تعریف تجارت
این اصطلاحی است که به مبادله داوطلبانه کالا یا خدمات داده می شود و روش های مبادله تجاری با پیشرفت جوامع به مرور زمان تکامل یافته و کالاها معمولاً در محلی به نام بازار مبادله می شوند و تجارت انواع مختلفی دارد که با توجه به موارد مختلف از جمله مقدار ، روش و محل نمایش کالاهای تجاری ، با یکدیگر تفاوت دارند.
انواع عمده تجارت
تجارت داخلی
همه آنها عملیات تجاری ، خرید و فروش در یک کشور هستند و تجارت داخلی به دو نوع تقسیم می شود:
تجارت عمده فروشی
این تجارت است که مبتنی بر خرید محصولات و کالاها به طور مستقیم از کارخانه ها به مقدار زیاد است و این کالاها توزیع و به خرده فروشان فروخته می شود ، به این معنی که یک عمده فروش واسطه ای بین کارخانه ها و فروشندگان فروشگاه های تجاری است ، زیرا عمده فروشان به هیچ وجه با مصرف کنندگان معامله نمی کنند و برای تجارت عمده بسیاری از مزایا به شرح زیر خلاصه می شود:
- کاهش هزینه هایی که برای ذخیره سازی و حمل و نقل پرداخت می شود ، زیرا عمده فروشان تلاش می کنند مقادیر مورد نیاز خرده فروشان را بگیرند و آنها را یک مرتبه از کارخانه ها سفارش دهند و به آنها منتقل کنند.
- کاهش مشکلات و بارهای ذخیره سازی برای تولیدکنندگان و خرده فروشان ، زیرا عمده فروشان انبارهای خود را دارند.
- ایجاد نوعی امنیت مالی برای خرده فروشان ، زیرا عمده فروشان کالا را به خرده فروشان می فروشند و پرداخت را تا زمان فروش کالا به تأخیر می اندازند.
- توزیع کالا ، که یکی از مهمترین مراحل فروش است ، زیرا عمده فروشان کالا را به خرده فروشان توزیع می کنند ، این امر فشار را بر صاحبان کارخانه کاهش می دهد و کالاهای آنها را به بازار تحویل می دهد.
- نقدینگی مالی صاحبان کارخانه را به دلیل گرفتن مقادیر زیادی کالا و پرداخت هزینه آنها تأمین و افزایش دهید.
خرده فروشی
این یک معامله است که مبتنی بر فروش مستقیم کالا و کالا به مصرف کننده است که در آن کالا در مغازه ها و محل های مختلف فروش به نمایش در می آید و این تجارت براساس خرید و فروش مقادیر خاص و کم کالا با توجه به مبلغی که فروشنده دارد انجام می شود و این مرحله آخرین مرحله فروش و نمایش است. کالاهای مختلف ، به عنوان خرده فروش کالاهای مورد نیاز خود را از عمده فروش خریداری می کند و آن را به مصرف کنندگان می فروشد ، با این حال برخی از خرده فروشان ممکن است کالاهای خود را مستقیماً از کارخانه ها بدون خرید و فروش با عمده فروشان خریداری کنند و آنها همچنین می توانند این محصولات را از طریق تحویل یا فروش الکترونیکی و نه فقط از طریق عرضه مستقیم بفروشند. و تجارت خرده فروشی مزایای بسیاری دارد که به طور خلاصه به شرح زیر است:
- ارائه مقادیر مناسب به خریداران ، زیرا افراد عادی نیازی به خرید مقادیر زیادی از کالای مورد نیاز ندارند ، بنابراین خرده فروشی فقط توانایی خرید نیازهای او را فراهم می کند.
- خرده فروش به عنوان رابط بین خریدار یا مصرف کننده نهایی و تولیدکنندگان عمل می کند.
- این کالا به دلیل مهارت های ارتباطی خرده فروش که ممکن است در عمده فروش یا صاحب کارخانه وجود نداشته باشد ، فروش خوبی دارد.
- انتقال مشاهدات مصرف کنندگان در مورد کالای خاصی به صاحبان کارخانه ها برای جلوگیری از بعداً ، به دلیل برخورد مستقیم با آنها.
- محصولات مختلف را به دلیل تعامل مستقیم آنها با مصرف کنندگان ، تبلیغ و به بازار عرضه کنید.
تجارت خارجی
همه آنها تجاری ، خرید و فروش بین دو یا چند کشور هستند و این کشورها ممکن است به یکدیگر نزدیک باشند یا در قاره های مختلف باشند ، جایی که کالاهایی خریداری می شود که در بازار محلی موجود نیست و تجارت خارجی به 3 نوع تقسیم می شود:
- تجارت صادراتی: که بر اساس اصل فروش یک یا چند نوع کالا به بازرگان از یک کشور به تاجر در کشور دیگر است.
- تجارت وارداتی: در مقابل تجارت صادراتی است ، زیرا اصل آن مبتنی بر خرید کالاها از یک کشور خارجی و آوردن آنها به وطن است.
- تجارت ترانزیتی: که بر اساس اصل واردات کالاهای مختلف از یک کشور خاص و انجام برخی تنظیمات بر اساس آنها انجام می شود ، سپس آنها را به کشور دیگری صادر می کند.
اصل تجارت خارجی
تجارت خارجی بر اساس واردات کالا و محصولات از سایر کشورها به طور مستقیم از تولید کنندگان یا از طریق یک واسطه تجاری است و ممکن است وارد کننده یک نهاد دولتی باشد و واردکنندگان به چندین بخش تقسیم می شوند ، برخی از آنها محصولات اصلی را وارد می کنند و در خانه بازیافت می شوند و برخی از آنها مواد مصرفی نهایی را وارد می کنند آنها به طور مستقیم فروخته می شوند و معمولاً مقادیر زیادی از همان کالا وارد می شود.
اهمیت تجارت خارجی
تجارت خارجی دارای مزایای زیادی است که به کشور تعلق می گیرد ، چه کشور صادر کننده و چه کشور وارد کننده ، و این مزایا به شرح زیر است:
- توانایی شهروندان در کشور برای بهره مندی از برخی محصولات بین المللی که در کشور آنها موجود نیست و کشورشان توانایی تولید آنها را ندارد ، مانند اتومبیل ، وسایل برقی و برخی محصولات غذایی.
- افزایش رقابت در بازار بین محصولات داخلی و وارداتی.
- جبران کمبود برخی بخشهای تجاری در کشور وارد کننده و تأمین کالاهای مورد نیاز شهروندان.
- خلاص شدن از شر برخی کالاهای مازاد در تولید و صادرات آنها به کشورهای نیازمند.
- رشد اقتصادی را ترویج دهید و تعدادی از فرصت های شغلی را فراهم کنید.
منبع خبر از عصر تجارت
پاسخ ها