فیروز آسایش

فیروز آسایش

دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

بهترین سن برای یادگیری زبان دوم در کودکان

بهترین سن یادگیری زبان دوم در کودکان

انتخاب بهترین سن یادگیری زبان دوم در کودکان

همه ما می‌دونیم که افزایش سن می‌تونه روی عملکرد کلی مغز تاثیر بزاره. این تغییرات در عملکرد مغز می‌تونه انجام یه کارهایی رو برای ما آسان‌تر و یا سخت‌تر کنه. تنظیم احساسات و قضاوت کردن از اون جمله کارهاییه که با افزایش سن انسان بهتر انجامش می‌ده. البته افزایش سن فراگیری زبان‌های جدید رو برای ما خیلی سخت‌تر می‌کنه. بر همین اساس در چندین مطالعه میدانی مشاهده شده که شروع یادگیری زبان دوم در سنین پایین ایده آل‌تره. البته زبان آموزان بالغ‌تر هم هنوز می‌تونن زبان‌های جدید رو یاد بگیرن. فقط ممکنه که اون‌ها به زمان بیشتری برای رسیدن به این هدف نیاز داشته باشن. بیایین با نگاهی دقیق‌تر به یک مطالعه میدانی به این موضوع که بهترین سن یادگیری زبان دوم در کودکان کی هست توجه کنیم.

بهترین زمان یادگیری زبان دوم  نی نی سایت

تعیین این مورد که بهترین سن یادگیری زبان دوم در کودکان بر اساس تحقیق‌های علمی

جدیدترین مطالعه در مورد بهترین سن یادگیری زبان دوم در کودکان توسط محققان دانشگاه‌های هاروارد و MIT انجام شده. بر اساس این آزمایش این‌طور نتیجه گیری شده که شروع یادگیری یک زبان جدید قبل از سن 10 سالگی به زبان آموز بهترین شانس را برای دستیابی به مهارت‌هایی مشابه با زبان مادری اون فرد می‌ده. چرا بهترین سن یادگیری زبان دوم در کودکان قبل از 10 سالگیه؟ علت این امر اینه که مغز کودک در یادگیری قواعد گرامری و تلفظ زبان‌های جدید ماهرتر از مغز یک انسان بالغ عمل می‌کنه. این مزیت در مغز انسان تا حدود 17 تا 18 سالگی ادامه داره. در نهایت پس از این مرحله مقدار این مهارت در مغز ما به سرعت کاهش پیدا می‌کنه. شروع فرآیند یادگیری زبان قبل از 10 سالگی به فرد زمان زیادی می‌ده تا گرامر و لهجه مناسب یک زبان را به طور کامل یاد بگیره. این امر در حالیه که کودک در این زمینه دارای بالاترین سطح تواناییه.

شروع زبان آموزی در سنین بالاتر هم محاسنی داره

معمولا برای زبان آموزان بالای 18 سال آموزش زبان دوم قدری سخت‌تر از کودکان زیر ده ساله. علت این امر هم اینه که عموما درک گرامر و لهجه در یک زبان جدید برای افراد با سن بیشتر دشوارتره. اما باید به این موضوع هم توجه کنین که بزرگسالان هنوز توانایی خوبی برای یادگیری زبان‌های جدید دارن. در واقع یادگیری یک زبان جدید برای همه‌ انسان‌ها مزایایی رو ایجاد می‌کنه. در نتیجه همین امر باعث افزایش علاقه به آموزش زبان‌های جدید در همه‌ی افراد می‌شه. کودکان در یادگیری ضمنی که شامل مواردی مثل گوش دادن به یک زبان جدید و تقلید از اونه عملکرد بهتری رو نشون می‌دن. در حالی که بزرگسالان در یادگیری صریح و مطالعه عملی یک زبان بهتر عمل می‌کنن. در نهایت باید به این نکته توجه کنیم که معمولا بزرگسالان نسبت به کودکان از دامنه توجه و مهارت‌های سوادی بیشتری برخوردارن.

بنابراین اون‌ها می‌تونن از جلسات یادگیری بهره خیلی بیشتری ببرن. این مزیت در زمان مطالعه به ویژه در هنگام یادگیری واژگان زبان جدید که نیاز به حفظ اولیه داره خیلی مفیده. تسلط بر گرامر و تلفظ ممکنه با افزایش سن سخت‌تر بشه اما به نظر می‌رسه که توانایی مغز در انتخاب کلمات جدید در طول زندگی نسبتاً ثابت می‌مونه. به علاوه عمل یادگیری زبان برای مغز همه‌ی انسان‌ها مفیده و حافظه کاری و سرعت تفکر اون‌ها رو به شدت بهبود می‌ده. کسب دانش و تمرین مهارت‌های جدید مثل یادگیری یک زبان اضافه به شما کمک می‌کنه تا ارتباطات عصبی بیشتری رو در مغز خودتون ایجاد کنین. این مسئله می‌تونه میزان سلامت کلی مغز رو به شدت افزایش بده.

 

انتخاب بهترین سن یادگیری زبان دوم در کودکان نی نی سایت

در هر سنی می‌تونیم یک توانایی جدید یاد بگیریم

یادگیری روان زبان در محدوده سنی خاص به این معنی نیست که تلاش کردن ما در سال‌هایی که سن بیشتری داریم کاری بیهوده‌ست. در نهایت بسیاری از افراد تازه زمانی که به سن بزرگسالی می‌رسن توانایی یادگیری زبان‌های کاملا جدید رو پیدا می‌کنن. در نتیجه می‌شه اینطور گفت که سنی که در آن یادگیری زبان شروع می‌شه شاخص توانایی شما نیست. آنچه که از سن یادگیری اهمیت بیشتری داره در واقع روش مناسب برای آموزش زبان دوم به کودکه. بر اساس پژوهش انجام شده توسط محققان دانشگاه هاروارد و MIT افرادی که زبان را با غرق شدن در مفاهیم اون یاد می‌گیرن معمولا نسبت به افرادی که در کلاسهای آموزشی زبان شرکت می‌کنن بسیار مسلط‌تر عمل می‌کنن.

وقتی از یکی از محققین در این مطالعه پرسیده شد که بهترین سن یادگیری زبان دوم در کودکان چه زمانیه؟ ایشون بر این موضوع تاکید کرد که اجازه بدید تا کودک کاملا در فضایی مملو از اون زبان قرار بگیره مثلا با دیدن فیلم‌های زبان اصلی و یا صحبت کردن مداوم با کودک به وسیله زبان دوم. غوطه‌ور شدن در زبان دوم می‌تونه به شما کمک کنه تا با استفاده از تکنیک‌های یادگیری و تکرار بدون توجه به سن، زبان دوم رو سریع‌تر یاد بگیرین. شما می‌تونین با زندگی در کشوری که می‌خواهید زبان اون‌جا رو یاد بگیرین سرعت یادگیری کودکتون رو به شدت افزایش بدین. در نتیجه می‌شه گفت که شاید بهترین زمان برای یادگیری زبان جدید در دوران کودکی باشه. در نهایت باید بدونین که به قول قدیمی‌ترها ماهی رو هر وقت از آب بگیریم تازه‌ست پس هیچ وقت برای یک شروع دیر نیست.

منبع

  blog.rosettastone.com

 

 

فیروز آسایش
فیروز آسایش دلنوشته ها و روزمرگی های یک دانشجوی کنجکاو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋