fatemeh

fatemeh

توسط ۷ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

انواع رابطه نامشروع را توضیح دهید؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، رابطه نامشروع یکی از پرونده هایی است که باید به صورت دقیق به آن پرداخته شود تا حقوق کسی پایمال نگردد. در این بخش از مقاله به تعریف انواع رابطه نامشروع می پردازیم، چرا که مجازات ها باتوجه به نوع جرم اعمال می شود.

رابطه نامشروع دون زنا: مطابق ماده 637 قانون مجازات اسلامی، روابط فیزیکی که به رابطه جنسی ختم نشود رابطه نامشروع دون زنا می گویند. همچون بوسیدن، بغل یا همبستری. نکته ای در این میان وجود دارد، اعمال فیزیکی همچون چشمک زدن و لبخند از روی شهوت جزو روابط نامشروع حساب نمی شود.

بهترین وکیل رابطه نامشروع در تهران

رابطه نامشروع منجر به زنا: روابطی که میان طرفین شکل می گیرد و در نهایت منجر به رابطه جنسی می شود، رابطه نامشروع منجر به زنا محسوب می شود و انواع مختلفی دارد مانند:

  • زنای محصنه: در زنای محصنه ارتباط بین افراد متأهل شکل می‌گیرد. یعنی هر دو فرد با وجود داشتن همسر اقدام به برقراری رابطه می‌کنند.
  • زنای غیر محصنه: زن یا مردی که همسر ندارد یا همسرش بنابه دلایلی مثل بیماری، امکان برقراری رابطه جنسی با او ندارد، اگر مرتکب زنا با دیگری شود زنای غیر محصنه گویند.
  • تجاوز به عنف: برقراری رابطه جنسی بدون رضایت طرف مقابل، زنای به عنف (تجاوز) محسوب می شود. مجازات تجاوز، اعدام است. اگر زنای به عنف در ارتباط با دختر باکره باشد، مجازات مرتکب علاوه بر اعدام، پرداخت مهر المثل یا ارش البکاره است.

منبع مقاله : بهترین وکیل رابطه نامشروع در تهران

fatemeh
fatemeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋