fateme.nasiri

fateme.nasiri

توسط ۱ نفر دنبال می شود

چطور موهایی سالم داشته باشیم؟

 

نحوه شستن موهای خود و محصولاتی که استفاده می کنید می تواند کمک زیادی به حفظ موهای صاف و براق کند. در این مطلب 6 نکته ساده اما بسیار مهم را شرح داده ایم. این نکات ساده از متخصصان پوست و مو را رعایت کنید تا موهایی سالم و زیبا داشته باشید.

1. موهای چرب را بیشتر بشویید.

تعداد دفعاتی که موهای خود را می شویید باید بر اساس میزان چربی تولید شده در پوست سر باشد. در صورتی که پوست سر شما چرب است، ممکن است لازم باشد آن را یک بار در روز بشویید. اگر موهای شما تحت درمان شیمیایی قرار گرفته باشد، ممکن است بافت خشک تری داشته باشد، بنابراین باید آن ها را کمتر بشویید.

همچنین با افزایش سن، پوست سر شما چربی کمتری تولید می کند، بنابراین ممکن است نیازی به شامپو زدن مکرر نداشته باشید. اما اگر پوسته پوسته ای در موهای خود مشاهده کردید، می تواند نشانه ای از این باشد که به اندازه کافی شامپو استفاده نکرده اید. این می تواند منجر به شوره سر و سایر بیماری های پوست سر شود.

2. شامپو و نرم کننده مناسب موی خود را انتخاب کنید.

شامپو و نرم کننده ای را انتخاب کنید که مخصوص نوع موی شما باشد. به عنوان مثال، اگر موهای خود را رنگ می کنید، از شامپویی استفاده کنید که برای موهای رنگ شده طراحی و ساخته شده است. اگر موهای شما آسیب دیده یا تحت درمان های شیمیایی هستند، شامپوی 2 در 1 را در نظر بگیرید. صرف نظر از هزینه، بسیاری از برندهای شامپو و نرم کننده مزایای مشابهی دارند. برای خرید این محصولات می توانید از فروشگاه اینترنتی مژیتو کمک بگیرید.

3. شامپو را روی پوست سر متمرکز کنید.

 

هنگام شستن موهای خود، به جای شستن کل طول مو، روی تمیز کردن پوست سر تمرکز کنید. شستن ساقه موها به تنهایی، می تواند باعث ایجاد تارهای کدر و درشت شود. علاوه بر این، ساقه مو در هر صورت در زمان شستشو در معرض مواد شوینده قرار گرفته و تمیز می شود؛ این در حالی است که پوست سر به دلیل وجود تارهای متعدد، موانعی در مسیر دسترسی به شامپو دارد که ممکن است مانع از شستشوی کافی آن شده و نتایج نامطلوبی را به دنبال داشته باشد.

4. از نرم کننده غافل نشوید.

بعد از هر شامپو از نرم کننده استفاده کنید مگر اینکه از شامپوی 2 در 1 استفاده کنید که موها را تمیز و نرم می کند. استفاده از نرم کننده می تواند با افزایش درخشندگی، کاهش الکتریسیته ساکن، بهبود قدرت و محافظت در برابر اشعه های مضر UV، ظاهر موهای آسیب دیده یا فرسوده را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. توجه داشته باشید که نرم کننده ها می توانند موهای نازک را سست نشان دهند، آن ها را فقط باید در نوک مو استفاده کرد و نه روی پوست سر یا طول مو. تماس این محصولات دوست داشتنی با پوست سر می تواند ریزش مو را به دنبال داشته باشد.

5. محصولات مراقبت از مو را فراموش نکنید.

موی سر به طور مداوم با هوای اۀوده و سطوح مختلف در تماس است. از طرف دیگر، کمبود برخی مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت موها در رژیم غذایی، عامل مهمی در ایجاد آسیب های مختلف برای پوست و مو به شمار می رود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، باید از محصولات مخصوص مراقبت از مو که به تقویت و حفظ سلامت این ابریشمی های زیبا می پردازند، استفاده کنید. سرم مو، شیر مو، اسپری دو فاز و ... از جمله این محصولات هستند. اگر نمی دانید که سرم مو چیست، این مقاله به شما کمک می کند.

6. هنگام شنا از موها محافظت کنید.

با خیس کردن و نرم کردن موهای خود قبل از شنا، از آن ها در برابر اثرات مخرب گاز کلر محافظت کنید. یک کلاه شنای محکم بپوشید تا احتمال خیس شدن آن ها با آب کلردار استخر کمتر شود. بعد از شنا نیز از شامپو مخصوص و نرم کننده عمیق استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته را جایگزین کند.

6 نکته برای داشتن موهای سالم

در این مطلب شش نکته مهم را از پزشکان متخصص برای شما بازگو کردیم که رعایت آن ها در حفظ سلامت و زیبایی موها تاثیرگذار است. در صورتی که این موارد را رعایت کرده اید اما همچنان از وضعیت ظاهری موهای خود رضایت کافی را ندارید، بهتر است در اسرع وقت به یک پزشک متخصص مراجعه فرمایید تا این مشکل را ریشه یابی کرده و راهکار مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

fateme.nasiri
fateme.nasiri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋