فیروز آسایش

فیروز آسایش

دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

تشک طبی بهتر است یا تشک طبی فنری؟

تشک طبی بهتره یا طبی فنری؟

احتمالا شما هم هنگام خرید تشک با سوالاتی مانند تشک طبی بهتره یا طبی فنری؟ کدامیک برای من مناسب تر است؟ و .... مواجه شده اید. شما ممکن است تشک طبی فنری را به علت ساختار نرم تری که دارد انتخاب کنید یا تشک طبی را به علت مفید بودن برای سلامتی ستون فقرات و بدن انتخاب کنید. اما در نظر داشته باشید که هر یک از این انواع تشک دارای کاربرد متفاوت و مزایا و معایبی هستند که شما باید آن را باتوجه به سلیقه‌ی شخصی، شرایط جسمانی و ... خریداری کنید.
بسیاری از افراد به علت عدم آگاهی، بدون توجه به شرایط جسمانی خود تفاوت زیادی میان تشک طبی و طبی فنری قائل نمی شوند. این درحالی است که متناسب بودن تشک است که موجب راحتی و آسایش و از همه مهم تر سلامت شما در خواب می شود زیرا پزشکان و متخصصین بر این باور هستند که بسیاری از آسیب‌هایی که به ستون فقرات و کمر وارد می‌شود به دلیل خوابیدن نامناسب و استفاده از تشک نامناسب است.
با ما همراه باشید تا در ادامه با معرفی کامل تشک طبی و طبی فنری و بررسی کاربرد و مزایا و معایب هرکدام تصمیم هوشمندانه و درستی را برای خرید تشک بگیرید.

تشک طبی

تشک طبی به علت ساختاری که دارد اغلب افراد آن را با نام های ارتوپدیک یا مدیکال نیز می شناسند و همانطور که از نام این تشک مشخص است، تشک طبی بیشتر برای درمان و پیشگیری مشکلات ستون فقرات و کمر استفاده می‌شود و دارای سطح نسبتا سفت می باشد.
اکنون ساختار تشک طبی را توضیح می دهیم که به چه علت برای افراد با مشکلات کمر و ستون فقرات مناسب است. در تشک طبی از فنر استفاده نمی شود و تماما از اسفنج، مموری فوم هوشمند، لاتکس، ریباند و ... است که تمامی این متریال هایی که ذکر شد دارای کیفیت و حالت ارتجاعی متفاوتی هستند در نتیجه میزان نرمی و سفتی متفاوتی دارند. برای مثال تشک طبی دارای مموری فوم و لاتکس سطح نرم تری نسبت به تشک طبی دارای اسفنج و ریباند دارد.
ساختار تشک طبی موجب می شود که این تشک ها به طور کامل از بدن، ستون فقرات و شکل طبیعی آن محافظت کند در نتیجه برای درمان و پیشگیری مشکلات ستون فقرات، کمر و دیسک کمر بسیار کاربرد دارد. اما باید توجه داشته باشید که اگر کمردرد یا دیسک کمر و ... دارید از تشک طبی استفاده کنید در غیر این صورت تشک طبی فنری گزینه ی مناسب تری برای شما می باشد زیرا تشک طبی معمولا طول عمر کمتری نسبت به تشک طبی فنری دارد.

تشک طبی برای چه افرادی مناسب است؟

  • همانطور که پیش تر ذکر شد، تشک طبی برای افرادی که مشکل ستون فقرات، کمردرد و دیسک کمر دارند مناسب است.
  • افرادی که ترجیح می دهند برروی تشک سفت بخوابند یا عادت دارند روی زمین بخوابند، می توانند از تشک طبی استفاده کنند.
  • افرادی که می خواهند تشک طبی با سطح نرم تری داشته باشند از تشک های طبی که داخل آنها از مموری فوم و لاتکس استفاده شده تهیه نمایند.

مزایا و معایب تشک طبی

  • پیشگیری و درمان دردهای ستون فقرات و کمر از مزایای تشک طبی می باشد.
  • با قرارگرفتن بدن بر روی تشک طبی، فشار بر روی نواحی حساسی مانند کمر و گردن پخش می‌شود و فرد هیچ‌گونه فشار زیادی را حس نمی‌کند.
  • یکی دیگر از مزیت های تشک طبی عدم انتقال لرزش و ارتعاش در تشک دونفره است.
  • از معایب تشک طبی می‌توان به جذب گرما اشاره کرد. تشک های طبی معمولا گرم تر از تشک های طبی فنری هستند.
  • یکی دیگر از معایب تشک طبی طول عمر پایین تر نسبت به تشک طبی فنری می باشد.

تشک طبی بهتره یا طبی فنری؟

تشک طبی فنری

تشک طبی فنری نوع دیگر تشک می باشد که به دودسته تشک طبی فنری منفصل و تشک طبی فنری متصل تقسیم بندی می شود. هر یک از انواع تشک طبی فنری نیز ساختار، کاربرد و کیفیت متفاوتی دارند که در ادامه به طور کامل توضیح می دهیم.
ساختار اصلی تشک طبی فنری برخلاف تشک طبی، فنر می باشد. در تشک طبی فنری، فنر در مرکز تشک قرار دارد و در لایه های بالاتر از لاتکس، مموری فوم، اسفنج و .... استفاده می شود. به همین علت تشک طبی فنری معمولا سطح نرم تری نسبت به تشک طبی دارد و برای افرادی که مشکلات کمر و کمردرد ندارند یا کمردرد خفیف دارند مناسب است.
همانطور که در بالا ذکر شد، تشک طبی فنری به دو دسته تشک طبی فنری منفصل و طبی فنری متصل تقسیم بندی می شود. حال توضیح می دهیم که هر یک چه کاربردی دارد و برای چه افرادی مناسب می باشد.
در تشک طبی فنری منفصل تمامی فنرها بصورت جداگانه در پاکت های مخصوص قرار دارد و نوع جدید تشک فنری محسوب می شود. به علت جدا بودن فنرها در این نوع تشک لرزش و ارتعاش را در تشک دونفره منتقل نمی کند و کیفیت خواب بالاتری را به شما دهد. همچنین تشک طبی فنری منفصل کیفیت و طول عمر بالاتری نسبت سایر تشک ها دارد.
در تشک طبی فنری متصل، برخلاف تشک طبی فنری منفصل، تمام فنرها در سرتاسر تشک به هم متصل هستند در نتیجه عملکرد فنرها روی هم اثر می گذارد و لرزش و ارتعاش را در تشک دونفره منتقل می کند. این نوع تشک جزو قدیمی ترین و اقتصادی ترین تشک ها محسوب می شود و بیشتر برای تشک های یک نفره توصیه می شود.

تشک طبی فنری برای چه افرادی مناسب است؟

  • همانطور که پیش تر ذکر شد، تشک طبی فنری برای افرادی که مشکل ستون فقرات و دیسک کمر ندارند و یا کمردرد خفیف دارند مناسب است.
  • تشک طبی فنری منفصل به علت عدم انتقال لرزش و تکان برای تشک دونفره مناسب می باشد.
  • تشک طبی فنری متصل به علت انتقال لرزش و تکان برای تشک یک نفره مناسب می باشد.
  • افرادی که ترجیح می دهند بر روی تشک نرم یا متوسط بخوابند می توانند از تشک طبی فنری استفاده کنند.

مزایا و معایب تشک طبی فنری

  • از مزیت های تشک طبی فنری طول عمر بالاتر نسبت به تشک طبی می باشد.
  • یکی دیگر از مزیت تشک طبی فنری، وجود گردش هوا در تشک می باشد در نتیجه نسبت به تشک طبی خنک تر است و موجب تعریق بدن نمی شود.
  • مزیت تشک طبی فنری منفصل عدم انتقال لرزش و ارتعاش در تشک دونفره است.
  • از مزیت تشک طبی فنری متصل می توان به قیمت مقرون به صرفه ای که دارد اشاره کرد.
  • از معایب تشک طبی فنری متصل انتقال لرزش و ارتعاش در تشک دونفره است.
  • یکی از معایب تشک طبی فنری منفصل قیمت بالای آن می باشد.

تشک طبی بهتره یا طبی فنری؟

خرید تشک طبی  و طبی فنری با بیشترین تخفیف، ارسال فوری و رایگان و پرداخت درب منزل از فروشگاه خواب استور 

برترین برندهای تشک طبی و طبی فنری

درحال حاضر برندهای زیادی هستند که تشک طبی و طبی فنری را تولید و روانه بازار می کنند. اما از آنجایی که کیفیت خواب شما روی کیفیت زندگی و سلامت شما تاثیر مستقیم دارد، پس نیاز است که تشک خود را از برترین برندهای موجود در بازار تهیه کنید.
فروشگاه خواب استور یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی می باشد که تنوع بالایی از برندهای مطرح و باکیفیت موجود در بازار را دارد و شما می توانید از میان تمام برندهای مطرحی که در زیر به شما معرفی خواهیم کرد، تشک طبی یا طبی فنری خود را تهیه نمایید.

  • تشک رویا
  • تشک زست
  • تشک ویستر
  • تشک تن آسای
  • تشک آدنیس
  • تشک نفیس
  • تشک داتیس 

نتیجه گیری

پاسخ به سوال تشک طبی بهتره یا طبی فنری به سلیقه و مهم تر از همه به شرایط جسمانی شما بستگی دارد. اگر مشکلات ستون فقرات و کمردرد و دیسک کمر و ... دارید یا ترجیحتان این است که تشک سفتی داشته باشید، تشک طبی برای شما مناسب است اما اگر کمردرد ندارید یا کمردرد خفیف دارید یا ترجیحتان این است که تشکتان متوسط و نسبتا نرم باشد، تشک طبی فنری برای شما مناسب است و بین مدل های تشک طبی فنری هم اگر تشک دونفره باکیفیت بالا می خواهید تشک طبی فنری منفصل و اگر تشک یک نفره با قیمت مناسب می خواهید، تشک طبی فنری متصل مناسب می باشد.

راه های ارتباطی جهت خرید تشک طبی یا طبی فنری

شما مشتریان گرامی برای مشاوره و خرید تشک طبی یا طبی فنری می توانید با کارشناسان ما با شماره های زیر تماس بگیرید:

  • شماره تماس: 02128424515
  • شماره تماس: 09380056575
  • آدرس سایت: khab-store.ir

مزایای خرید اینترنتی تشک طبی و طبی فنری از خواب استور

1. حمل و نقل رایگان : دسترسی به خدمات ارسال رایگان در زمینه حمل و نقل، مشتریان را از دردسرهای مربوط به انتقال کالا و هزینه‌های بالای این عملیات نجات می‌دهد.

2. پرداخت درب منزل: یکی از مهم ترین مزیت های خرید اینترنتی تشک فنری از خواب استور، پرداخت درب منزل است. فقط کافیست سفارش خود را ثبت نمائید تا بعد از تحویل محصول مورد نظر پرداخت را انجام دهید.

فیروز آسایش
فیروز آسایش دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋