فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت

فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت

فال روزانه، فال ازدواج، سبک زندگی، موفقیت و ثروت، خنده بازار 🎊🎉 مجله سرگرمی "فان" با جذاب‌ترین مطالب با آپدیت روزانه برای شما
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۱۱ نفر را دنبال می کند

چرا نابسامانی جهانی برای ایران مشکلی ایجاد نکرد؟

از ساعات ابتدایی روز گذشته اختلال گسترده سایبری در دنیا مشکلات فراوانی را در فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و بانک‌های کشورهایی، چون آلمان، امریکا، استرالیا، بریتانیا و هند ایجاد کرد.

روزنامه اعتماد: از ساعات ابتدایی روز گذشته اختلال گسترده سایبری در دنیا مشکلات فراوانی را در فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و بانک‌های کشورهایی، چون آلمان، امریکا، استرالیا، بریتانیا و هند ایجاد کرد. این اختلال به دلیل آپدیت معیوب یکی از شرکت‌های امنیت سایبری به وجود آمد و باعث شد تا هزاران کامپیوتر ویندوزی در سراسر جهان با صفحه آبی مرگ (BSOD) روبرو شوند.

چرا اختلال جهانی، ایران را دچار مشکل نکرد؟

اختلال به وجود آمده در خدمات شرکت‌ها و سازمان‌های استفاده کننده از سرویس ابری همچون برخی شرکت‌های هواپیمایی، راه آهن و بورس، مربوط به اختلال رخ داده در سرویس‌های ابری ویندوز است و، چون در کشور ما، استفاده از سرویس ابری ویندوز رایج نیست، ایران دچار این مشکل نشده است.

این اختلال، به دلیل بروز دو مشکل بوده است: مشکل اول از دسترس خارج شدن بعضی از سرویس‌های میزبانی شرکت مایکروسافت (مایکروسافت آژور) بوده است و مشکل دوم وجود اشکال در به روزرسانی عامل نرم‌افزاری امنیتی فالکون (محصول شرکت کرود استریک) است که روی کلاینت‌ها و سرور‌های ویندوزی به نمایش صفحه آبی منجر شده است. به نظر می‌رسد در بعضی از ماشین‌های مجازی موجود در زیرساخت مایکروسافت آژور از نرم‌افزار امنیتی فالکون استفاده شده است که کارشناسان، این امر را یکی از دلایل متوقف شدن مایکروسافت ۳۶۵ نیز می‌دانند.

یک سرور ابری مجموعه‌ای از سرور‌های فیزیکی قدرتمند است که به صورت موازی و متحد باهم کار می‌کنند، ۲۴ ساعته در دسترسند و به دلیل همپوشانی نواقص یکدیگر، کاربرانش دچار افت بار کاری نمی‌شوند.

سرور‌های ابری را از نظر سیستم عامل، می‌توان به دو نوع دسته‌بندی کرد: سرور ابری لینوکسی و سرور ابری ویندوزی. هیچ یک از این دو سیستم عامل بر دیگری ارجحیت ندارند. بلکه به دلیل ویژگی‌ها، کاربرد‌ها و برنامه‌هایی که می‌توان روی آن‌ها نصب کرد متفاوتند.

سرور ابری ویندوزی یک پلتفرم همه‌کاره و قدرتمند برای میزبانی طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و خدمات است. این سرور انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و ضریب اطمینان بی‌نظیری را به سازمان‌هایی که به دنبال استفاده از قدرت مایکروسافت ویندوز هستند، ارایه می‌دهد.

اینکه چرا ایران از این اختلال مصون مانده برمی‌گردد به استفاده نکردن از این سرویس ابری که آن هم به دلیل تحریم‌ها بوده است. این سرویس در بالاترین سطح ارایه می‌شود و مقرون به صرفه، انعطاف‌پذیر و دارای ابزار‌های مختلف پشتیبانی است که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها فضای کسب و کار‌های دیجیتالی ایران از آن محروم‌اند.

فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت
فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت فال روزانه، فال ازدواج، سبک زندگی، موفقیت و ثروت، خنده بازار 🎊🎉 مجله سرگرمی "فان" با جذاب‌ترین مطالب با آپدیت روزانه برای شما

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋