fateme.nasiri

fateme.nasiri

توسط ۱ نفر دنبال می شود

دلایل حساسیت پوست را بشناسید!

 

حساسیت پوستی مشکل بزرگی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. تاکنون دلایل متعددی برای بروز این علائم شناخته شده است که آگاهی از آن ها به پیشگیری از حساسیت پوستی کمک می کند. در این مطلب چند نمونه از اصلی ترین دلایل حساسیت پوست را مورد بررسی قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

پوست حساس 

پوست افراد بسته به میزان خشکی و چربی و یا میزان واکنشی که در اثر تماس با مواد مختلف از خود نشان می دهد، به انواع مختلفی تقسیم می شود. پوست های حساس، خشک، چرب، نرمال و مختلط از جمله انواع مختلف پوست هستند که دسته بندی آن ها بر این اساس انجام شده است.
همان طور که از عنوان پوست حساس نیز پیدا است، در مقایسه با پوست های نرمال حساسیت بیشتری داشته و بیشتر از حد معمول، از خود واکنش نشان می دهد. از این رو به مراقبت بیشتری نیاز دارد. ممکن است تماس پوست نرمال با یک ماده خاص مشکل خاصی را برای فرد ایجاد نکند؛ حال آن که ممکن است تماس همین ماده با پوست حساس تبعات متعددی به دنبال داشته باشد. واکنش پوست نسبت به تماس با مواد محرک در افراد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد؛ از این رو تشخیص آن به سادگی امکان پذیر نمی باشد. شناخت دلایل حساسیت پوست و نشانه های آن، راهکاری ساده برای تشخیص پوست های حساس و مراقبت بیشتر از آن ها است.

دلایل حساسیت پوستی 

نشان دادن واکنش در پوست های حساس می تواند به دلایل متفاوتی انجام شده باشد؛ عوامل محیطی، درونی و حتی روانی از جمله دلایل بروز حساسیت پوستی هستند. عناصری نظیر باد، آفتاب، گرما، سرما و ... از جمله عواملی هستند که می توانند باعث بروز این مشکل شوند. علاوه بر این، استفاده از محصولات موضعی نامناسب پوست، مشکلات هورمونی، حتی آلودگی هوا و ... عوامل دیگری هستند که می توان آن ها را جزئی از دلایل حساسیت پوستی به شمار آورد. افرادی که پوست حساس دارند، با قرارگیری در معرض این عوامل نشانه هایی شامل قرمزی، تورم، خارش، جوش و آکنه از خود نشان می دهند.

محصولات آرایشی و بهداشتی نامناسب 

 

محصولات آرایشی و بهداشتی به طور مستقیم با پوست افراد در تماس هستند. از این رو نقش پررنگی در سلامت و یا آسیب دیدن پوست ایفا می کنند. این نکته تنها به دسته بندی آرایشی و بهداشتی محدود نشده و مواد شوینده را نیز در بر می گیرد. به همین علت گفته می شود که انتخاب شوینده صورت مناسب هر پوست، صابون برای شستشو، کرم های آرایشی و مواردی از این قبیل، نیازمند دقت بالایی است.

تماس با مواد محرک 

مواد محرک و حساسیت زا عنوانی کلی است که بسیاری از مواد و محصولات ازطراف ما را در بر می گیرد. این عامل حساسیت زا می تواند خوراکی هایی همانند گوجه فرنگی و بادمجان، یا حتی محصولات شوینده با قدرت بالا باشد. بسیاری از افراد به دلایل مختلف، شستن لباس ها با دست را به شستشوی ماشینی ترجیح می دهند. همین نکته موجب می شود تا با گذشت زمان، پوست آن ها حساس تر شده و به سرعت نسبت به چنین موادی از خود واکنش نشان دهد.
این مشکل زمانی خود را بیشتر نشان می دهد که تماس پوست با مواد شوینده و محرک بیشتر از حد نرمال باشد. به عنوان مثال، افرادی که با فواصل زمانی کم و هر چند روز یک بار برای پاک کردن لکه چربی، جوهر، قهوه و ... از مواد شوینده استفاده می کنند، پوست حساس تری دارند که سریع تر از سایر افراد نسبت به هر عامل محرکی از خود واکنش نشان می دهد.

آلودگی محیط 

 

آلودگی محیط، یکی دیگر از اصلی ترین دلایل حساسیت پوستی محسوب می شود. محیط اطراف شما باید همواره تمیز و پاکیزه باشد؛ به گونه ای که ورود هر آلودگی به محیط به سادگی قابل تشخیص باشد. مقصود از محیط، هر آن چیزی است که در اطراف شما قرار دارد؛ از هوا گرفته تا محل کار و استراحت شما.
رخت خواب محفلی برای استراحت و آرامش شما است. وجود کوچکترین آلودگی روی آن می تواند با گذشت زمان نتایج ناخوشایندی با خود به دنبال داشته باشد. از این رو همواره باید توجه ویژه ای نظافت و تمیزی آن داشته باشید. بسیاری از افراد برای تشخیص بهتر آلودگی، از ملحفه های ساده و به رنگ روشن استفاده می کنند.
برخلاف تصور برخی از افراد، شستن ملحفه رنگی چندان کار دشواری نیست و اگر طبق اصول صحیح آن انجام شود، می توانید با خیال راحت بابت تمیز بودن محیط اطراف، از آن استفاده نمایید.

fateme.nasiri
fateme.nasiri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋