فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت

فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت

فال روزانه، فال ازدواج، سبک زندگی، موفقیت و ثروت، خنده بازار 🎊🎉 مجله سرگرمی "فان" با جذاب‌ترین مطالب با آپدیت روزانه برای شما
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۱۱ نفر را دنبال می کند

این کمدین های خارجی همیشه ایرانی ها را می خندانند

در این مطلب ماندگارترین کمدین‌های مشهور که برای ایرانی‌ها لحظات شیرینی را ساختند مرور می‌کنیم.

برترین‌ها: ستارگان درخشان سینمای کمدی سال‌های نه چندان دور خنده به لب بینندگان تلویزیون می‌آوردند٬ برخی از این ستارگان همچنان درخشان‌اند و به حیات خود ادامه می‌دهند و گروهی به خاطره‌ها پیوسته‌اند٬ خاطراتی ماندگار و همیشگی که هرگز از ذهن ایرانی‌ها پاک نخواهد شد.

به همین بهانه ماندگارترین کمدین‌های مشهور که برای ایرانی‌ها لحظات شیرینی را ساختند مرور می‌کنیم:

چارلی چاپلین

این کمدین‌های خارجی، همیشه ایرانی‌ها را می‎‌خندانند

با شنیدن کمدی در سینما بی‌شک نخستین نام در ذهن بسیاری چارلی چاپلین کمدین مشهور انگلیسی است. او را در کاراکتر ولگرد با آن کت‌وشلوار مندرس و عصای معروف نمی‌توان نادیده گرفت.  او نویسنده، کارگردان، آهنگساز، تهیه‌کننده و بی‌شک نماد سینمای صامت بود. از مشهورترین فیلم‌های او می‌توان به «عصر جدید»، «جویندگان طلا»، «روشنایی‌های شهر» و «دیکتاتور بزرگ» اشاره کرد.


نورمن ویزدوم

این کمدین‌های خارجی، همیشه ایرانی‌ها را می‎‌خندانند

نورمن ویزدوم یکی از کمدین‌های سرشناس انگلیس است که در دهه‌های نخست قرن بیستم توانست صدای خنده را در سالن‌های سینما بلند کند. او با کلاه پارچه‌ای و کت و شلوار گشاد معروف‌اش در بیش از ۳۰ فیلم به بازی پرداخت. او برای فعالیتش در زمینه هنر و سرگرمی از دربار سلطنتی بریتانیا لقب شوالیه گرفت.

ویزدوم در نودمین سالروز تولدش از فعالیت هنری کناره گرفت و به بیش از نیم قرن حضور در عرصه سینما و تلویزیون پایان داد. او در سال ۲۰۱۰ در حالی که ۹۵ سال سن داشت٬ درگذشت تا خاطره آثار پرتعدادش را برای دوستدارانش به یادگار بگذارد.


هارولد لوید

این کمدین‌های خارجی، همیشه ایرانی‌ها را می‎‌خندانند

هارولد لوید از محبوب‌ترین و سرشناس‌ترین کمدین‌های دوره سینمای صامت است. او که به عنوان بازیگر آثار کمدی وارد سینما شد٬ در ادامه مسیر بیشتر به سمت تهیه‌کنندگی گرایش پیدا کرد. دوستداران آثار این بازیگر او را با عینک مشهوری که همواره بر چشم داشت و ظاهر و لباس‌های همیشه مرتبش به خاطر می‌آورند٬ البته همواره کمی دست و پا چلفتی ضمیمه رفتار و حرکات این بازیگر در فیلم‌هایش بود. «ایمنی آخر از همه» و «دانشجوی سال اول» از جمله فیلم‌های مشهور این کمدین است.


لورل و هاردی

این کمدین‌های خارجی، همیشه ایرانی‌ها را می‎‌خندانند

لورل و هاردی یک زوج کمدی در اوایل دوران سینمای کلاسیک بودند که از استن لورل انگلیسی و اولیور هاردی آمریکایی تشکیل شده بود. آنها کار خود را در دوران سینمای صامت آغاز کردند و سپس با موفقیت در «سینمای ناطق» ادامه دادند.

این دو به خاطر کمدی بزن‌بکوب بی‌نظیر خود شهرت بین‌المللی داشتند و لورل در نقش رفیقِ دست‌وپا چلفتی و زودباورِ هاردیِ زورگو و پرطمطراق ظاهر می‌شد و همچون کلاه بولر لبه‌دارشان به نمادی آشنا تبدیل شد.


لویی دوفونس

این کمدین‌های خارجی، همیشه ایرانی‌ها را می‎‌خندانند

در ایران با صدای عزت‌الله مقبلی و بعدها اصغر افضلی و جواد پزشکیان شناخته شده بود. لویی دوفونس فرانسوی در فیلم‌هایی چون «هالو»، «آشپزباشی» و «ژاندارم سنت‌تروپه» نمونه‌های موفقی از نقش‌آفرینی کمدی را به نمایش گذاشته بود. دوفونس در طول حیات خود در بیش از یکصد فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی شرکت کرد که از این نظر یک هنرپیشه پرکار به‌شمار می‌آید.همچنین از او می‌توان به عنوان یکی از بهترین بازیگران تاریخ یاد کرد.


برادران مارکس

این کمدین‌های خارجی، همیشه ایرانی‌ها را می‎‌خندانند

برادران مارکس افسانه‌ای (که واقعا هم برادر بودند) کارنامه‌ی درخشانی داشتند که باعث شد آن‌ها ابتدا در وودویل، سپس در برادوی، بعد در پرده نقره‌ای و در نهایت با ظهور تلویزیون، موفقیت بزرگی بدست آورند.

گروچو یکی از برادرانی بود که همیشه با سیگار خود، سبیل سیاه رنگ و راه رفتن خنده‌دارش دیده می‌شد، هارپو بی صدا، مزین به کلاه گیس فرفری، خدای شیطنت و همیشه در حال تعقیب دختران زیبا، تمسخر بچه‌ها، بوق زدن، و نواختن چنگ در هر زمان ممکن بود.

چیکو نوازنده تیزهوش، همیشه عبارات را به تکه کلام‌های خنده‌دار تبدیل می‌کرد، و زپو مردی سالم و خوش تیپ و عاقل بود. این شخصیت‌های بسیار متمایز در صحنه تبدیل به کهن الگوهای کمدی شدند و طنز نیهیلیستی برند آن‌ها بر همه از وودی آلن و مانتی پایتون گرفته تا مستر شو و ساشا بارون کوهن تاثیر گذاشت.


جری لوئیس

این کمدین‌های خارجی، همیشه ایرانی‌ها را می‎‌خندانند

جری لوئیس از جمله محبوب‌ترین و مشهورترین کمدین‌های سینمای جهان به شمار می‌آید که منتقدان اروپایی لقب «سلطان کمدی» را در زمانی که تنها در آمریکا یک ستاره پولساز بود به وی اعطا کردند.

حمید قنبری دوبلور آثار وی، نقش بسزایی در شناساندن و محبوبیت او در میان ایرانیان داشت.


دیدی

این کمدین‌های خارجی، همیشه ایرانی‌ها را می‎‌خندانند

«دیتر هالروردن» کمدین نام‌آشنای آلمانی با شخصیتی به نام دیدی به اوج شهرت رسید.  «دیتر هالرودن» با نام شخصیت کمدی دیدی در ایران نیز چهره‌ای شناخته شده است و دوبله فارسی آثاری از وی چون «دیدی و جاسوس‌ها»، «دیدی و ارثیه خانوادگی»، «دیدی می‌تازد»، «دیدی مشابه رئیس»، «دیدی مشاور آقای رئیس» با صداپیشگی حسین عرفانی در چند دهه گذشته در ایران پخش شده است.


 مستر بین

این کمدین‌های خارجی، همیشه ایرانی‌ها را می‎‌خندانند

اوایل دهه ۷۰ و در دورانی که داشتن دستگاه ویدیو هنوز «جرم» محسوب می‌شد، نوارهای بتاماکسی بین خانواده‌ها دست‌به‌دست می‌شد که رویش نوشته بود «مستر بین». این نوار حاوی اپیزودهایی کوتاه از هنرنمایی کمدینی با همان نام بود که بدون تکلم توانسته بود صدای قهقه را از منازل مردم در جریان شب‌نشینی‌های شیرین آن دوران بلند کند. مردی با کت قهوه‌ای، پیراهن سفید و کراوات قرمز که سکناتش آمیزه‌ای بود از خنگی و رندی همزمان. بعدها فهمیدیم نام مستر بین «روان اتکینسون» است. اتکینسون غیر از شخصیت «مستر بین» که به سینما هم راه پیدا کرد، استندآپ کمدی‌های درجه‌یکی دارد و البته نسخه‌ای هجوآلود از «جیمز باند» به نام «جانی انگلیش» هم خلق کرده است.


جیم کری

این کمدین‌های خارجی، همیشه ایرانی‌ها را می‎‌خندانند

بدون شک جیم کری یکی از بزرگترین کمدین‌های تاریخ است اما این شهرت و اعتبار او در بین ایرانی‌ها به خاطر فیلم مشهور «ماسک» است که بارها زا تلویزیون پخش شده است.

او در بسیاری از فیلم‌ها نقش مردی با زندگی معمولی را بازی می‌کند که در اثر رویدادی ناگهان زندگانی‌اش زیر و رو می‌شود. در «ماسک» نقابی جادویی پیدا می‌کند که به او قدرتی فرابشری می‌دهد، در «دروغ‌گو دروغ‌گو» وکیلی است که با به حقیقت پیوستن آرزوی پسرش دچار مشکل می‌شود و در «نمایش ترومن» پی می‌برد که تمام زندگیش بخشی از برنامه تلویزیونی است.

فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت
فان💟 سرگرمی، خنده، موفقیت فال روزانه، فال ازدواج، سبک زندگی، موفقیت و ثروت، خنده بازار 🎊🎉 مجله سرگرمی "فان" با جذاب‌ترین مطالب با آپدیت روزانه برای شما

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋