Google اطلاعات بیشتری در مورد آینده داشبورد وضعیت جستجو به اشتراک می گذارد
Google قسمت جدیدی از پادکست Search Off the Record را منتشر کرد که دلایل پشت داشبورد وضعیت جستجو، انواع حوادث را پوشش میدهد و چرا آنها قصد ندارند بهروزرسانیها را به زبانهای دیگر ترجمه کنند، منتشر کرد.
داشبورد وضعیت جستجوی Google
گوگل اخیراً داشبورد وضعیت جستجوی جدیدی را معرفی کرده است که در صورت قطعی ارتباط برقرار می کند.
صفحات وضعیت خدمات برای سرویس هایی مانند میزبان وب مشترک است زیرا یک راه راحت برای برقراری ارتباط هم برای کاربران و هم برای ارائه دهنده خدمات است.
چرا گوگل داشبورد وضعیت جستجو را منتشر می کند؟
اعلامیههای قطعی در گوگل قبلاً بهصورت موقت از طریق توییتر انجام میشد، که به گفته Googlers دارای جنبههای منفی بود که آن را به یک راهحل ایدهآل تبدیل میکرد.
این پادکست خاطرنشان کرد که گوگل در سال 2019، پس از قطعی های عمده جستجو در سال 2019، که به نظر می رسید کل ایندکس بالا رفته، وعده داشبورد را داده است.
گی ایلیز توضیح داد:
"خب، یکی از دلایل این است که ما آن را در سال 2019 قول داده بودیم، بنابراین ... ما گفتیم که کانال ارتباطی ساختارمندتر و بهتری برای حوادث جستجو خواهیم داشت.
بنابراین این یکی از انگیزه های داشبورد بود.
... این تصور وجود داشت که ما به اندازه کافی کار نمی کنیم.
بنابراین ما به نوعی هم در داخل و هم از خارج، و سپس به نوعی میخواستیم این مشکل را برطرف کنیم، زیرا، میدانید، به من گفته شد که
باید خوب باشیم.»
داشبورد ممکن است در نهایت موارد بیشتری را نشان دهد
داشبورد وضعیت جستجوی فعلی فقط سه نوع قطعی برای جستجو را پوشش میدهد:
خزیدن
نمایه سازی
در حال خدمت کردن
گری ایلیس توضیح داد که سه نوع قطعی چه چیزی را پوشش می دهند:
بنابراین، ما داشبورد را به سیستمهای جستجوی اصلی، که خزیدن، نمایهسازی، سرویسدهی است، ترسیم میکنیم. و حوادث به آن سطل ها می رفت.
بنابراین، برای مثال، اگر به هر دلیلی Googlebot نتواند کل اینترنت را بخزد، در نهایت در سطل خزیدن قرار میگیرد.
اگر مشکلی برای متعارف سازی وجود داشته باشد که بر بسیاری از سایت ها تأثیر بگذارد، در نهایت به سطل نمایه سازی ختم می شود.
و سپس اگر Google.com برای تعداد زیادی از کاربران قابل دسترسی نباشد، در نهایت در سطل خدمات قرار می گیرد.
این سه نوع قطعی مربوط به نسخه 1 داشبورد است.
این پادکست نشان داد که آنها میخواهند ببینند که این نسخه از داشبورد وضعیت جستجو چگونه کار میکند و سپس ممکن است انواع دیگری از اختلالات را به داشبورد اضافه کنند.
جان مولر:
و اگر فقط یک ویژگی خاص در جستجو وجود داشته باشد که به نوعی خراب شده باشد، چه؟ نمی دانم، فرض کنید قطعه های ویژه دیگر نشان داده نمی شوند.
آیا این چیزی است که ما در اینجا نشان می دهیم؟
گری ایلیز:
سوال خوبی بود در این نسخه، ما فقط بر روی حوادث مهمی تمرکز می کنیم که بر سیستم هایی که ذکر کردیم، مانند خزیدن، نمایه سازی، سرویس دهی تاثیر می گذارد.
در تکرار بعدی، ما به افشای ویژگی های جستجو فکر می کنیم.
بنابراین، برای مثال، Top Stories یا Feature Snippets یا هر چیز دیگری، اگر به هر دلیلی از بین بروند، ممکن است چیزی در مورد آن رویدادها با هم ارتباط برقرار کنیم.
اما در تکرار فعلی، من فکر نمی کنم که ما آن مسائل را بیرونی کنیم.
لیزی ساسمن:
آیا اگر «داستانهای برتر» بهکلی ظاهر نشوند، مثل یک مشکل در خدمت؟
یا مانند سایتهای خاصی که میگویند: «من به عنوان یک داستان برتر ظاهر نمیشوم. مثل اینکه مشکلی وجود دارد.»
گری ایلیز:
منظور من این است که بسته به تعداد سایت هایی که تحت تأثیر قرار می گیرند، یکی از این دو مورد است.
جان مولر: و مانند، نمیدانم، خدمات مرتبط با جستجو، مانند Discover یا Google News…
اگر آنها پایین بیایند، آیا آنها نیز در اینجا فهرست میشوند یا واقعاً بر جستجوی وب متمرکز است؟
گری ایلیز:
نه، این یک نسخه دیگر خواهد بود.
می دانیم که برخی از سرویس ها می خواهند در داشبورد ظاهر شوند، اما باید به نحوه ارائه خدمات دیگر، اساساً، فکر کنیم.
و من فقط وقت یا اعصابی برای فکر کردن به این موضوع نداشتم.
بعلاوه، من فکر میکنم که فقط راهاندازی V1 و سپس دیدن اینکه چگونه پیش میرود، ارزشمند خواهد بود، آیا میتوانیم چیزی از آن یاد بگیریم.
و سپس ببینیم که آیا میتوانیم آن را با گنجاندن سایر خدمات بهبود بخشیم.»
پاسخ ها