشی لیزر در انواع مختلف هموروئید یکسان است.

کلینیک پایتخت یکی از قدیمی ترین مراکز لیزر بیماری های مقعد و نشیمنگاه در تهران است که با داشتن پزشکان متخصص و مجرب و کادری حرفه ای، توانسته طی این سال‌ها رضایت بیماران را جلب کند.

درمان هموروئید با لیزر در تهران

ghazaleee.panahi
ghazaleee.panahi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋