fateme.nasiri

fateme.nasiri

توسط ۱ نفر دنبال می شود

کاغذ دوپلکس چیست؟ کجا استفاده می شود؟

 

 

 

کاربردهای کاغذ دوپلکس

• بسته بندی غذا

کاغذ دوپلکس جایگزین ارزان تری برای کاغذ سفید معمولی است. یک طرف آن برای چاپ سفید و روکش شده است، در حالی که طرف دیگر بدون روکش بوده و سفید نشده است. این کاغذ برای بسته بندی مواد غذایی مناسب است و در وزن ها و اندازه های مختلف یافت می شود. معمولاً برای بسته بندی، به ویژه بسته بندی مواد غذایی از آن استفاده می کنند.

• ساخت جعبه هدیه

ساخت جعبه های هدیه لوکس و سفت و سخت از جمله دیگر کاربردهای کاغذ دوپلکس است. مواردی نظیر جعبه های کفش سفت، جعبه های پوشاک و بسته بندی اسباب بازی از جمله نمونه های این محصولات هستند. کاغذ دوپلکس ظاهر مستحکم و برجسته دارد که پشتیبانی قوی برای فرآیند برش قالب جعبه، و لمینیت نتایج مهر زنی داغ است.

کاغذ دوپلکس چگونه ساخته می شود؟

 

کاغذ دوپلکس از دو لایه تشکیل شده است که هر لایه از خمیر کاغذ بکر یا بازیافتی ساخته شده است. آن ها معمولا در بخش های بسته بندی مصرف کننده و برای بسته بندی صنعتی استفاده می شوند.

به طور کلی دو نوع کاغذ دوپلکس وجود دارد:

• کاغذ دوپلکس پشت خاکستری

مقوا یک ماده ضخیم مبتنی بر کاغذ است. در حالی که وجه تمایز دقیقی بین کاغذ و مقوا وجود ندارد، مقوا به طور کلی ضخیم تر (معمولاً بیش از 0.30 میلی متر، 0.012 اینچ یا 12 نقطه) از کاغذ است و دارای ویژگی های برتر خاصی مانند انعطاف پذیری و استحکام است. طبق استانداردهای ایزو، مقوا کاغذی است با گرماژ بالای 250 گرم در متر مربع، اما استثنائاتی نیز وجود دارد. فرایند تولید آن نیز با کاغذ یکسان است.

مقوا می تواند تک لایه یا چند لایه باشد. به راحتی قابل برش و فرم دادن است، سبک وزن است و به دلیل محکم بودن در بسته بندی استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای نهایی آن استفاده در چاپ گرافیکی با کیفیت بالا، مانند جلد کتاب و مجلات یا کارت پستال است. مقوا همچنین در هنرهای زیبا برای ساخت مجسمه استفاده می شود.

کاغذ دوپلکس پشت خاکستری نوعی مقوا است که یک طرف آن با روکش سفید و صاف و طرف دیگر با رنگ طوسی در پشت آن پوشیده شده است.

جزء اصلی کاغذهای باطله و روزنامه ضایعات، خمیر چوب و مواد شیمیایی است. روکش سفید روی سطح مقوای دوپلکس از 100% خمیر شیمیایی ساخته شده است تا قابلیت چاپ باکیفیت را ایجاد کند. برای ظرفیت تاشو، چاپ با کیفیت بالا، و درخشندگی بالا بسیار مناسب تر است.

مقوای دوپلکس پشت خاکستری در قرقره ها، ورق های حجیم یا ورق های پیچیده شده در دسترس هستند.

• کاغذ دوپلکس پشت سفید

مقوای دوپلکس پشت سفید یک تخته کاغذ دوپلکس ممتاز است که از خمیر بازیافتی درجه بندی شده بالا و عملیات سطحی با بهترین کیفیت ساخته شده است. همان طور که در اصطلاح گفته شد، کاغذ دوپلکس پشت سفید، از لایه های قابل مشاهده شامل زباله های سفید بکر ساخته شده اند. این تخته های دوپلکس روکش شده برای پوشاندن محصولات باکیفیت عالی هستند، زیرا سطوح آن ها براق و ضد گرد و غبار است. این تخته ها با مواد درجه یک پوشیده شده اند که استحکام و مقاومت آن ها را فراهم می کند. این تخته کاغذ پرهزینه تر بوده و برای بسته بندی محصول با ارزش است.

کاغذ دوپلکس از کجا بخریم؟

شرکت تدارک صنعت کاغذ کرمان مجموعه ای بزرگ است که انواع ملزومات مورد نیاز صنایع سلولزی کشور را از بهترین تامین کنندگان دریافت می کند. این مجموعه در کنار لیست محصولات خود، بخشی را به تامین مواد شیمیایی اختصاص داده است که کلیه واحدهای تولیدی می توانند از این خدمات استفاده کنند. این نکته نتیجه کاربرد چندگانه موادشیمیایی در صنایع مختلف است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید به وب سایت رسمی این مجموعه به نشانی https://www.kepsico.com/ مراجعه فرمایید.

fateme.nasiri
fateme.nasiri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋