foladmehrsina

foladmehrsina

فولاد آلیاژی + انواع محصولات فولادی – دکتر فولاد

محصولات فولادی انواع و نام های زیادی دارند. بسیاری از ما با فولاد یا یک محصول ساخته شده از فولاد آشنا هستیم. فولاد آلیاژی از آهن و کربن با محتوای کربن است.

اگر میزان کربن از ۲% بیشتر شود، فولاد تبدیل به چدن می شود. ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد فولاد، مانند استحکام کششی نهایی و هزینه نسبتاً کم، باعث شده است که در صنایع مختلف مانند ساخت‌وساز، زیرساخت، ابزار، کشتی، قطار، اتومبیل، ماشین‌آلات، تجهیزات و تسلیحات نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

فولاد آلیاژی تهران

فولاد آلیاژی + انواع محصولات فولادی – دکتر فولاد

طبقه بندی فولاد

به طور کلی محصولات ساخته شده از فولاد شامل میلگرد، تیرآهن، ورق، لوله، جعبه پروفیل، جعبه سیم، مفتول، گوشه گل میخ، اسپری و شمش می باشد. استحکام فولاد با میزان کربن محلول ارتباط مستقیم دارد.
هر چه میزان کربن بیشتر باشد، فولاد قوی‌تر است، اما از طرف دیگر، افزایش استحکام باعث کاهش جوش‌پذیری و افزایش احتمال شکنندگی فولاد می‌شود. بیش از ۳۵۰۰ درجه برای ساخت انواع فولاد وجود دارد.
فولاد را می توان از نظر کیفیت به چهار دسته تقسیم کرد: طبقه بندی فولاد کربن، فولاد ابزار، فولاد آلیاژی و فولاد ضد زنگ. معیارهای این طبقه بندی خواص شیمیایی، فیزیکی و محیطی است.

 

انواع مختلف #فولاد بر اساس نوع استفاده و کیفیت طبقه بندی می شوند. به طور کلی فولاد را می توان به چهار نوع زیر تقسیم کرد:

#فولاد کربن

#فولاد

#فولاد ضد زنگ

#فولاد ابزار

 

هر کدام از این فولادها کاربرد و خواص خاص خود را دارند. هر یک از این دسته ها به زیر شاخه های مختلفی تقسیم می شوند.
با در نظر گرفتن فولاد آلیاژی به عنوان مثال، فرمول آلیاژی طیف وسیعی از محصولات را در این صنعت ارائه می دهد.
علاوه بر این، با توجه به استفاده از فولاد ضد زنگ، درجه زنگ زدگی و فرمول تولید آن را می توان به طور کامل تغییر داد، عمدتا بیش از ۶ نوع وجود دارد.

فولاد کربن

بیش از ۹۰ درصد فولاد تولید شده در جهان فولاد کربنی است. این فولاد از فرمول آلیاژ و کربن ساخته شده است. این فولاد را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

*فولاد کم کربن با محتوای کربن کمتر از ۰.۳٪
*بین فولادهای کربنی (۰.۳-۰.۶ درصد کربن)
*فولاد کربن بالا (بیش از ۰.۶٪ محتوای کربن)

انواع فولاد آلیاژی

انواع فولاد آلیاژی

 

foladmehrsina
foladmehrsina

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋