filmology

filmology

سعی دارم که در این سایت فیلم ها و سریال های برتر سینمای جهان را به شما نشان دهم
توسط ۱۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

انیماتور عنوان اصلی شیر شاه از بازسازی جدید دیزنی رضایت ندارد

 

در حالی که بازسازی جدید دیزنی یعنی «شیرشاه» با استقبال کم‌نظیری مواجه شده و توانسته در عرض کمتر از یک ماه، مرز یک میلیارد دلار رد کند، برخی انیماتورهای عنوان اورجینال (محصول ۱۹۹۴) از آن ناراضی هستند. خبرگزاری HuffPo اخیراً با ۱۳ تن از انیماتورهای عنوان اصلی شیر شاه مصاحبه کرده و اکثر آن‌ها از صحبت درباره محصول جدید دیزنی سر باز زده‌اند. یکی از این انیماتورها که نمی‌خواست نامش فاش شود، درباره اثر جان فاورو گفته است:

اگر بخواهم درباره نسخه جدید شیرشاه صحبت کنم، تنها خودم را به دردسر انداخته‌ام. در مجموع، سازنده‌های عناوین اورجینال و 2D به شدت از بازسازی آثارشان به این صورت تنفر دارند. اگر کمی وفاداری وجود داشت، همه چیز بهتر می‌شد..

دیوید استفن نیز که پیش‌تر روی عنوان اصلی شیر شاه و طراحی hyena و صحنه به یاد ماندنی Circle of Life کار کرده بود، برخی از نظرات خود درباره فیلم جدید را بیان نموده است. وی در واقع نماینده تمام همکارانش که روی شیر شاهِ ۱۹۹۴ کار می‌کردند محسوب می‌شود:

اگر از تک‌تک همکاران من بپرسید، می‌گویند «چرا؟ چرا چنین چیزی را ساختید؟» واقعاً برایمان آزاردهنده است. خیلی بد است که یک سهام‌دار و سرمایه‌دار تصمیم می‌گیرد کدام فیلم ساخته شود و کدام نشود. بله، می‌دانیم که خود دیزنی هم اعتراف دارد همه چیز به پول برمی گردد. و این ناامیدکننده است. حداقل برای هنرمندانی چون من، که با جان و دل روی فیلم اصلی کار کردیم ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد.

استفن معتقد است که تکنولوژی استفاده‌شده در شیر شاه ۲۰۱۹، آنچه این عنوان را متمایز و جذاب می‌کرده از بین برده است. این تکنولوژی‌ به راحتی جنبه‌های محوری شیر شاه را کنار زده و کمتر اثری از آن‌ها دیده می‌شود. استفن ادامه داد:

«چنین اثری اصلاً برای من جالب‌توجه نیست. آن زمان، حرکت و حرف زدن حیوانات به‌شدت جالب به‌نظر می‌رسید؛ مخصوصا سیمبای کوچک. اما فیلم جدید مرا یاد مستندهای حیات وحش می‌اندازد. با دیدن شیر شاه جدید با خودم گفتم: «اوه! این واقعاً بی‌ارزشه.

داستانی که در سال ۹۴ روایت کردیم واقعاً خارق‌العاده بود و فیلم جدید هم دارد همان را روایت می‌کند. اما شما ببینید؛ چرا میمون‌های فیلم Planet of the Apes بسیار زنده‌تر از حیوانات شیر شاه به‌نظر می‌آیند؟ پس شک نکنید یک جای کار می‌لنگد! در شیر شاه جدید تمام احساسات و جذابیت‌ها بیرون کشیده شده، تا فیلم واقعی‌ترین حالت ممکن را به خود بگیرد. همین مسئله پروژه‌شان را نابود کرده است.»

استفن همچنین از صداپیشگی فیلم انتقاد کرده و آن را «بی‌روح» خوانده است. در بازسازی شیر شاه صداپیشگانی چون بیانسه، دونالد گلوور، سث روگن، جان اولیور و آلفر وودارد به ایفای نقش پرداختند. استیفن در پایان صحبت‌های خود را اینگونه جمع‌بندی کرد:

فیلم‌سازان با واقع‌گراییِ بیش از حد خودشان را در مضیقه قرار می‌دهند. چون تمام مدت باید مراقب تک‌تک جزئیات حقیقی باشید و نگرانید که نکند مردم برای دیدنش به سینماها نیایند. البته، برخی صحنه‌ها در فیلم شیر شاه بود که کمی حس و انتقال احساسات در آن وجود داشت، اما در بقیه موارد چیز خاصی مشاهده نمی‌شود.

در نهایت فیلم شیر شاه با استقبال کم‌سابقه‌ای مواجه شده و رکوردهای بسیاری را در باکس‌آفیس جابجا کرده است. اگر فرض بگیریم هدف اصلی دیزنی از ساخت این لایو اکشن، مسائل اقتصادی بوده، پس آن‌ها به آنچه می‌خواستند رسیده‌اند. منتقدان هم نظرات ضد و نقیضی راجع به این اثر داشته‌اند و اینکه انیماتور عنوان اورجینال تا این حد از بازسازی دیزنی دلخور به‌نظر می‌رسد، دور از انتظار نیست و برای ما قابل‌درک است.

filmology
filmology سعی دارم که در این سایت فیلم ها و سریال های برتر سینمای جهان را به شما نشان دهم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋