fateme.nasiri

fateme.nasiri

توسط ۱ نفر دنبال می شود

3 کتاب که قبل از سفر به ایران باید بخوانید

کتاب‌های مربوط به ایران بسیار زیاد است. خواندن در مورد مقصد سفر آینده، کاری است که بسیاری از افراد برای آشنایی با ادبیات و فرهنگ و رسوم کشورهای دیگر انجام می دهند. این کار به شما کمک می کند که درک بهتری از شهری که قصد سفر به آن دارید، پیدا کنید.

خواندن کتاب در مورد ایران برای هر سفری به این کشور ضروری است. بیشتر به این دلیل که تصویر غربی از ایران در رسانه ها عموماً با واقعیت متفاوت است، با تمرکز بیش از حد بر سیاست آن و معمولاً داستانی یک طرفه. اگر می‌خواهید با درک بهتری از ایران دیدن کنید یا حتی قصد دارید با فرهنگ و آداب این مردم بیشتر آشنا شوید، این سه کتاب را حتما بخوانید.

1. دیوان حافظ

 

حافظ یکی از معروف ترین شاعران ایرانی است که در قرن هشتم هجری قمری می زیسته است. مجموعه اشعار این شاعر نامدار ایرانی در کتابی تحت عنوان «دیوان حافظ» گردآوری شده است. امروزه افراد زیادی اشعار عاشقانه و عارفانه حافظ را می خوانند و حتی از این طریق فال می گیرند. دیوان حافظ پیام عدالت در نسخه های متنوع همراه با فالنامه و یا بدون آن ارائه می شود. با خریداری این کتاب می توانید در کنار خواندن اشعار غنی این شاعر ایرانی، از بخش فالنامه آن نیز استفاده کنید.

2. شاهنامه فردوسی

 

شاهنامه فردوسی از جمله بزرگترین افتخارات ادبیات فارسی است که مجموعه ای از افسانه ها و داستان های قدیمی ایران را در بر می گیرد.  این داستان ها اغلب از آغاز تا حمله اعراب به ایران در قرن هفتم را شامل می شود. امروزه این کتاب نفیس به اقصی نقاط جهان نفوذ کرده و به زبان های مختلفی ترجمه شده است. شاعران و نویسندگان بزرگی نظیر گوته و ویکتور هوگو نیز از این اثر پارسی به نیکی یاد کرده اند.

3. بوستان سعدی

 

سومین کتابی که در شناخت ایرانیان به شما کمک می کند و قبل از سفر به ایران باید بخوانید، بوستان سعدی است. این کتاب که با عنوان سعدی نامه نیز از آن یاد می شود، اولین اثر از سعدی شیرازی است و حدود چهار هزار بیت شعر را شامل می شود. خوب است بدانید که این اثر در طول سفرهای متعدد نویسنده آن به کشورهای مختلف نزدیک خاورمیانه و خاور نزدیک، مثل حبشه و مصر نوشته شده است.

بوستان سعدی در ده باب نوشته شده است:

باب اول: در عدل و تدبیر و رای
باب دوم: در احسان
باب سوم: در عشق و مستی و شور
باب چهارم: در تواضع
باب پنجم: در رضا
باب ششم: در قناعت
باب هفتم: در عالم تربیت
باب هشتم: در شکر بر عافیت
باب نهم: در توبه و راه صواب
باب دهم: در مناجات و ختم کتاب

معرفی 3 اثر برجسته ایرانی

در این مطلب سه نمونه از آثار برجسته ایرانی را به اختصار معرفی کردیم که مطالعه آن ها قبل از سفر به ایران، به شما کمک می کند تا شناخت بهتری از اهالی این مرز و بوم داشته باشید. همچنین تا حد زیادی شما را با آداب و رسوم و فرهنگ ایرانیان آشنا می کند.

هر سه این کتاب ها در کنار سایر کتب نفیس ایرانی توسط انتشارات پیام عدالت منتشر شده و با بهترین کیفیت چاپ در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. اگر خودتان نسبت به ادبیات فارسی علاقمند هستید و یا به دنبال هدیه ای نفیس و ارزشمند برای عزیزانتان هستید، می توانید از وب سایت رسمی انتشارات پیام عدالت به نشانی https://payamedalat.com/ بازدید نموده و کتب مورد نظر خود را سفارش دهید.

fateme.nasiri
fateme.nasiri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋