fatemeh

fatemeh

توسط ۷ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

بهترین وکیل نفقه

در اثر ازدواج تکالیفی برای مرد و زن ایجاد می شود، نفقه یکی از تکالیفی است که به عهده ی مرد بوده و باید به زن پرداخت شود. منظور از پرداخت نفقه همان برطرف نمودن نیازهای متعارف و ابرومندانه زن در زندگی است. نفقه شامل تمام نیازهای متعارف و متناسب با شان زن است.

مطابق ماده 1107 قانون مدنی، نفقه شامل نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن می باشد. مانند مسکن، پوشاک، خوراک، اثاثیه منزل، هزینه های درمان و حتی خادم در صورتی که زن عادت به داشتن خادم دارد یا به علت مریضی به خادم نیاز پیدا می کند.

نفقه چیست؟ و در چه شرایطی به زن تعلق می گیرد؟

شرایطی که نفقه به زن تعلق می گیرد را در زیر لیست کرده ایم:

  • عقد دائم: در عقد موقت، نفقه ای به زن تعلق نمی گیرد مگر اینکه در زمان عقد موقت شرط کرده باشند. اما در عقد دائم بدون اینکه شرطی باشد، پرداخت نفقه به عهده ی شوهر است.
  • تمکین زوجه: در صورتی که زن تمکین کند، نفقه به او تعلق می گیرد. به عبارتی استحقاق زن به نفقه مشروط به تمکین است. در صورتی که زوجه دلیلی برای عدم تمکین نداشته باشد و تحت هیچ شرایطی حاضر به تمکین از شوهر نشود، طبق قانون نفقه ای به او تعلق نخواهد گرفت.

گاهی اثبات عدم تمکین برای زوجه بسیار دشوار می شود. زیرا باید دلایلی که برای عدم تمکین ارائه می دهد در دادگاه اثبات شده و قاضی پرونده تایید کند. در این شرایط نیاز دارد تا با بهترین وکیل تمکین در تهراندر ارتباط بوده و وکالت پرونده را به ایشان بسپارد.

منبع مقاله: بهترین وکیل نفقه در تهران

fatemeh
fatemeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋