استاندارد وب ایران

استاندارد وب ایران

برنامه نویس - طراح سایت و سئو :: freetemplates.ir

کتاب ماجرای آلیس در سرزمین عجایب؛سایت کتاب طلا

 

کودکان ممکن است بر اساس علایق یا تصاویر چشم نواز به سمت کتاب‌ ها کشیده شوند، این کتاب ‌ها می ‌توانند به کودکان کمک کنند تا دنیا اطراف خود را بهتر درک کنند. کتاب ‌ها می‌ توانند عواطف و احساسات را برانگیزند، به آن‌ ها کمک کنند تا احساس هویت خود را توسعه دهند یا تجربیات خود را در قالب زمینه ‌ای قرار دهند. از طریق خواندن، بچه ‌ها مهارت ‌های مثبت و ارزشمند زیادی را پرورش می‌ دهند، که آن ها را برای پیچیدگی ‌های زندگی آماده می ‌کند.

دوران کودکی حالتی از یادگیری تقریباً مداوم است که منجر به احساس سردرگمی، سرخوردگی و ترس می شود. از آن جایی که آن ها همیشه نمی توانند افکار و احساسات خود را به اطرافیان خود منتقل کنند، ممکن است احساس سوء تفاهم نیز کنند. با دادن کتاب ‌هایی به کودکان با شخصیت‌ هایی که شرایط مشابهی را تجربه می ‌کنند، می‌ توان به آن ها کمک کرد تا با اعتماد به نفس چالش ‌های خود را پشت سر بگذارند و همچنین احساس مشارکت و با هم بودن را تقویت کنند.

 

 

 

داستان آلیس در سرزمین عجایب:

ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب یکی از مشهورترین آثار ادبیات ویکتوریایی محسوب می ‌شود. داستان با رویدادی کاملاً اتفاقی آغاز می ‌شود و با تمایل کودکانه آلیس، برای عبور از دری کوچک و ورود به باغی پر از گل ادامه می ‌یابد. آرزوهای دور از حقیقتی که محقق می‌شوند و موجودات عجیب و غربی که در آن سرزمین حضور دارند، ادبیات خیال ‌پردازانه داستان را شکل می‌ دهند و مفاهیمی عمیق را در قالب داستانی کودکانه بیان می ‌کنند. آلیس در سرزمین عجایب و ادامه آن، که آن‌ سوی آینه نام دارد، در طی یک قرن و نیم بی ‌وقفه تجدید چاپ شده و نه ‌تنها در عرصه چاپ و نشر کتاب  و تصویرگری، بلکه در دیگر عرصه‌ های هنر نظیر پویانمایی، فیلم، موسیقی، عکاسی و نقاشی نیز تأثیرگذار و الهام‌ بخش بوده‌ است.

 

بخشی از متن کتاب آلیس در سرزمین عجایب:

راحت می ‌شود نوشت مرا بنوش، ولی آلیس کوچولو عاقل‌ تر از آن بود که عجله کند. نه، اول باید نگاه کنم ببینم ننوشته باشد: سم. آخر آلیس داستان‌ های جالب زیاد خوانده بود. از بچه ‌هایی که تنشان سوخته بود یا خوراک جانوران وحشی شده بودند، یا بلاهای دیگری سرشان آمده بود و همه ‌اش به خاطر این‌که قواعد ساده‌ ای را فراموش کرده بودند که ورد زبان دوستانشان بود: مثل این‌که اگر سیخ داغ بخاری را زیادی تو دست نگه داری، دستت می ‌سوزد، یا اگر انگشتت را با کارد ببری خون می‌ آید. یک چیز هم هیچ وقت از یادش نمی‌ رفت: اگر از شیشه‌ ای که علامت سم دارد زیادی بنوشی، حتماً دیر یا زود کله‌ پا می‌ شوی. اما این بطری علامت سم نداشت، پس آلیس دل به دریا زد و آن را چشید و چون خیلی خوشمزه به نظرش آمد ( در واقع، مزه کیک آلبالویی، فرنی، آناناس، کباب بوقلمون، کارامل و نان برشته کره ‌مالیده را می ‌داد ) فوری دخلش را آورد.

آلیس همان طور که در استخر دست و پا می‌ زد ادامه داد: او کنار بخاری می ‌نشیند و پنجه ‌هایش را لیس می ‌زند و صورتش را تمیز می ‌کند. دینا واقعاً دوست‌ داشتنی و در شکار موش ‌ها بسیار ماهر است. خدای من معذرت می‌ خواهم!

ناگهان با شنیدن این جمله موهای تن موش سیخ شد و آلیس مطمئن شد که یک بار دیگر باعث ترس موش شده است و گفت: بهتر است هیچ وقت در مورد گربه ‌ام دینا حرفی نزنیم. موش که از ترس تمام بدنش می ‌لرزید جواب داد: کل خانواده‌ ما از گربه ‌ها، آن موجودات کثیف و حیله ‌گر بدشان می‌ آید. دیگر نمی‌ خواهم اسم گربه‌ ات را بشنوم.

آلیس با عجله جواب داد: مطمئن باشید دیگر اسم او را نمی ‌آورم و فوراً موضوع صحبت را عوض کرد و گفت: آیا از سگ ‌ها خوشتان می‌ آید؟ موش جوابی نداد و آلیس با شوق ادامه داد: سگ باهوش و زیبایی در نزدیکی خانه ‌مان داریم که باید به شما نشان بدهم. سگی با چشمان درشت، موهای فر و قهوه‌ ای رنگ که وقتی چیزی را برایش پرت کنید، آن را برایتان می ‌آورد.

https://ketabtala.com

استاندارد وب ایران
استاندارد وب ایران برنامه نویس - طراح سایت و سئو :: freetemplates.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋