فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت

فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت

فال روزانه، فال ازدواج، سبک زندگی، موفقیت و ثروت، خنده بازار 🎊🎉 مجله سرگرمی "فان" با جذاب‌ترین مطالب با آپدیت روزانه برای شما
توسط ۳۵ نفر دنبال می شود
 ۱۱ نفر را دنبال می کند

صدور پروانه کسب برای اماکن با کاربری تجاری (از 0 تا 100)

در این مقاله دربارۀ موضوع اینکه جواز کسب چیست، مدارک لازم برای دریافت جواز کسب، تمدید جواز کسب و نحوۀ دریافت این مجوز را بیان خواهیم کرد.

در حال حاضر با پیشرفت فناوری و تغییرات قوانین و مقررات فعالیت‌های تجاری به شکل گسترده‌ای انجام می‌شود. به همین دلیل دریافت جواز کسب برای انجام امور تجاری لازم است. در این مقاله دربارۀ موضوع اینکه جواز کسب چیست، مدارک لازم برای دریافت جواز کسب، تمدید جواز کسب و نحوۀ دریافت این مجوز را بیان خواهیم کرد.

صدور پروانه کسب برای اماکن با کاربری تجاری (از 0 تا 100)

مراحل صدور پروانه کسب برای اماکن با کاربری تجاری

برای دریافت جواز کسب اماکن تجاری افراد باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند تا پروسۀ آن‌ها بدون مشکل طی شود و آن‌ها بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوز کسب خود را دریافت کنند. این مراحل شامل موارد زیر است:

1.      پر کردن فرم درخواست مجوز

امروزه با گسترش اینترنت، افراد به دو شیوۀ اینترنتی و حضوری می‌توانند اقدام به ثبت درخواست صدور جواز کسب نمایند. در ادامه، نحوۀ ثبت هر یک از آن‌ها را بیان خواهیم نمود.

2.      ارسال مدارک موردنیاز

برای صدور پروانۀ کسب برای فعالیت تجاری افراد باید مدارک لازم را در سیستم ثبت نمایند یا آن‌ها را به‌صورت حضوری تحویل اصناف دهند.

مراحل دریافت جواز کسب

برای صدور جواز کسب برای اماکن با کاربری تجاری، ابتدا باید مراحل زیر که برخی از آنن ها با دریافت جواز تاسیس یکی هستند، طی شود سپس مدارک لازم را تحویل دهید.

  1. ثبت درخواست کتبی فرد متقاضی برای دریافت پروانۀ کسب که به آن جواز کسب نیز می‌گویند.
  2. ثبت درخواست توسط فرد متقاضی در مراکز معتبر و دریافت مدرک یا رسیدی به‌منظور ثبت درخواست متقاضی.
  3. مراجعۀ بازرسان به‌منظور بررسی محل اماکن تجاری برای صدور پروانۀ کسب.
  4. بررسی‌کردن درخواست فرد متقاضی در جلسۀ هیئت مدیران مربوطه و پاسخ‌ دادن شخص به سؤالات به‌صورت کتبی.

افراد پس از طی کردن مراحل بالا باید مدارک موردنیاز و خواسته‌شده را تحویل مراکز معتبر بدهند تا آن‌ها مدارک تحویل داده‌شده را نیز بررسی کنند. برخی از این مدارک عبارت‌اند از:

  • تحویل سند ملکی که به نام فرد متقاضی ثبت شده است.
  • تحویل اجاره‌نامۀ رسمی توسط متقاضی که به نام وی نیز ثبت شده است.
  • تحویل یک برگ اجاره‌نامۀ عادی به نام متقاضی که دارای تعهد محضری نیز است.
  • تحویل مبایعه‌نامه که به نام متقاضی ثبت شده است.
  • تحویل رسید پرداخت اجاره‌بهای معتبر.
  • تحویل قرارداد مربوط به اجارۀ محل کسب‌وکار با ادارات دولتی، شهرداری‌ها و غیره.

مرحلۀ استعلام مدارک

پس از انجام مراحل زیر، مرحلۀ سوم برای صدور پروانه کسب برای اماکن با کاربری تجاری استعلام است. در این بخش باید از ادارات و نهاد‌های مربوطه استعلامات لازم را متقاضی دریافت کنید و مدارکی را تحویل مراکز صدور مجوز بدهید. استعلاماتی که فرد باید انجام دهد عبارت‌اند از:

  • برای مشاغلی که با مواد خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و غیره ارتباط دارند، باید مدرک و گواهی معتبر از مراکز بهداشت و درمان ارائه دهند. همچنین باید کارت معاینۀ پزشکی برای ایجاد چنین مشاغلی را نیز تحویل دهند.
  • تحویل مدارک لازم برای تأیید عدم اعتیاد هر گونه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها.
  • تحویل مدارک لازم به‌منظور عدم داشتن سوءپیشینه.
  • تحویل مدارک و برگه‌های تأییدیه نظارت بر اماکن.
  • برای دریافت جواز کسب نیاز است که ده ساعت آموزش را در مراکز معتبر گذرانده باشید و در هنگام دریافت مجوز باید گواهی مربوط به گذراندن دوره را تحویل دهید.
  • در تبصرۀ مادۀ ۱۳ قانون کسب و کار برای برخی از مشاغل داشتن مدارک و گواهی‌نامۀ مهارت فنی الزامی است. اگر درخواست صدور پروانه کسب برای اماکن با کاربری تجاری، جزء مشاغل موجود در آیین نامه باشد، فرد متقاضی موظف به تحویل گواهی‌نامۀ مربوطه است.
  • اختصاص‌پیدا کردن کد و شناسۀ ده‌رقمی و قرار دادن آن در جواز کسب.
  • تخصیص ‌دادن یک برچسب شناسۀ صنفی که با کد ده‌رقمی مطابقت دارد.

صدور پروانه کسب برای اماکن با کاربری تجاری (از 0 تا 100)

مرحلۀ چهارم از مراحل دریافت جواز کسب اماکن تجاری، تحویل مدارک وضعیتی متقاضی است که برخی از مدارک موردنیاز عبارت‌اند از:

  • ارائۀ گواهی مربوط به پایان خدمت متقاضی.
  • ارائۀ گواهی معافیت دائم متقاضی از خدمت.
  • تحویل گواهی اشتغال به تحصیل در زمینۀ شغلی موردنظر.
  • تحویل گواهی مربوط به معافیت‌های پزشکی از مراکز نظام‌ وظیفه.
  • تحویل دفترچۀ آماده به خدمت بدون داشتن مهر غیبت در طول مدت زمانی اعتبار آن.

پس از ارائۀ مدارک وضعیتی، متقاضی برای طی‌شدن ادامه مراحل مربوط به صدور جواز کسب باید مدارک هویتی خود را نیز تحویل مراکز صدور جواز بدهد. مدارکی که وی باید تحویل دهد عبارت‌اند از:

  • ارائۀ فرم‎های مخصوص به معرفی فرد از مراجع صدور پروانه کسب برای اماکن با کاربری تجاری معتبر.
  • تحویل فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه.
  • تحویل کپی از کارت ملی.
  • تحویل کپی از مدرک یا مدارک تحصیلی.
  • تحویل ۱۲ قطعه عکس سه در چهار.
  • تحویل تعهدنامۀ مربوط به کلیۀ صنف‌ها.
  • تحویل فیش واریزی ۵ برابر حق عضویت در اتحادیه برای اولین سال.
  • تحویل فیش واریزی مبلغ ۳۰ هزار ریال به حساب خزانه‌داری کشور.

پس از طی ‌کردن تمام مراحل گفته‌شده در بالا، مدارک تحویل داده‌شده توسط نایب‌رئیس یا رئیس اتحادیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر اسناد و مدارک مورد تأیید باشد پروانۀ کسب برای اماکن تجاری صادر می‌شود.

نحوه دریافت پروانه کسب به‌صورت اینترنتی

امروزه با رشد و پیشرفت تکنولوژی بسیاری از فعالیت‌های افراد از طریق اینترنت صورت می‌گیرد به همین دلیل بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات انسان ساده‌تر از قبل شده است. این تحوّل بزرگ در زمینۀ صدور، دریافت و بسیاری از مسائل حقوقی و قانونی نیز راه پیدا کرده است، به‌عنوان‌ مثال شما می‌توانید از طریق اینترنت اقدام به دریافت جواز کسب نمایید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. داشتن تابعیت کشور ایران
  2. ارائۀ مبایعه‌نامه یا قرارداد‌های منعقدشده بین متقاضی صدور پروانه کسب برای اماکن با کاربری تجاری و ادارات دولتی، شهرداری‌ها  یا تحویل سند اجاره‌نامه یا مالکیت رسمی و عادی
  3. ارائۀ گواهی مبنی بر پایان خدمت، معافیت از خدمت دائم و ارائۀ گواهی معتبر برای داشتن معافیت از تحصیل
  4. تحویل گواهی عدم داشتن سوءپیشینۀ قضایی
  5. ارائۀ آخرین مدرک تحصیلی
  6. ارائۀ گواهی عدم اعتیاد به هر گونه مواد مخدر
  7. تحویل گواهی پایان کار تجاری یا تجاری از واحد صنفی یا ارائۀ گواهی به‌منظور بلامانع ‌بودن برای صدور پروانۀ کسب اماکن تجاری
  8. تحویل کارت معاینات پزشکی و گواهی داشتن صلاحیت بهداشت از وزارت بهداشت و درمان
  9. تحویل هر گونه مدارک مبنی بر تشکیل پرونده یا تحویل اوراق مربوط به پرداخت‌های مالیاتی
  10. تحویل گواهی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مرتبط
  11. دریافت و تحویل مدارک مربوط به موافقت‌نامۀ نظارت اماکن نیروی انتظامی
  12. تحویل ۱۲ قطعه عکس
  13. تحویل فتوکپی شناسنامه، کارت ملی و در صورت تبعۀ خارجی بودن، تحویل فتوکپی گذرنامه

صدور پروانه کسب برای اماکن با کاربری تجاری چه مدت‌زمان می‌برد؟

زمانی که درخواست خود را در به‌صورت مستقیم یا آنلاین ثبت کردید و مورد تأیید مراکز صنفی موردنظر قرار گرفت، مدت یک ماه فرصت دارید تا مدارک موردنیاز را تحویل دهید. هنگامی که مدارک را تحویل دادید مراحل صدور پروانۀ کسب اماکن تجاری آغاز می‌شود و در مدت 15 روز جواز شما صادر خواهد شد.

هزینه صدور جواز کسب تجاری چقدر است؟

برای صدور پروانۀ کسب برای اماکن با کاربری تجاری شما باید مبلغ پانصد هزار تومان تا دو میلیون هزینه کنید که البته این مبلغ متغیر است. شما این مبلغ را در قبال هزینۀ ورود به واحد صنفی موردنظر و هزینۀ دریافت گواهی‌های موردنیاز انجام می‌دهید.

صدور پروانه کسب برای اماکن با کاربری تجاری (از 0 تا 100)

کلام آخر

دریافت مجوز و پروانۀ کسب برای شروع هر فعالیتی لازم و ضروری است؛ زیرا داشتن این مجوز‌ها نشان‌دهندۀ اجازۀ قانونی شما برای فعالیت در واحد صنفی موردنظر است. همچنین این مجوز‌ها به معنای داشتن مهارت و توانایی متقاضی برای ارائۀ خدمت و کالا خواهد بود. دریافت جواز کار ساده‌ای نیست و دارای مراحل بسیاری است که افراد به‌تنهایی نمی‌توانند آن را انجام ‌دهند و در این زمینه باید از افراد متخصص کمک بگیرند.

هلدینگ پارسه با داشتن سال‌ها تجربه و مهارت در زمینۀ ثبت شرکت، دریافت مجوز‌ها و پروانه‌های کسب برای متقاضیان بسیار می‌تواند مشاور شما باشد و اگر قصد آگاهی دربارۀ قوانین و مقررات صدور پروانۀ کسب برای اماکن با کاربری تجاری را دارید می‌توانید از این مجموعه کمک بگیرید.

 

فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت
فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت فال روزانه، فال ازدواج، سبک زندگی، موفقیت و ثروت، خنده بازار 🎊🎉 مجله سرگرمی "فان" با جذاب‌ترین مطالب با آپدیت روزانه برای شما

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋