fatemeh

fatemeh

توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

جرم ضرب و شتم چیست؟

در پاسخ به اینکه ضرب و شتم چیست؟ باید بگوییم که قانون مقدر کرده است تا افراد در صورت وارد کردن ضرر جسمی و روحی به دیگران با مجازات های سنگین و درخوری مواجه شوند. در واقع جرم ضرب و شتم زمانی رخ می دهد که شخص به جسم دیگری ضرری وارد کرده و باعث ایجاد صدمات به مجنی علیه شود. دقت داشته باشید که مجنی علیه همان شخصی است که مورد جنایت قرار گرفته است.

در نظر داشته باشید که منظور از ضرب و شتم آن دسته از صدمات جسمانی است که موجب خونریزی نشود. در واقع اگر خونریزی شکل بگیرد جرم صورت گرفته از نوع ضرب و جرح بوده است؛ اما در ضرب و شتم شاهد کبودی، شکستگی و مواردی از این جنس هستیم. هر دو مورد از مهم ترین جرایم در نظر گرفته شده در قانون مجازات اسلامی به شمار می روند.

موقعیتی را تجسم کنید که دو نفر دچار اختلافات شدیدی می شوند و به همین دلیل به یکدیگر دشنام داده و وارد درگیری فیزیکی با یکدیگر می شوند. در این شرایط یکی از آن ها باعث ایجاد صدمات جسمی به مجنی علیه مانند کبودی و شکستگی می شود. در این صورت فرد مرتکب ضرب و شتم شده و قانون به مجنی علیه حق تنظیم شکایت علیه ضارب را می دهد.

پس از این موضوع و پس از مطرح شدن دعوای کیفری در محاکم قضایی قاضی تمامی ابعاد پرونده را مورد بررسی قرار می دهد/ در صورتی که فرد محکوم شود، قاضی با در نظر گرفتن آسیب های جسمانی که وارد شده است برای محکوم، مجازات های مالی از جنس دیه تعیین می کند. در این صورت او ملزم می شود برای جبران خسارت جسمی مجنی علیه به او دیه بپردازد.

ضرب و شتم چیست؟

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ضرب و شتم با وب سایت از وکیل بپرس همراه باشید

fatemeh
fatemeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋