fatemeh

fatemeh

توسط ۷ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

طلاق از طرف زن با اثبات عسر و حرج

در نظر داشته باشید که طلاق از طرف زن با ارائه دلایل محکمه پسند به دادگاه و اثبات عسر و حرج نیز امکان پذیر است. در خصوص اینکه طلاق چیست؟ باید بگوییم که یکی از روش های در نظر گرفته شده در قانون جدید طلاق این است که اگر زن به هر دلیلی در زندگی مشترک خود با مشکلات اساسی رو به رو شد می تواند از همسر خود طلاق بگیرد.

در قانون برخی از مواردی که زن می تواند با استناد به آن ها از همسر خود طلاق بگیرد بیان شده است. البته باید اشاره داشته باشیم که تنها این موارد شامل عسر و حرج نمی شود و در صورتی که زن بتواند به هر دلیلی سختی خود را در دادگاه به اثبات برساند، ممکن است قاضی پرونده حکم عدم امکان سازش را صادر کرده و به زن حق طلاق بدهد.

یکی از دلایل محکمه پسند که زن می تواند با اتکا به آن از مرد جدا شود، عدم پرداخت نفقه از سوی مرد است. در قانون مقدر شده است که تامین هزینه های جاری زندگی زن بر عهده مرد است و اگر مرد برای مدت زمان مشخصی از پرداخت نفقه و تامین نیازهای اولیه زن خودداری نماید، زن می تواند از دادگاه درخواست طلاق و جدایی از مرد را داشته باشد.

همچنین اگر مرد به مدت چهار سال غیبت داشته باشد و در تمامی این مدت از او خبری در دست نباشد، به طور کامل زندگی زن با عسر و حرج رو به رو می شود. در این صورت نیز زن می تواند درخواست طلاق کند. یکی دیگر از مواردی که در قانون مورد اشاره قرار گرفته است، عدم وجود قوه باروری در مرد است. اگر پنج سال از ازدواج بگذارد و زن باردار نشود می تواند طلاق بگیرد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلاق از طرف زن با اثبات عسر و حرج با وب سایت از وکیل بپرس همراه باشید

fatemeh
fatemeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋