فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت

فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت

فال روزانه، فال ازدواج، سبک زندگی، موفقیت و ثروت، خنده بازار 🎊🎉 مجله سرگرمی "فان" با جذاب‌ترین مطالب با آپدیت روزانه برای شما
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۱۱ نفر را دنبال می کند

تصمیم غم انگیز چند دختر و پسر جوان ساکن تهران

این روزها با وجود تورم عمومی، هزینه کافه رفتن برای خیلی‌ها بالاست و کافه‌گردی به مانند روزهای نخستی که در ایران پا گرفت، مختص خواص شده است.

برترین‌ها: این روزها با وجود تورم عمومی، هزینه کافه رفتن برای خیلی‌ها بالاست و کافه‌گردی به مانند روزهای نخستی که در ایران پا گرفت، مختص خواص شده است. البته نه خواصی از جنس فکر و اندیشه؛ بلکه خواصی که تمکن مالی دارند..

در همین رابطه به تازگی چالش جدید در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده تحت این عنوان که لطفا در نرمالایز کردنِ «ترک کردن کافه/رستوران، پس از دیدن menu» کوشا باشید. که اشاره مستقیم دارد به اینکه مشتریان به دلیل گرانی منوی کافه‌ها اغلب از سفارش دادن امتناع کرده و یا حتی کافه را ترک می‌کنند. چالشی که اظهارنظرهای متفاوتی را از سوی کاربران فضای مجازی به همراه داشته است.

تصمیم غم‌انگیز چند دختر و پسر جوان ساکن تهران

هوس کافه رفتن از سرمان پریده!

تهمینه هر چند که عاشق کافه‌نشینی است و خاطرات خوشی از این پاتوق‌های دنج دارد اما امروز جزو کافه‌گردها به حساب نمی‌آید. می‌گوید: ما خیلی از تفریحات ساده را حذف کردیم چه برسد به کافه رفتن. کافه رفتن از همان اول گران بود و قبل از گران شدن هم ما پولش را نداشتیم که بخواهیم مرتب به کافه برویم بلکه گاه‌گداری برای مراسم جشن تولد توی کافه جمع می‌شدیم و خیلی هم خوش می‌گذشت. او ادامه می‌دهد: اما الان قیمت‌ها خیلی بالاست و اصلا نمی‌ارزد. مثلا الان اگر ۴ نفر به کافه بروند و فقط نوشیدنی سفارش بدهند حدود ۵۰۰ هزار تومان می‌شود که هر نفرشان باید حداقل حقوق یک روز خود را خرج کنند.

امین با دوستانش به کافه آمده. مشغول حساب کردن هزینه میزشان است که نظرش را درباره هزینه کافه آمدن اینگونه بیان کرده است: روزگاری بود که ما همدیگر را مهمان می‌کردیم و کَکمان نمی‌گزید هزینه کل میز را پرداخت کنیم اما الان کافه رفتن اینقدر گران تمام می‌شود که با این قرار که هر کسی دُنگ خودش را حساب کند به کافه می‌آییم.

هزینه کافه رفتن چقدر می‌شود؟

در مورد قیمت‌ خدمات کافی‌شاپ‌ها هیچ نرخ مصوبی وجود ندارد و قیمت‌ها بنا به درجه‌بندی، کیفیت محصولات و سرویسی که هر کافی‌شاپ به مشتریانش ارائه می‌دهد، تعیین می‌شود. با این حساب، اگر شما بخواهید دمی در یک کافه بنشینید و با دوستانتان گلویی تازه کنید یا غذایی بخورید، با توجه به موقعیت مکانی کافه‌ها، قیمت‌ها متفاوت و تفاوت‌ها هم البته زیاد است.

تصمیم غم‌انگیز چند دختر و پسر جوان ساکن تهران

قیمت‌ها به قرار زیر است:

یک قوری چای (مشتمل بر 2 لیوان چای) در کافه‌های حوالی میدان فردوسی 100 تا 155هزار تومان و در کافه‌های بالا شهر تا 200 هزار تومان است؛ دمنوش و چای ماسالا هم 60 تا 75 هزار تومان متغیر است. یک فنجان قهوه ترک، لاته، اسپرسو و هات‌چاکلت بین 60 تا 99 هزار تومان؛ هر لیوان انواع شیک 120تا 160 هزار تومان؛ هر لیوان آبمیوه طبیعی بین 80 تا 100 هزار تومان؛ و هویج بستنی 87 هزار تومان می‌شود.

یک اسلایس کیک 60 تا 70 هزار تومان است. پس در نظر داشته باشید اگر 4 نفر باشید حدود 250 هزار تومان هزینه 4 تکه کیکی می‌شود که سفارش می‌دهید. به خاطر داشته باشید که این قیمت ها برای مرکز شهر است. برای دسر، شیرینی وافل 99 هزار تومان و یک بشقاب میوه تا 250 هزار تومان در نقاط بالاتر شهر باید هزینه کنید. منوی کافه‌ها امروز خیلی متنوع است و به جز انواع نوشیدنی گرم و سرد، کیک و دسر، پیش‌غذا و غذای اصلی را شامل می‌شود.

تفاوت لیست قیمت پیش‌غذا و غذای اصلی در کافه‌های مناطق مختلف شهر بسیار بیشتر از نوشیدنی‌ها است و البته عجیب و غریب؛ مثلا قیمت یک بشقاب سالاد ویژه به ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.  یک پرس سیب‌زمینی سرخ‌شده، بسته به ساده و ویژه بودن، قیمتی بین 80 تا 150هزار تومان دارد. سالاد سزار هم 90 تا 185 هزار تومان تمام می‌شود. یک بشقاب رژیمی در کافه‌ای در محدوده نیاوران 209 هزار تومان است.

تصمیم غم‌انگیز چند دختر و پسر جوان ساکن تهران

مشتریان کافه دو گروه هستند؛ یک گروه شامل طبقه مرفه هستند که قیمت‌ها اصلا برایشان مهم نیست. تیپ بعدی، دانشجوها و جوانان هستند که مقدار و کیفیت سفارش‌هایشان پایین‌تر است!

چند نمونه از واکنش کاربران به این چالش جدید در فضای مجازی را برایتان آورده‌ایم که می‌خوانید:

* کاربری به نام علی می‌گوید: با یکی از دوستان رفتیم یه جایی شام بخوریم، گفت که آب معدنیش رو زودتر بیارن. خلاصه آوردن دید قیافش عجیب غریبه دنبال قیمتش گشت، اون عجیب‌تر :)))) گفت اینو ناموسا یه جوری پس بدیم، گفتم بدش به من، صدا زدیم بنده‌خدا رو اومد گفتم ببخشید ولی این آب معدنیتون نیتراتش بالاس نمیخوایم :)))))

* اکانت توئیتری «مورا» نوشت: خدایی چرا وقتی دو تا تخم مرغ رو ۲۵۰ تومن باهات حساب میکنن باید بشینی اونجا؟

* «ایمی» یکی دیگر از کاربران توئیتر  به خاطره جالبی اشاره می‌کند: با بچه‌های دانشگاه رفتیم کافه سوسن‌خانم، منو رو دیدیم گفتیم ای وای یه چی بیرون جا گذاشتیم، همگی پاشدیم اومدیم بیرون.

* مسیح اما نظر متفاوتی دارد و توئیت زده که مگه نرمال نیست ؟! من هر وقت از یه منو خوشم نمیاد. یا حتی از محیط رستوران میام بیرون!

تصمیم غم‌انگیز چند دختر و پسر جوان ساکن تهران

* کیارش هم در ارتباط با این چالش گفت: کتک زدن صندوق‌دار و صاحب کافه‌ای که موقع پرداخت فیش وقتی می‌پرسی چرا بیشتر شد می‌گه قیمت‌های منو آپدیت نیست رو هم نرمالایز کنید!

* حساب کاربری «مستر شاد» با اشاره به چالش جدید نرمالایز نوشته است: سال ۹۶ رفتیم یه کافه ادایی پر از گربه دم در گفتم من نمیام میترسم اینا گوش ندادن رفتیم با بدبختی نشستیم بعد اینا منو رودیدن یادمه اون موقع همبرگر ساده رو زده بود ۱۶۵ التماس میکردن جیغ بکش بگو میترسی بریم بیرون!

* اکانت «ماهی» گفت: ترک کردن کافه موقع کارت کشیدن هم میشه نرمالایز کنید؟ رفتم ی کافه تقریبا بالاشهر، قیمت قهوه هاش معقول بود ۸۰ تومن بود ولی برای کیک ها قیمت نزده بود آخرش ۲۵۰ تومن کارت کشید! ۱۶۰ تومن پول کیک بود!

* پویا هم در تحلیل چالش جدید توئیتری می‌گوید: ولی باید قبول کنیم کافه‌ها هم کم تقصیرکار نیستن. یه بار رفتیم یه کافه‌ای یهو یکی اومد گفت سینا هستم میزبان شما. بعد طرف اینجوری بود که باید یه چیزی سفارش بدیم و من میزبانتم و کجا میخوای بری. خلاصه نشد از میزبانی کامل سینا بهره ببریم و با یه سیب زمینی ترک کردیم کافه رو.

* ملیحه هم گفته است: من و دوستم یبار رفتیم یه کافه. نه تنها قیمتاش فضایی بود بلکه اصلا چیز به درد بخورم نداشت. من الکی گوشیو گذاشتم دم گوشم که یعنی بهم زنگ زدن و اتفاق مهمی افتاده و سریع از جام بلند شدم دوستمم پشتم اومد و تا داشتیم خارج میشدیم یکی از کارکنای اونجا با یه صدای تقریبا بلند گفت در رفتن:)))

* حساب کاربری «مهندس یخ زده» توئیت جالبی زده است: یبار سه چهار نفری رفتیم یه کافه که موسیقی زنده داشت. اول که در اشتباهی رو انتخاب کردیم و دقیقا از روی سن اومدیم داخل یارو خیلی با احساس پیانو میزد و من از کنارش اومدم تو :)) بعدشم که مثلا قلیون اینجا ۱۲۵ بود، چایی ۲۰۰ نمیدونستیم چطور فرار کنیم:))

* کاربر دیگری به نام «شاه ممد» هم  اینگونه نظر داده است: یه بار بچه ها رفتیم بیرون، گفتن بریم یه جایی چایی بخوریم چایی رو لیوانی 40هزارتومن حساب کرد اونمم چای کیسه ای، تازه کافه هم نبود، take a way بود،جای نشستن و اینا نداشت دیگه از اون به بعد اصلا تعارف نمیکنم، میام بیرون.

فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت
فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت فال روزانه، فال ازدواج، سبک زندگی، موفقیت و ثروت، خنده بازار 🎊🎉 مجله سرگرمی "فان" با جذاب‌ترین مطالب با آپدیت روزانه برای شما

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋