امیر محمد زاده

امیر محمد زاده

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی

رایج ترین خرابی های تعمیر لباسشویی در منزل

 

در ادامه به رایج ترین خرابی های ماشین لباسشویی می پردازیم زمانی به خرابی لباسشویی پی می بریم که در عملکرد آن اختلال ایجاد شود و در نتیجه لباس های داخل دستگاه به خوبی شسته نمی‌شود که باید در سریع ترین زمان به فکر تعمیر و سرویس دستگاه باشید که در ادامه به تعدادی از این خرابی ها می پردازیم:

دستگاه لباسشویی روشن نمی شود

روشن نشدن لباسشویی عمدتا به برق لباسشویی مربوط می‌شود، در اولین قدم وجود جریان برق در کنتور را بررسی نمایید و وصل بودن کابل برق به پریز را بازبینی نمایید و در قدم بعدی کابل برق را بازرسی کنید، چرا که امکان دارد ایراد از پارگی یا معیوب بودن کابل برق باشد سیستم برق لباسشویی باید کنترل شود.

خرابی کلید لباسشویی در این مواقع بسیار شایع است و اگر کلید سالم بود باید رابط های میکروسوییچ دستگاه چک شود در صورت خرابی در هر قسمت، اقدام به تعویض قطعه معیوب نمایید.

 

لباسشویی لباس ها را آبگیری نمی کند

آبگیری لباس های داخل دستگاه یکی از مهم ترین مراحل شستشوی لباس ها به حساب می‌آید و در صورت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی نشان از تعمیر ماشین لباسشویی می دهد و علت های مختلفی می‌تواند داشته باشد مانند خراب شدن رابط های میکروسوییچ، معیوب بودن شیرهای ورودی آب، باز بودن درب لباسشویی، خرابی در قسمت هیدرواستات می‌توان اشاره نمود.

متوقف شدن لباسشویی بعد از آبگیری

یکی از مشکلاتی که خیلی از مواقع، افرادی که از لباسشویی استفاده می‌کنند با آن روبرو می‌شوند متوقف شدن لباسشویی بعد از آبگیری می‌باشد، که دلایلی مختلفی می‌تواند داشته باشد مانند: خرابی موتور تایمر، خرابی در قسمت هیدرواستات، اتصالی در بین سیم های رابط را می‌توان نام برد.

 

لرزش و حرکت کردن همراه با صدای زیاد ماشین لباسشویی

لرزش لباسشویی و حرکت کردن آن که معمولا با صدای زیاد همراه است نشان از تراز نبودن محل ماشین لباسشویی می‌باشد، اگر پایه های لباسشویی به خوبی تراز نشده باشند علاوه بر لرزش شاهد حرکت ماشین لباسشویی نیز خواهیم بود و دلیل دیگری که وجود دارد میزان ظرفیت و بار زیاد لباس ها خواهد بود حتی الامکان از قرار دادن لباس بیش از حد در داخل ماشین لباسشویی اجتناب نمایید.

از دیگر دلایلی که با وجود تراز بودن و اندازه بودن میزان لباس ها در داخل دستگاه باعث لرزش ماشین لباسشویی می‌شود به خرابی برد الکترونیک یا تایمر می‌توان اشاره نمود.

 

عدم گرم شدن آب داخل ماشین لباسشویی

دلیل گرم نشدن آب در داخل ماشین لباسشویی به خاطر اختلال در تایمر می باشد، چرا که تایمر وظیفه کنترل تنظیمات تمام قسمت های ماشین لباسشویی را دارا می باشد و هرگونه خرابی در این قسمت باعث ایجاد اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی خواهد بود که گرم نشدن آب هم یکی از دلایل اختلال و خرابی در تایمر می باشد.

همچنین اگر ترموستات خراب باشد یا به خوبی کار نکند باید سیم های رابط آن را که به تایمر متصل است را بازبینی نمود و در صورت اتصالی سیم های رابط یا خود ترموستات باید تعویض گردد.

جمع بندی مقاله و کلام پایانی

در این مقاله به شایع ترین خرابی ماشین لباسشویی و هزینه تعمیر لباسشویی در منزل پرداختیم در پایان خوشحال می‌شویم تجارب و نظرات خود را درباره تعمیر ماشین لباسشویی در منزل را برای ما و دیگر دوستانتان در قسمت نظرات همین مقاله در میان بگذارید شاد و موفق باشید.

منبع: fanihub.ir - virgool

امیر محمد زاده
امیر محمد زاده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋