به طور کلی برای موفقیت در زمینه سئو، باید بر طبق یک برنامه مشخص عمل کنید. نظم و انسجام در اجرای فعالیتهای مختلف در مسیر سئو سبب میشود تا بتوانید بهترین نتیجه را حاصل کنید. همانطور که میدانید یکی از بخشهای اصلی و پر اهمیت در فرایند سئو، تولید و انتشار محتوای متنی،ویدئویی و … است.
اهمیت تقویم محتوایی در سئو به قدری زیاد است که برخی افراد به صورت تخصصی، فقط روی این موضوع کار میکنند و عموما یک عنوان شغلی جداگانه در آژانسهای دیجیتال مارکتینگ در مشهد برای این حوزه کاری تعریف و افرادی متخصص برای انجام آن استخدام میشوند.
زمانی که شما قصد تولید محتوا در سایت خود را داشته باشید، باید بر طبق یک زمانبندی مشخص به این فرایند بپردازید؛ این نظم و اصول با تقویم محتوایی امکانپذیر است. در این مطلب قصد داریم به بررسی اهمیت تقویم محتوایی و بخشهای مختلف آن بپردازیم.
به زبان ساده تقویم محتوایی یک استراتژی است که در آن زمان اجرا، وظایف افراد، مراحل و مواردی از این قبیل برای تولید محتوا مشخص شده است. به واسطه وجود تقویم محتوایی میتوان بر اجرای فرایندهای مختلف نظارت کافی و کامل داشت و از بروز چالشهای مختلف تا حد زیادی جلوگیری کرد.
همانطور که میدانید پیاده سازی فرآیند سئو روی وب سایتها بسیار حساس بوده و نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد از این رو ما به کسب وکارهایی که تجربه و اطلاعات کافی در این حوزه کاری را ندارند استفاده از خدمات سئو در مشهد را پیشنهاد میکنیم. لازم به ذکر است در تقویم محتوایی شما میتوانید تمام اطلاعات مربوط به هر بخش را وارد کنید تا خود و باقی اعضای گروه شما در جریان جزئیات، زمان تحویل و اجرا و… قرار بگیرید.
در واقع وجود تقویم محتوایی به دو دلیل اهمیت زیادی دارد. یکی از دلایل اهمیت آن، انتشار مقالات مختلف بر طبق سک جدول زمانی مشخص و تعیین شده است. این تقویم به شما کمک میکند تا بتوانید هر مقاله وبلاگ خود را در زمانی مشخص منتشر کنید. گوگل بر روی بازههای زمانی انتشار مقالات هر وبسایت متمرکز است و در صورتی که بر طبق یک برنامه مشخص این فرایند را انجام دهید، مورد توجه و تایید گوگل قرار خواهید گرفت که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.
دیگر دلیل اهمیت وجود تقویم محتوایی، مشخص بودن وظایف و مراحل اجرای تولید محتوا است. در واقع طی فرایند تولید محتوای متنی شما باید یک سری مراحل از قبیل نگارش، ویراستاری، بارگذاری و… را پشت سر بگذارید.
دقیقا مثل این است که هنگام راه اندازی و طراحی سایت خود، مراحل را به ترتیب انجام ندهید و خب این قطعا باعث گیج شدن شما، کند شدن کار و طراحی سایتی بی کیفیت خواهد شد. برای مثال اولین قدم در طراحی سایت در مشهد خرید دامنه و هاست است و اگر شما بخواهید آن را در مراحل آخر انجام دهید قطعا به مشکل میخورید. پس همانطور که همه کارها برای به نتیجه رسیدن نیاز به برنامه دارند، انتشار محتوا نیز به همین صورت است که این برنامه، تقویم محتوایی نام دارد.
در نتیجه تقویم محتوایی این امکان را برای شما فراهم میکند تا بتوانید بر اساس تعداد و وظایف هر یک از اعضای تیم خود، زمانهای مشخصی را برای اجرای هر فرایند مشخص کنید تا کارهایتان بر طبق برنامهای منسجم و اصولی پیش برود و در مجموع در طول اجرای پروژههای خود با چالشهای زمانی مختلف مواجه نشوید.
از این رو وجود تقویم محتوایی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید آن را جدی بگیرید.
بخشهای اصلی هر تقویم محتوایی عبارتند از:
همانطور که گفتیم علاوه بر خودتان، نظم در تولید و انتشار محتواهای وبسایت، برای گوگل نیز حائز اهمیت بوده و بر این موضوع تاکید دارد. در نتیجه به واسطه این تقویم، میتوانید در زمان و هزینههای خود صرفهجویی کرده و به علاوه در اجرای فرایند سئو نیز به بهترین شکل عمل کنید.
پاسخ ها