maedeh

maedeh

جهان زیباست اگر درست بنگری

چند راه کار برای استفاده بهتر از زبان بدن

وقتی با کسی ملاقات می‌کنید، فکر نکنید ” چه کاری می‌توانند برای من انجام دهند؟” برعکس بگویید”چه کاری می‌توانم برایش انجام دهم؟” کمک کردن یکی از عادات موفقیت است. زیرا اگر شما به فردی کمک کنید او را ترغیب می‌کنید تا او به شما کمک کند.

توجه داشته باشید که من نمی‌گویم شما باید نصیحت‌های بیجا کنید تا خود را باهوش جلوه دهید. اگر واقعا معتقد هستید که با کمک شما زندگی آنها بهتر خواهد شد پیشنهاد خود را بدهید.

پیشنهاد کمک بدهید. ولی، اصلا اصرار نداشته باشید. مختصر و مفید سخن بگویید و اجازه دهید آنها تصمیم بگیرند که پیشنهاد کمک شما را بپذیرند یا نه.

بخش ۲: وضعیت بدن

بدن شما همیشه در حال ارسال سیگنال‌های مختلف به افرادی است که با آنها برخورد دارید. وضعیت و حالت بدن شما باعث می‌شود افراد در مورد شما قضاوت‌هایی داشته باشند و بر تصورتان از خود تاثیر می‌گذارد. همچنین مهمتر از همه حالت درست بدن برای کمر نیز مفید است. پس چه چیزی بهتر از این؟

۱٫ صاف، اما راحت بایستید

برای داشتن حالت بدنی خوب با سیگنال‌های مثبت موارد زیر را رعایت کنید:

  • پاهای خود را در حین ایستادن به اندازه باسن باز کنید.
  • قد خودتان را تا حد ممکن بالا بکشید، به گونه‌ای که انگار از سر در حال کشیده شدن هستید.
  • این بلند قد بودن را نگه داشته ولی شانه‌هایتان را نیز شل نکنید.
  • گردن سفت نداشته باشید و به گونه‌ای سر را زاویه دهید که اگر به چشم‌های کسی نگاه کردید مجبور نباشید بنا به قد او به بالا یا پایین نگاه کنید.

چند نکته:

  • زمانی حالت بدنی خود را یافتید تا می‌توانید راحت باشید.
  • قفسه سینه باید صاف و بدون باد باشد، انگار روی زمین دراز کشیدید.
  • شانه‌ها را کمی به عقب بیاندازید.

۲٫ مستقیم و صاف بنشینید، اما سفت و سخت نباشید

زمانی بتوانید به خود عادت دهید تا صاف بنشینبد می‌بینید که جثه بسیاری از افراد به دلیل اینکه صاف ننشستن کوچک است. بنابراین شما با صاف نشستند در پشت میز احساس بلند بودن خواهید داشت. در حین نشستن پشتی صاف اما راحت داشته باشید.

۳٫ کمی کشش را در قسمت میانی بدن داشته باشید

هیچ وقت در حین نشستن و یا حتی ایستادن نگذارید ماهیچه‌های شکم، کم و مرکز بدنتان شل باشند. یعنی تحت فشار کمی باشند. بنابراین باعث می‌شود محکم و با وقار راه بروید و حالت بدنی خوبی داشته باشید.

۴٫ پاهایتان را در اندازه عرض باسن باز کنید

موضع پاهایتان موارد زیادی را در مورد شما می‌گوید. این یک علم دقیق نیست، اما قرار دادن پاهایتان نزدیک به هم نشان دهنده عدم امنیت است، در حالی که باز نگه داشتن تنها از هم نشان دهنده اعتماد به نفس است.

این را هم در نظر داشته باشید که زیاد نزدیک و دور بودن از هم پاها خواهد توانست منعکس کننده موارد بدی باشد. پس، سعی کنید آن‌ها را تا اندازه معینی از هم باز و بسته نگه دارید.

منبع: کاریزما

maedeh
maedeh جهان زیباست اگر درست بنگری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋