در این مقاله دربارۀ موضوع اینکه جواز کسب چیست، مدارک لازم برای دریافت جواز کسب، تمدید جواز کسب و نحوۀ دریافت این مجوز را بیان خواهیم کرد.
در حال حاضر با پیشرفت فناوری و تغییرات قوانین و مقررات فعالیتهای تجاری به شکل گستردهای انجام میشود. به همین دلیل دریافت جواز کسب برای انجام امور تجاری لازم است. در این مقاله دربارۀ موضوع اینکه جواز کسب چیست، مدارک لازم برای دریافت جواز کسب، تمدید جواز کسب و نحوۀ دریافت این مجوز را بیان خواهیم کرد.
برای دریافت جواز کسب اماکن تجاری افراد باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند تا پروسۀ آنها بدون مشکل طی شود و آنها بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن مجوز کسب خود را دریافت کنند. این مراحل شامل موارد زیر است:
امروزه با گسترش اینترنت، افراد به دو شیوۀ اینترنتی و حضوری میتوانند اقدام به ثبت درخواست صدور جواز کسب نمایند. در ادامه، نحوۀ ثبت هر یک از آنها را بیان خواهیم نمود.
برای صدور پروانۀ کسب برای فعالیت تجاری افراد باید مدارک لازم را در سیستم ثبت نمایند یا آنها را بهصورت حضوری تحویل اصناف دهند.
برای صدور جواز کسب برای اماکن با کاربری تجاری، ابتدا باید مراحل زیر که برخی از آنن ها با دریافت جواز تاسیس یکی هستند، طی شود سپس مدارک لازم را تحویل دهید.
افراد پس از طی کردن مراحل بالا باید مدارک موردنیاز و خواستهشده را تحویل مراکز معتبر بدهند تا آنها مدارک تحویل دادهشده را نیز بررسی کنند. برخی از این مدارک عبارتاند از:
پس از انجام مراحل زیر، مرحلۀ سوم برای صدور پروانه کسب برای اماکن با کاربری تجاری استعلام است. در این بخش باید از ادارات و نهادهای مربوطه استعلامات لازم را متقاضی دریافت کنید و مدارکی را تحویل مراکز صدور مجوز بدهید. استعلاماتی که فرد باید انجام دهد عبارتاند از:
مرحلۀ چهارم از مراحل دریافت جواز کسب اماکن تجاری، تحویل مدارک وضعیتی متقاضی است که برخی از مدارک موردنیاز عبارتاند از:
پس از ارائۀ مدارک وضعیتی، متقاضی برای طیشدن ادامه مراحل مربوط به صدور جواز کسب باید مدارک هویتی خود را نیز تحویل مراکز صدور جواز بدهد. مدارکی که وی باید تحویل دهد عبارتاند از:
پس از طی کردن تمام مراحل گفتهشده در بالا، مدارک تحویل دادهشده توسط نایبرئیس یا رئیس اتحادیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر اسناد و مدارک مورد تأیید باشد پروانۀ کسب برای اماکن تجاری صادر میشود.
امروزه با رشد و پیشرفت تکنولوژی بسیاری از فعالیتهای افراد از طریق اینترنت صورت میگیرد به همین دلیل بسیاری از فعالیتها و اقدامات انسان سادهتر از قبل شده است. این تحوّل بزرگ در زمینۀ صدور، دریافت و بسیاری از مسائل حقوقی و قانونی نیز راه پیدا کرده است، بهعنوان مثال شما میتوانید از طریق اینترنت اقدام به دریافت جواز کسب نمایید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:
زمانی که درخواست خود را در بهصورت مستقیم یا آنلاین ثبت کردید و مورد تأیید مراکز صنفی موردنظر قرار گرفت، مدت یک ماه فرصت دارید تا مدارک موردنیاز را تحویل دهید. هنگامی که مدارک را تحویل دادید مراحل صدور پروانۀ کسب اماکن تجاری آغاز میشود و در مدت 15 روز جواز شما صادر خواهد شد.
برای صدور پروانۀ کسب برای اماکن با کاربری تجاری شما باید مبلغ پانصد هزار تومان تا دو میلیون هزینه کنید که البته این مبلغ متغیر است. شما این مبلغ را در قبال هزینۀ ورود به واحد صنفی موردنظر و هزینۀ دریافت گواهیهای موردنیاز انجام میدهید.
دریافت مجوز و پروانۀ کسب برای شروع هر فعالیتی لازم و ضروری است؛ زیرا داشتن این مجوزها نشاندهندۀ اجازۀ قانونی شما برای فعالیت در واحد صنفی موردنظر است. همچنین این مجوزها به معنای داشتن مهارت و توانایی متقاضی برای ارائۀ خدمت و کالا خواهد بود. دریافت جواز کار سادهای نیست و دارای مراحل بسیاری است که افراد بهتنهایی نمیتوانند آن را انجام دهند و در این زمینه باید از افراد متخصص کمک بگیرند.
هلدینگ پارسه با داشتن سالها تجربه و مهارت در زمینۀ ثبت شرکت، دریافت مجوزها و پروانههای کسب برای متقاضیان بسیار میتواند مشاور شما باشد و اگر قصد آگاهی دربارۀ قوانین و مقررات صدور پروانۀ کسب برای اماکن با کاربری تجاری را دارید میتوانید از این مجموعه کمک بگیرید.
پاسخ ها