fardinamiri5580

fardinamiri5580

توسط ۱۷ نفر دنبال می شود
 ۳۴ نفر را دنبال می کند

دور نگاهی از تعریف تجارت

 

تعریف تجارت

این اصطلاحی است که به مبادله داوطلبانه کالا یا خدمات داده می شود و روش های مبادله تجاری با پیشرفت جوامع به مرور زمان تکامل یافته و کالاها معمولاً در محلی به نام بازار مبادله می شوند و تجارت انواع مختلفی دارد که با توجه به موارد مختلف از جمله مقدار ، روش و محل نمایش کالاهای تجاری ، با یکدیگر تفاوت دارند.

انواع عمده تجارت

تجارت داخلی

همه آنها عملیات تجاری ، خرید و فروش در یک کشور هستند و تجارت داخلی به دو نوع تقسیم می شود:

تجارت عمده فروشی

این تجارت است که مبتنی بر خرید محصولات و کالاها به طور مستقیم از کارخانه ها به مقدار زیاد است و این کالاها توزیع و به خرده فروشان فروخته می شود ، به این معنی که یک عمده فروش واسطه ای بین کارخانه ها و فروشندگان فروشگاه های تجاری است ، زیرا عمده فروشان به هیچ وجه با مصرف کنندگان معامله نمی کنند و برای تجارت عمده بسیاری از مزایا به شرح زیر خلاصه می شود:

  • کاهش هزینه هایی که برای ذخیره سازی و حمل و نقل پرداخت می شود ، زیرا عمده فروشان تلاش می کنند مقادیر مورد نیاز خرده فروشان را بگیرند و آنها را یک مرتبه از کارخانه ها سفارش دهند و به آنها منتقل کنند.
  • کاهش مشکلات و بارهای ذخیره سازی برای تولیدکنندگان و خرده فروشان ، زیرا عمده فروشان انبارهای خود را دارند.
  • ایجاد نوعی امنیت مالی برای خرده فروشان ، زیرا عمده فروشان کالا را به خرده فروشان می فروشند و پرداخت را تا زمان فروش کالا به تأخیر می اندازند.
  • توزیع کالا ، که یکی از مهمترین مراحل فروش است ، زیرا عمده فروشان کالا را به خرده فروشان توزیع می کنند ، این امر فشار را بر صاحبان کارخانه کاهش می دهد و کالاهای آنها را به بازار تحویل می دهد.
  • نقدینگی مالی صاحبان کارخانه را به دلیل گرفتن مقادیر زیادی کالا و پرداخت هزینه آنها تأمین و افزایش دهید.

خرده فروشی

این یک معامله است که مبتنی بر فروش مستقیم کالا و کالا به مصرف کننده است که در آن کالا در مغازه ها و محل های مختلف فروش به نمایش در می آید و این تجارت براساس خرید و فروش مقادیر خاص و کم کالا با توجه به مبلغی که فروشنده دارد انجام می شود و این مرحله آخرین مرحله فروش و نمایش است. کالاهای مختلف ، به عنوان خرده فروش کالاهای مورد نیاز خود را از عمده فروش خریداری می کند و آن را به مصرف کنندگان می فروشد ، با این حال برخی از خرده فروشان ممکن است کالاهای خود را مستقیماً از کارخانه ها بدون خرید و فروش با عمده فروشان خریداری کنند و آنها همچنین می توانند این محصولات را از طریق تحویل یا فروش الکترونیکی و نه فقط از طریق عرضه مستقیم بفروشند. و تجارت خرده فروشی مزایای بسیاری دارد که به طور خلاصه به شرح زیر است:

  • ارائه مقادیر مناسب به خریداران ، زیرا افراد عادی نیازی به خرید مقادیر زیادی از کالای مورد نیاز ندارند ، بنابراین خرده فروشی فقط توانایی خرید نیازهای او را فراهم می کند.
  • خرده فروش به عنوان رابط بین خریدار یا مصرف کننده نهایی و تولیدکنندگان عمل می کند.
  • این کالا به دلیل مهارت های ارتباطی خرده فروش که ممکن است در عمده فروش یا صاحب کارخانه وجود نداشته باشد ، فروش خوبی دارد.
  • انتقال مشاهدات مصرف کنندگان در مورد کالای خاصی به صاحبان کارخانه ها برای جلوگیری از بعداً ، به دلیل برخورد مستقیم با آنها.
  • محصولات مختلف را به دلیل تعامل مستقیم آنها با مصرف کنندگان ، تبلیغ و به بازار عرضه کنید.

تجارت خارجی

همه آنها تجاری ، خرید و فروش بین دو یا چند کشور هستند و این کشورها ممکن است به یکدیگر نزدیک باشند یا در قاره های مختلف باشند ، جایی که کالاهایی خریداری می شود که در بازار محلی موجود نیست و تجارت خارجی به 3 نوع تقسیم می شود:

  • تجارت صادراتی: که بر اساس اصل فروش یک یا چند نوع کالا به بازرگان از یک کشور به تاجر در کشور دیگر است.
  • تجارت وارداتی: در مقابل تجارت صادراتی است ، زیرا اصل آن مبتنی بر خرید کالاها از یک کشور خارجی و آوردن آنها به وطن است.
  • تجارت ترانزیتی: که بر اساس اصل واردات کالاهای مختلف از یک کشور خاص و انجام برخی تنظیمات بر اساس آنها انجام می شود ، سپس آنها را به کشور دیگری صادر می کند.

اصل تجارت خارجی

تجارت خارجی بر اساس واردات کالا و محصولات از سایر کشورها به طور مستقیم از تولید کنندگان یا از طریق یک واسطه تجاری است و ممکن است وارد کننده یک نهاد دولتی باشد و واردکنندگان به چندین بخش تقسیم می شوند ، برخی از آنها محصولات اصلی را وارد می کنند و در خانه بازیافت می شوند و برخی از آنها مواد مصرفی نهایی را وارد می کنند آنها به طور مستقیم فروخته می شوند و معمولاً مقادیر زیادی از همان کالا وارد می شود.

اهمیت تجارت خارجی

تجارت خارجی دارای مزایای زیادی است که به کشور تعلق می گیرد ، چه کشور صادر کننده و چه کشور وارد کننده ، و این مزایا به شرح زیر است:

  • توانایی شهروندان در کشور برای بهره مندی از برخی محصولات بین المللی که در کشور آنها موجود نیست و کشورشان توانایی تولید آنها را ندارد ، مانند اتومبیل ، وسایل برقی و برخی محصولات غذایی.
  • افزایش رقابت در بازار بین محصولات داخلی و وارداتی.
  • جبران کمبود برخی بخشهای تجاری در کشور وارد کننده و تأمین کالاهای مورد نیاز شهروندان.
  • خلاص شدن از شر برخی کالاهای مازاد در تولید و صادرات آنها به کشورهای نیازمند.
  • رشد اقتصادی را ترویج دهید و تعدادی از فرصت های شغلی را فراهم کنید.

منبع خبر از عصر تجارت

fardinamiri5580
fardinamiri5580

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋