fateme.nasiri

fateme.nasiri

توسط ۱ نفر دنبال می شود

مسواک چوبی یا پلاستیکی؟

 

مسواک چوبی یا پلاستیکی؟ کدام یک بهتر است و می‌تواند به خوبی دندان‌ها را پاکسازی کند. باید بگوییم که انتخاب مسواک مناسب، صرفا دندان‌ها را تمیز نمی‌کند، بلکه انتخابی است که بر سلامت دهان و دندان یا بهتر بگوییم سلامت بدن تاثیر می‌گذارد. در حالی که همه ما سالهاست با انواع مسواک های پلاستیکی، دندان ها را تمیز می کنیم، در فروشگاه‌ها سر و کله مسواک های چوبی هم پیدا شده است. همین موضوع سبب شده تا در انتخاب مسواک مناسب برای دندان ها دچار تردید شویم.

اینک در خدمت شما هستیم، تا بیشتر با مسواک های پلاستیکی و چوبی، مزایا و معایب آنها اشنا شویم. در نهایت با خواندن این مطلب به خوبی خواهید توانست مسواک مناسب را برای دندان‌هایتان خریداری کنید. 

مسواک پلاستیکی چیست؟

مسواک‌های پلاستیکی از انواع رایج مسواک ها هستند. آنها از جنس پلی پروپیلن یا نایلون ساخته می‌شوند. آنها در اشکال، اندازه‌ها و ضخامت مختلف برس موجود هستند و دارای ویژگی‌هایی مانند دسته‌های ارگونومیک و تمیزکننده زبان هستند.

انواع مسواک‌های پلاستیکی

دنیای مسواک‌های پلاستیکی بسیار متنوع است. اگر بخواهیم آنها را از نظر برس دسته بندی کنیم، میتوانیم به سه حالت نرم، سخت و مدیوم اشاره کنیم. انتخاب هر کدام از آنها به نوع لثه‌هایتان بستگی دارد. برای مثال اگر می خواهید دندان‌ها را به صورت عمیق پاکسازی کنید و از طرف میزان تحمل سختی لثه ها و دندان هایتان هم بالاست، میتوانید از مسواک های پلاستیکی با برس سخت استفاده کنید. 

اگر بخواهیم انواع مسواک های پلاستیکی را به صورت کلی دسته بندی کنیم، میتوان به دو نوع دستی و برقی اشاره کرد. مسواک‌های دستی همانطور که از نامشان پیداست با دست کار می کنند و برای بهره مندی از مزایای آن‌ها باید خودتان برس را در زوایای مختلف بر دهان و دندان خود بکشید. مسواک‌های برقی با باتری و برق کار می‌کنند. ویژگی‌هایی مانند لرزش و چرخش را برای تمیزکاری بهتر ارائه می‌دهند.

مزایا و معایب مسواک پلاستیکی

مسواک پلاستیکی با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که به کاربر ارائه می‌دهد دارای مزایا و معایب متعددی است. 
از مهم ترین مزایای مسواک پلاستیکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مقرون به صرفه

مسواک‌های پلاستیکی انتخابی مقرون به صرفه برای شما هستند. شما میتوانید بر اساس بودجه‌ای که دارید، این نمونه از مسواک ها را از برندهای مختلف خریداری کنید. میتوان گفت که آنها به صورت کلی از مسواک‌های چوبی ارزان تر می باشند. 

تنوع زیاد

از مهمترین مزایای مسواک پلاستیکی، میتوان به متنوع بودن آنها اشاره کرد. آنها در در رنگ‌ها، مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف موجود هستند. برای مثال شما میتوانید برای کودک خود مسواکی با رنگ دلخواه، و ویژگی‌های متناسب با نیازهای او را خریداری کنید. 

ماندگاری بالا

در صورتی که از مسواک پلاستیکی به خوبی نگهداری و مراقبت کنید، میتوانید چندین ماه از آن استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. 

معایب

از معایب مسواک های پلاستیکی میتوان به غیرقابل تجزیه زیستی آن اشار کرد. به عبارتی تجزیه آنها در محل های دفن زباله تا صدها سال طول می کشد. تولید و دفع پلاستیک به طور قابل توجهی به آلودگی پلاستیکی کمک می‌کند.

 

نحوه استفاده از مسواک پلاستیکی

مقدار کمی خمیر دندان فلوراید به اندازه نخود به برس‌ها بزنید و به مدت دو دقیقه با حرکات دایره‌ای ملایم دندان‌های خود را مسواک بزنید و تمام سطوح را بپوشانید. زبان خود را با پشت سر مسواک تمیز کنید. مسواک خود را به طور کامل بشویید و در مکانی با تهویه مناسب به صورت عمودی نگهداری کنید.

مسواک چوبی چیست؟

امروزه بازار استفاده از مسواک های چوبی نیز حسابی  داغ شده است. اما مسواک چوبی چیست و از چه ترکیباتی ساخته شده است؟ مسواک‌های چوبی معمولاً از چوب‌های منابع پایدار مانند چوب راش یا بامبو ساخته می‌شوند. آنها جایگزینی طبیعی برای پلاستیک ارائه می‌دهند و به دلیل اینکه دوستدار محیط زیست محبوبیت پیدا می‌کنند.

اجزای تشکیل دهنده مسواک چوبی

تا به حال به این فکر کرده‌اید که مسواک‌های چوبی ارزش خرید دارند یا خیر؟ ما می‌خواهیم پاسخ این سوال را با بررسی مزایا و معایب این نمونه از محصولات دهیم.

دوستدار محیط زیست

از مهم‌ترین مزایای مسواک چوبی میتوان به دوستدار محیط زیست اشاره کرد. این محصولات قابل تجزیه زیستی و کمپوست است که تاثیر زیست محیطی را به حداقل می‌رساند.

ساخته شده از منابع تجدیدپذیر

 از منابع تجدیدپذیر مانند بامبو ساخته شده است. این منابع پس از اینکه در ظرف زباله قرار گرفت، بعد از گذشت مدت زمانی تجزیه شده و جذب خاک می شود. این موضوع برای حفظ تعادل چرخه طبیعت بسیار حائز اهمیت است.  

دارای خواص ضد باکتریایی

برخی از انواع چوب دارای خواص ضد باکتری طبیعی هستند و به آسانی میتوانند محیط دهان و دندان را از باکتری های مولد حفره پاکسازی کنند. 

معایب

در کنار مزایای گفته شده، مسواک چوبی نسبت پلاستیکی دارای معایبی هم است که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

گران تر

مسواک های چوبی به طور کلی گران‌تر از مسواک‌های پلاستیکی هستند. این موضوع به جنس چوبی که در زمان ساخته شدن محصول در آن استفاده می شود، مربوط می گردد. 

عمر کوتاه‌تر

 ممکن است به دلیل سایش و پارگی بیشتر، نیاز به تعویض زودتر از پلاستیک داشته باشند.

نیاز به مراقبت بیشتر

برای جلوگیری از رشد کپک، باید بعد از استفاده کاملاً خشک شوند.

نحوه استفاده از مسواک چوبی

برای استفاده از آنها، از همان تکنیک مسواک زدن با مسواک پلاستیکی استفاده کنید. بعد از استفاده، توجه بیشتری به خشک کردن کامل دسته به منظور جلوگیری از تجمع رطوبت و رشد کپک داشته باشید. مسواک چوبی خود را در مکانی با تهویه مناسب نگهداری کنید.

 

مسواک پلاستیکی یا چوبی بخریم؟

انتخاب بین مسواک پلاستیکی و چوبی به اولویت‌های شما بستگی دارد، در صورتی که به دنبال محصول متنوع در سایز و شکل های خودتان هستید، همچنین قیمت محصول هم برایتان مهم است، پیشنهاد می‌کنیم از مسواک های چوبی استفاده کنید. اما اگر به دنبال مسواکی هستید که جنس آن قابل تجزیه شدن در خاک باشد و همچنین قیمت نیز برایتان مهم نیست، میتوانید از مسواک های چوبی استفاده کنید.  

نتیجه

مسواک‌های پلاستیکی و چوبی هر دو مزایا و معایب خود را دارند. در نهایت، شما با در نظرگرفتن نیازهای اصلی خودتان و بودجه‌ای که دارید، میتوانید محصول دلخواه خودتان را سفارش دهید. مجموعه اسکارد بهترین مکان برای رفع انتظارات شما در زمینه محصولات بهداشت دهان و دندان از جمله مسواک، خمیر دندان و نخ دندان است. شما میتوانید قبل از خرید از مشاوره رایگان و تخصصی تیم اسکارد بهره مند شوید. 

سوالات متداول:

آیا مسواک‌های چوبی به اندازه مسواک‌های پلاستیکی دندان‌ها را تمیز می‌کنند؟

مطالعات نشان داده‌اند که مسواک‌های چوبی در صورت استفاده صحیح، به اندازه مسواک‌های پلاستیکی در تمیز کردن دندان‌ها موثر هستند.

بعد از چه مدت باید مسواک خود را عوض کنم؟

توصیه می‌شود مسواک خود را هر 3 تا 4 ماه یکبار یا زودتر اگر برس‌ها فرسوده شدند، تعویض کنید.

fateme.nasiri
fateme.nasiri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋