فیروز آسایش

فیروز آسایش

دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آشنایی با علائم عفونت قارچی در مردان

آشنایی با علائم عفونت قارچی در مردان

علائم عفونت قارچی در مردان

قبل از صحبت در مورد علائم عفونت قارچی در مردان ، به معرفی این بیماری می‌پردازیم. برفک اسم دیگه عفونت قارچیه. میکروارگانیسم کاندیدا علت به وجود اومدن این بیماری هست. در بیشتر مواقع این نوع میکروارگانیسم بدون هیچ ضرری روی بدن وجود داره. با این حال زمانی که تکثیر پیدا کنه، مشکلات متعددی برای بدن به وجود میاره. سیستم‌های مختلف بدن، زمانی که در معرض این نوع عفونت قرار می‌گیرن، دچار اختلال می‌شن. همچنین در بیشتر موارد اندام تناسلی زنان و مردان مورد حمله این عفونت قارچی قرار می‌گیرن. البته قابل ذکره که مردان نسبت به زنان کمتر به این عفونت مبتلا می‌شن.

علائم عفونت قارچی

بررسی علائم عفونت قارچی در مردان

در این بخش قصد داریم‌ در مورد علائم عفونت قارچی در مردان صحبت کنیم. در بعضی موارد آقایان بدون وجود هیچ گونه علائمی به این عفونت مبتلا می‌شن. در صورتی که میزان عفونت در بدن زیاد شه، مشکلات متعددی برای بدن فرد به وجود میاد و علائم آن کم کم نمایان می‌شه. آقایان در صورت مشاهده التهاب در ناحیه تناسلی خود، می‌تونن به وجود عفونت قارچی در بدنشون پی ببرن. خارش شدید ناحیه تناسلی یکی دیگه از علائم عفونت قارچیه که در صورت خارش بیش از اندازه ممکنه که فرد با زخم شدن این ناحیه روبرو شه. با مشاهده تورم در نوک آلت تناسلی می‌توان به وجود عفونت قارچی در بدن پی برد. راش‌های قرمز بر روی آلت تناسلی مخصوصا قسمت بالایی آن یکی دیگه از علائم برفک هستن.

از دیگر علائم عفونت قارچی در مردان می‌توان به انواع ترشحات از آلت تناسلی اشاره کرد. نوع ترشح در افرادی که مبتلا به عفونت قارچی هستن، گاهی اوقات سفید رنگ و خامه‌ای هست. البته در برخی مواقع این ترشحات غلیظ‌تر می‌شن که به اسم ترشح پنیری در بین‌ مردم شناخته شده‌اند. این نوع ترشحات گاهی اوقات بوی آزاردهنده‌ای دارن. مردانی که از عفونت قارچی رنج می‌برن در زمان برقراری رابطه جنسی یا دفع ادرار درد زیادی رو تحمل می‌کنن. جمع شدن پوست ختنه‌گاه یکی دیگه از علائم قارچ در مردانه.

علت عفونت قارچی در مردان

در بخش قبل شما عزیزان رو با علائم عفونت قارچی در مردان آشنا کردیم. در این بخش قصد داریم‌ در خصوص علت مبتلا شدن مردان به این نوع عفونت صحبت کنیم. اصلی‌ترین علت عفونت قارچی، میکروب‌های درون یا روی بدن هستن. این میکروب‌ها هیچ ضرری برای بدن ندارن؛ البته تا زمانی که تکثیر نشن. قارچ‌ها زمانی که در محیط گرم و مرطوب قرار بگیرن، رشد می‌کنن. در بعضی مواقع، میکروب قارچی روی پوست آلت تناسلی مردان وجود داره که هیچ خطری برای فرد ایجاد نمی‌کنه. اما اگر فرد در هوای گرم قرار بگیره و عرق کنه، میکروب‌هایی که بدون ضرر بودن رشد می‌کنن و تعدادشون چند برابر می‌شه و در نهایت به یک عفونت قارچی پرخطر تبدیل می‌شن و علائم مختلفی از خود نشان می‌دن.

 زمانی که فرد در هوای گرم تابستان لباس‌های تنگ بپوشه و دوش نگیره به رشد و تکثیر این میکروب‌ها کمک زیادی می‌کنه. عفونت قارچی به عنوان عفونت مقاربتی شناخته نمی‌شه، با این حال ممکنه که در حین رابطه جنسی به فرد مقابل منتقل شه.

عفونت قارچی

عوامل ایجاد و علائم عفونت قارچی در مردان

بعد از آشنایی شما عزیزان با علائم عفونت قارچی در مردان، قصد داریم به بررسی عواملی که باعث ایجاد این نوع عفونت می‌شن، بپردازیم. دیابت یکی از عوامل ایجاد عفونت قارچی در مردان محسوب می‌شه. افرادی که مبتلا به ایدز هستن و داروهایی مثل استروئید‌ها رو مصرف می‌کنن، نسبت به سایر افراد بیشتر به این عفونت مبتلا می‌شن. در صورتی که پوست ختنه‌گاه فرد تنگ باشه، ممکنه که به عفونت قارچی مبتلا شه. خشک و تمیز کردن آلت تناسلی در این افراد بسیار سخت و دشواره، به همین ‌خاطر تعداد میکروب‌های قارچی در ناحیه تناسلی مردان افزایش پیدا می‌کنه. مردانی که ختنه شده‌اند نسبت به این افراد کمتر در معرض ابتلا به این عفونت قرار می‌گیرن.

درمان عفونت قارچی در مردان

تا اینجای مقاله در مورد علائم عفونت قارچی در مردان و عوامل ایجاد این نوع عفونت با شما عزیزان صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم روش‌های درمان عفونت قارچی رو در اختیار شما عزیزان قرار بدیم. استفاده از کرم ضد قارج یکی از روش‌های درمان عفونت قارچی در مردانه. به راحتی می‌توانید کرم‌های ضد قارچ رو از داروخانه‌های موجود در سطح شهر خریداری کنید. قرص ضد قارچ مثل فلوکونازول یکی دیگه از روش‌های درمان این نوع عفونت محسوب می‌شه. ‌

فیروز آسایش
فیروز آسایش دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋