fateme.nasiri

fateme.nasiri

توسط ۱ نفر دنبال می شود

آیا چمن مصنوعی تنیس را جایگزین چمن طبیعی کنیم؟

بازی تنیس روی زمین هایی با پوشش خاک رس، کفپوش یا چمن مصنوعی و حتی چمن طبیعی انجام می شود. در این بین می توان به جرأت چمن مصنوعی را مناسب ترین گزینه برای پوشش این نوع زمین دانست؛ زیرا در هر شرایط آب و هوایی، زیبایی و کیفیت خود را حفظ نموده و نیاز به رسیدگی خاصی نیز ندارد.
ما در این مقاله به بررسی تفاوت های چمن مصنوعی تنیس با چمن طبیعی پرداخته ایم. برای مطالعه بیشتر در رابطه با انواع زیرسازی مناسب، استانداردهای ITF و انواع چمن مصنوعی برای زمین تنیس اینجا را کلیک کنید.

دلایل انتخاب چمن مصنوعی تنیس

 

1. تعمیر و نگهداری کم

مهم ترین مزیت استفاده از چمن مصنوعی، نیاز به نگهداری کمتر آن نسبت به چمن طبیعی می باشد. در چمن طبیعی برای رشد و ظاهری مناسب باید کارهایی از قبیل چمن زنی، آبیاری و کوددهی انجام شود. در صورتی که چمن مصنوعی علاوه بر تعمیر و نگهداری کمتر، نیازی به کوددهی و چمن زنی نداشته و بازیکنان در تمام طول سال می توانند از زمین استفاده کنند، بدون اینکه هنگام بارندگی مشکلاتی از قبیل سر شدن زمین بر اثر ایجاد گل و لای را داشته باشند. بنابراین بهتر است برای مکان های ورزشی مانند فوتبال، تنیس، گلف و ... از این محصول استفاده شود.

2. بادوام بودن آن

یکی دیگر از مزایای محبوب چمن مصنوعی تنیس، دوام بالای آن است که باعث شده برخلاف چمن طبیعی کارایی بیشتری داشته باشد. این نوع چمن در مقابل عوامل مختلفی مانند تغییرات آب و هوایی، تردد افراد و اشعه ماوراء بنفش مقاومت و دوام بیشتری دارد.

3. مقرون به صرفه

از آنجا که چمن مصنوعی نیاز کمتری به مراقبت و نگهداری دارد، انتخابی مقرون به صرفه برای زمین های تنیس، زمین فوتبال، تنیس و ... می باشد. اگرچه هزینه اولیه هنگام نصب وجود دارد، اما طول عمر آن تضمین می کند که نسبت به چمن طبیعی دوام بیشتری داشته باشد.

4. ایمنی برای بازیکنان

 

ایمنی بازیکنان، یکی از دلایلی است که باعث شده چمن مصنوعی تنیس جایگزین چمن طبیعی شود. هنگام نصب چمن مصنوعی تنیس، از لایه بکینگ استفاده شده که این لایه چمن را نرم تر کرده و باعث شده تا بازیکنان هنگام اصابت با زمین آسیب نبینند. علاوه بر این، زهکشی مناسب به خروج سریع تر آب باران در هنگام بارندگی کمک می کند. به این ترتیب رطوبت جذب چمن نشده و با جلوگیری از لغزنده شدن زمین، خطر سقوط را کاهش می دهد.

5. رفتار منظم توپ

رفتار توپ و نحوه پرش آن برای بازی تنیس نکته ای ضروری و مهم برای انجام یک بازی خوب و ایده آل است. چمن مصنوعی تنیس برخلاف چمن طبیعی، سطحی یکنواخت برای زمین بازی ایجاد میکند که این امر به بازیکنان فرصتی می‌دهد تا بازی خود را بهبود ببخشند. 

6. خطوط واضح

در بسیاری از مکان های تعبیه شده برای بازی تنیس، به دلیل ایجاد خطوط دائمی زمین، از چمن مصنوعی استفاده می شود. این در حالی است که در چمن‌های طبیعی، خطوط سفید رنگ‌شده بر اثر تابش مستقیم نور خورشید و تغییرات آب و هوایی به مرور زمان محو می‌شوند. استفاده از چمن مصنوعی در زمین تنیس تضمین می کند که این خطوط حتی در معرض شرایط محیطی مختلف همچنان ثابت باقی می مانند. (منبع از وبسایت: tennisconnected.com)

7. مقاومت چمن مصنوعی تنیس

بازی تنیس حرکات فیزیکی زیادی دارد و چرخش پا و دویدن بازیکنان روی چمن در طول بازی می‌تواند باعث ساییدگی و از بین رفتن چمن طبیعی شود. در عوض، استفاده از چمن مصنوعی این تضمین را می دهد که در طول مسابقه هیچ گونه ساییدگی و پارگی ایجاد نشود.

8. نصب آسان

بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که نصب چمن مصنوعی در زمین تنیس کاری طولانی و زمان بر است. در صورتی که اگر افراد متخصص و با تجربه این کار را انجام دهند، در سریع ترین زمان ممکن صورت می گیرد. علاوه بر در نظر گرفتن زمان نصب، باید عوامل دیگری مانند نوع نصب، زیرسازی مناسب، استفاده از زهکشی و بکینگ در نصب چمن مصنوعی تنیس در نظر گرفته شود. 
خانه چمن مجموعه ای متشکل از تیم متخصص و با تجربه است که سال ها خدمات نصب چمن مصنوعی را به مشتریان خود ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چمن مصنوعی تنیس و نصب آن به سایت khanechaman.com مراجعه کنید.

 

fateme.nasiri
fateme.nasiri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋