fhnzi797

fhnzi797

آموزش طراحی دستی جواهرات

طراحی جواهرات با مداد

طراحی جواهرات با مداد یکی از جذاب ترین شغل ها در حوزه هنری است که طرفداران بسیاری نیز دارد. در دوره آموزش طراحی دستی جواهرات با مداد ،ابتدا طرح ها و ایده ها بر روی کاغذ ترسیم می شود و پس از طی کردن یک سری مراحل و ایجاد تغییرات که در ادامه به آن می پردازیم، اقدام به ساخت طلا و یا جواهر ابتکاری خود می نمایند.

طراحی جواهرات این فرصت را در اختیار فرد می گذارد که علاوه بر کسب لذت و سرگرمی ، فرصت ایجاد خلاقیت ، ابتکار و هم چنین کشف استعدادها را نیز داشته باشد. در واقع شرایطی ایجاد می گردد تا فرد ایده های جذاب و نو آورانه خود را بر روی کاغذ بکشد و سپس اقدام به ساخت آن در مدل های متنوع و متفاوت نماید. شما می توانید ایده های خلاقانه خود را به شکل واقعی ایجاد نمایید.

کسانی که در رشته های معماری، طراحی صنعتی، گرافیک، نقاشی و تمامی زیر مجموعه های رشته هنر حرفی برای گفتن داشته باشند در این حرفه می توانند موفق عمل کنند. لازم است صبور باشید و با حوصله و عشق به کارتان ادامه دهید.

 

چه مواردی از جواهرات شامل طراحی دستی می باشند؟

نمونه کار طراحی دستی هنرجویان طلافنون

در دوره آموزش طراحی جواهرات با مداد انواع مختلفی از طلا و جواهر را می توانید با استفاده از ذوق و استعداد خاص خود ایجاد کنید و به این ترتیب بتوانید طرح های زیبا و اورجینال را به نمایش بگذارید.

انواع جواهرات مورد استفاده در روش دستی عبارتند از : 

  1. گردنبند
  2. حلقه
  3. گوشواره
  4. دستبد
  5. حلقه های پیرسینگ
  6. انگشتر

طراحی دستی جواهرات چیست؟

نمونه کار طراحی دستی هنرجویان طلافنون

آقایان و خانم ها ، از انواع مختلف جواهرات در افزایش جذابیت ظاهری و یا به عنوان سمبل شخصی استفاده می کنند.
حلقه های ازدواج یکی از بدیعی ترین نمونه های سمبل می باشد، که عشق ابدی را در حول یک دایره بدون نقطه ی آغاز و پایان نمایش می دهد.
گردنبند، حلقه، گوشواره و دستبند همیشه محبوب بوده اند، گرچه می توان گفت که نسبت طرفداران آنها در خانم ها بیشتر از آقایان می باشد.
به مرور زمان، با گسترش پیرسینگ های بدن، نیاز به تولید حلقه هایی که در بینی، دهان، ابرو و سایر نقاط بدن قرار می گیرند نیز افزایش یافت.

تکنیک های آموزش طراحی دستی جواهرات

در دوره های آموزشی طراحی دستی جواهرات چه چیزی را یاد خواهید گرفت؟

همانطور که گفتیم دوره های آموزشی طراحی جواهرات به کمک دست کار چندان سختی نیست.

شما تنها به یک قلم و کاغذ جهت ترسیم طلا و جواهر نیاز دارید.

این دوره ها زیر نظر اساتید مجرب برگزار می شود و شما در این دوره ها با ترسیم جواهرات با مداد آشنا خواهید شد.

در کلاس های آموزشی ترسیم جواهرات با مداد، شما ایده های ذهنی خود را روی یک کاغذ می آورید و با راهنمایی اساتید و با در نظر گرفتن تمام تکنیک های اولیه می توانید یک طرحی را پیاده سازی کنید که نتیجه کار شما است.

در پایان دوره ها شما باید این توانایی را داشته باشید تا نقش یک جواهر را توجه به اطلاعات تخصصی کسب شده، ترسیم نمایید.

دوره ها‌‌ی آموزش طراحی دستی جواهرات

موسسات چه سرفصل های آموزشی جهت طراحی دستی طلا و جواهر به هنرجوها آموزش می دهند؟

اگر شما به عنوان مثال تمایل دارید در کلاس های آموزشی ترسیم جواهرات با مداد شرکت کنید، پس در ابتدا باید با سرفصل های آموزشی این دوره ها آشنا باشید.

به طور کلی سرفصل های آموزشی که در موسسات به هنرجوها آموزش می دهند، شامل موارد زیر است:

  • هنرجو در مرحله اول باید با مبانی و مقدمات اولیه ترسیم دستی مانند: ترسیم جواهرات با مداد آشنا شود.
  • اساتید این دوره ها به هنرجوها نحوه چگونگی ترسیم انواع سنگ ها و جواهرات گران قیمت را یاد می دهند.
  • اتود زنی و اسکچ از مهمترین سرفصل های یادگیری دوره های طراحی جواهرات به صورت دستی است.
  • هنرجوها در مراحل بعد باید با ترسیم نما از سه طرف و همچنین طراحی پرسپکتیو یک نقطه ای، دو نقطه ای و سه نقطه ای آشنا شوند که می توان از آنها به عنوان مهمترین مراحل آموزش طراحی کلاسیک جواهرات نام برد.
  • نحوه سایه زنی و رنگ آمیزی هم از جمله مواردی است که در دوره های آموزشی ترسیم جواهرات با مداد به آنها پرداخته می شود.

آموزش طراحی طلا و جواهر با ماتریکس

آموزش طراحی طلا و جواهر با ماتریکس یکی از دوره های جذاب برای بسیاری از جواهرسازان و افراد علاقه مند است.

طراحی جواهرات از قدیم تا به الان با تغییرات زیادی روبرو بوده است به نحوی که با پیشرفت روزافزون فناوری از نرم افزارهای مختلفی جهت ترسیم آنها استفاده می شود.

امروزه در بسیاری از آموزشگاه ها به جای طراحی دستی از تکنیک ها و روش های مدرن جهت طراحی جواهرات استفاده می کنند و به هنرجوها آموزش می دهند.

نرم افزار ماتریکس از جمله نرم افزارهای معروف در طراحی جواهرات است که محبوبیت زیادی در میان استادان جواهرسازی و هنرجوهای این دوره ها دارد.

آموزش ماتریکس طراحی جواهر از جمله دوره هایی است که هر فرد علاقه مندی در زمینه طراحی جواهرات باید مراحل آن را طی کند.

در بیشتر موسسات آموزشی، هنرجوها یاد خواهند گرفت که چگونه یک قطعه جواهر را از طریق نرم افزارهای کامپیوتری و با رعایت تمام استانداردهای نوین دنیا به صورت سه بعدی طراحی کنند.

با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات گسترده در فرآیند ساخت طلا و جواهر از نرم افزارهای با کیفیتی جهت ترسیم استفاده می شود.

یکی از این نرم افزارهای قدرتمند، نرم افزار ماتریکس است که بیشتر اساتید در آموزشگاه ها از این اپلیکیشن برای آموزش طراحی زیورآلات به هنرجوها استفاده می کنند.

نرم افزار MATRIX بهترین نرم افزار یادگیری طراحی طلا و جواهر است که نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا شناخته شده است.

در حال حاضر یکی از مناسب ترین نرم افزارهای کمکی جهت یادگیری ترسیم جواهرات به شمار می رود که تکنیک های آن در بیشتر دانشگاه ها و حتی موسسات معروف آموزشی آمریکا تحت نظر اساتید مجرب تدریس می شوند.

البته ناگفته نماند که این نرم افزار توسط برنامه نویسان حرفه ای CAD در آمریکا طراحی شده است.

برای شرکت در دوره های آموزش ماتریکس طراحی جواهر نیاز نیست که هنرجوها با دروس تخصصی ساخت زیورآلات و یا تکنیک های پیشرفته طراحی آشنا باشند.

توانایی مقدماتی کار با ویندوز یکی از پیش نیازهای اصلی قبل از ثبت نام در دوره های آموزشی طراحی جواهرات است.

اگر شما جز کسانی هستید که می خواهید در زمینه طراحی کامپیوتری زیورآلات به موفقیت برسید، پیشنهاد ما به شما این است که حداقل قبل از کار با نرم افزار ماتریکس، دوره های آموزشی ICDL را بگذرانید.

درآمد طراحی جواهر به طور میانگین چقدر می باشد؟

از آنجا که بازار جواهرات همیشه داغ بوده است این رشته از جمله رشته های پردرامد می باشد.
همچنین برای کسانی که قصد مهاجرت دارند با بگوییم طبق گزارش مرکز آمار مشاغل آمریکا ، درآمد میانگین سالیانه را در حدود ۳۷۰۶۰ دلار برای افراد با مهارت های طبقه بندی جواهرات و سنگ های قیمتی و فلزکاری گزارش داد.
ده درصد به طور میانگین ۲۱.۶۴۰ دلار و نود درصد باقی مانده ۶۷.۱۲۰ دلار درآمد داشته اند.
طراحان جواهر و تولید کنندگانی که در فروشگاه ها مشغول فروش لباس و لوازم جانبی بودند بیشتر از عمده فروشان درآمد داشتند.

آینده ی شغلی طراحی جواهر چگونه است؟

مرکز آمار مشاغل کاهش ۱۱ درصدی سنگ های زینتی و فلزکاری را تا سال ۲۰۲۲ گزارش داده است.
گرچه، متخصصان این رشته که آموزش های لازم را دیده و مهارت های کافی در همکاری با خریدار را دارند همچنان در این رشته خواهند درخشید.
یکی از دلایل این کاهش گزارش شده ممکن است تمایل شرکت ها در استخدام نیرو از کشورهای دیگر بوده باشد تا به نحوی هزینه ها را کاهش دهند.
با این وجود هنوز افرادی پیدا می شوند که برای داشتن طراحی دلخواه خود هزینه ی بیشتری را متحمل شوند.

مراحل طراحی طلا و جواهرات زیبا کدام است؟

نمونه کار طراحی دستی هنرجویان طلافنون

فرآیند تولید طلا و جواهر تا زمانی که به بازار عرضه می گردد، نیازمند طی کردن مسیری است که بیش از هرچیز به دقت ، تمرکز، مهارت، تجربه و صرف زمان کافی متکی است.

اما مراحل طراحی طلا و جواهر از لحظه خلق ایده آغاز می گردد ، سپس ساخت شکل و فرم اصلی انجام می شود و پس از آن در مرحله آخر، ورود محصول طراحی شده به بازار می باشد.

لازم به ذکر است که پس از اینکه طرح اولیه ابداع و سپس طراحی گردید، در مرحله قالب سازی توسط نرم افزارهایی مثل ماتریکس مدل سه بعدی آن ایجاد می شود. در واقع مدل اولیه به واسطه پیشرفت علم و تکنولوژی و بهره مندی از نرم افزار، برای طراحی و تولید بسیار زیاد و انبوه مورد استفاده قرار می گیرد. 

برش و چیدمان در طراحی طلا و جواهرات با مداد

همان طور که ذکر گردید، طراحی دستی جواهرات به منزله تبدیل ایده ها و طرح های خلاقانه و مبتکرانه به واقعیت است. کارهای دستی امروزه طرفداران بیشتری دارند و اکثر مشتریان به دنبال طرح های مخصوص به خود هستند. 

طراح باید دو مرحله اساسی طراحی جواهرات که برش و چیدمان است را به خوبی و درستی انجام دهد.

در آموزش طراحی جواهرات با مداد، مرحله برش به منظور حذف قسمت های شکسته و نامناسب از قطعات اصلی جواهر انجام می شود. پس از اینکه مرحله برش اولیه به اتمام رسید، طراح ، سنگ را با استفاده از یک سطح سخت، صاف و صیقلی می نماید و لبه های تیز آن را از بین می برد. در این مرحله برش انجام گرفته و قطعه جواهر آماده شده است تا بر روی فلز قرار گیرد.

بسته به نوع سلیقه و تمایل طراح، عمل قرار دادن جواهر بر روی فلز یا توسط دستگاه انجام می گیرد یا به صورت دستی با بهره مندی از ابزار مخصوص.

کسب تجربه در طراحی جواهرات با مداد

جهت کسب تجربه در طراحی طلا و جواهرات دستی روش های مختلفی وجود دارد. یکی از روش های کسب مهارت ورود به مسابقه های طراحی جواهرمی باشد که نیازمند کار مداوم و بی وقفه نیست. از دیگر روش های شروع طراحی جواهرات، شرکت در دوره های آموزشی طراحی و کارآموزی است . این روش ها علاوه بر ایجاد انگیزه و حس رقابت، فرصت گسترش مهارت و کسب تجربه را پیش روی شما قرار می دهد.

مشاغل مرتبط با حوزه طراحی دستی جواهرات

  • تمام افرادی که در دنیای هنر و مد مشغول فعالیت هستند با حوزه طراحی دستی جواهرات ارتباط دارند. برخی از این مشاغل عبارتند از : 
  • طراحی لباس
  • هنرها و سازه های دستی از قبیل نقاشی، مجسمه سازی و طراحی
  • کار با چوب 

https://talafonoun.com/StaticPage/72

fhnzi797
fhnzi797

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋