مهندس حسنعلی

مهندس حسنعلی

دلایل سرد نکردن کولر گازی چه می تواند باشد؟

در تابستان ها و در روزهای گرم سال خصوصا در نواحی گرمسیری که درجه ی حرارت به قدری بالا می رود که تحمل گرما دیگر غیرقابل تحمل می شود هیچ چیزی نمیتواند برای مقابله با این گرما و رفع آن به خوبی کولرهای گازی عمل کند. این کولرها قادر هستند محیط را به خوبی خنک کنند و در عین حال هم هوا را شرجی و دارای رطوبت نکنند. و اما گاها این دستگاه ها هم دچار مشکل شده و به خوبی محیط را خنک نمی کنند یا در مقایسه با دستگاهی که قبلا در همین محیط از آن استفاده می شده است دستگاه جدید سرمای خوبی تولید نمی کند. نخستین موضوعی که به نظر می رسد این است که دستگاه مورد نظر مشکل داشته و سطح کیفی آن اصلا مناسب نیست. اما به طور کلی این امکان وجود دارد که مشکلی در دستگاه بروز کرده است که سبب این ایراد شده است. در دو حالت این مشکل بروز می کند نخست در کولر گازی که چند سال کار کرده است و دیگری زمانی که کولر گازی جدید خریداری کرده ایم. در این مطلب قصد داریم تا در مورد دلایل سرد نکردن کولر گازی یه صحبت بپردازیم. با ما همراه باشید.

دلایل سرد نکردن کولر گازی

دلایل سرد نکردن کولر گازی کارکرده

در این قسمت در مورد دلایل سرد نکردن کولر گازی که نو نیست و چند سالی است که کار کرده به بحث خواهیم پرداخت. این علت ها به شرح زیر هستند:

1. نخستین دلیل این است که دستگاه مورد نظر به خوب تمیز نشده باشد و سرویس های دوره ای برای آن به صورت منظم انجام نشده باشد.

2. مورد بعدی را می توان در فیلتر کولر گازی جستجو کرد. ممکن است فیلتر دستگاه ما دچار مشکل شده باشد و یا گاها در آن گرفتگی به وجود آمده باشد.

3. علت بعدی خنک نکردن کولر گازی را می توان بروز مشکل در موتور فن و یا خود فن دستگاه به شمار آورد. اگر هر یک از این دو قسمت سوخته باشند یا به هر دلیلی دچار خرابی شده باشند می توانند سبب خنک نکردن کولر گازی شده و عملکرد آن را با مشکل مواجه سازند.

4. اگر گاز کولر گازی به پایان رسیده باشد یا مقدار کمی از آن باقی مانده باشد می تواند سبب اختلال در عملکرد دستگاه شده و خنک کردن محیط را با مشکل مواجه سازد.

5. علت بعدی سرد نکردن محیط به وسیله ی کولر گازی وابسته به کمپرسور دستگاه می باشد. اگر به هر دلیلی کمپرسور کولر گازی دچار مشکل شده باشد می تواند روی خنک سازی آن تاثیر منفی بگذارد.

6. یکی دیگر از علت هایی که می تواند سبب این موضوع شود دچار مشکل شدن ورودی و یا خروجی های هوا در دستگاه می باشد.

7. بروز هرگونه مشکل در کولر مانند اورلود کردن آن هم می تواند منجر به سرد نکردن آن شود.

8. قطعه ی دیگری در کولر گازی که می تواند سبب به وجود آمدن این مشکل شود ترموستات آن است. اگر ترموستات دچار مشکل شود قطعا سرد کردن دستگاه هم با مشکل مواجه می شود.

کولرگازی

دلایل سرد نکردن کولر گازی نو

گاها این مشکل پیش می آید که دستگاهی که به تازگی آن را خریداری کرده اید به خوبی محیط را خنک نمی کند. دلایل سرد نکردن کولر گازی جدید عبارت هستند از:

1. نخستین عامل می تواند محل قرار گرفتن کندانسور دستگاه باشد. اگر کندانسور در جای مناسبی نصب نشود ممکن است به خوبی محیط را خنک نکند.

2. مورد بعدی می تواند انتخاب و خرید اشتباه کولر گازی باشد. اگر کولر گازی که خریداری می کنید با با فضایی که در اختیار دارید متناسب نباشد و در مقایسه با آن از ظرفیت کمی برخوردار باشد قطعا قادر نیست تا فضا را به خوبی خنک کند.

3. مسدود بودن قطعه ای به نام کویل که از قطعه های کندانسور می باشد هم می تواند سبب بروز این مشکل شود.

4. مورد بعدی را می توان در اواپراتور دستگاه جستجو کرد. اگر فیلترهای این قسمت از دستگاه دارای آلودگی باشند دستگاه به خوبی کار نمی کند.

5. یک مورد و مشکل رایج هم گاز کولر گازی است که اگر به هر دلیلی کم باشد ممکن است به خوبی عمل سرمایش صورت نگیرد.

6. بروز مشکل در خازن کولر گازی هم ممکن است سبب عدم سرمایش درست دستگاه شود.

منبع: تعمیرکار کولر تهویه گستر راگا

مهندس حسنعلی
مهندس حسنعلی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋