امیر محمد زاده

امیر محمد زاده

آموزش تعمیر جاروبرقی

 

جاروبرقی یکی از لوازم خانگی پر کاربرد در زندگی روزمره انسان هاست به همین خاطر،  به دلیل استفاده مداوم دستگاه جاروبرقی مستهلک می‌شود و نیاز به تعمیر جاروبرقی و سرویس آن، الزامی می‌شود؛ در این مقاله به شایع ترین و متداول ترین مشکلاتی که برای یک جاروبرقی اتفاق می‌افتد و خصوصیات و ویژگی های یک نمایندگی تعمیر جاروبرقی معتبر را باهم بررسی می‌کنیم با ما همراه شوید تا به آگاهی های بسیار کاربردی در زمینه خرابی جاروبرقی مسلط شوید.

تعمیر جاروبرقی در محل

با توجه به اینکه تعمیرجاروبرقی نیاز به دانش تخصصی در این زمینه دارد و معمولا تعمیرات جاروبرقی در محل گرد و خاک ناشی از کیسه جاروبرقی و داخل موتور آن وجود دارد، اکثر مردم تمایلی به تعمیر آن در منزل ندارند اما در هر صورت شما می‌توانید مشکل خود را به نمایندگی تعمیرات جاروبرقی بسپارید و جاروبرقی خود را بعد از تعمیرات، سالم تحویل بگیرید.

مشکلات متداول در تعمیر جاروبرقی

بر حسب تجربه ی که در زمینه تعمیرات جاروبرقی داریم برخی از مشکلات به صورت متداول ایجاد می‌شوند که در ادامه به مهم‌ترین مسائلی که بسیار اتفاق می‌افتد می‌پردازیم:

داغ شدن موتور و کار نکردن جاروبرقی

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که جریان هوا به موتور به خوبی نرسد و در اثر فشار زیاد به موتور، شروع به داغ شدن می‌نماید که در نهایت موجب خاموش شدن موتور خواهد شد.
این مشکل به دلیل وجود گرد و خاک بر روی ذغال ها و تیغه های کلکتور ایجاد می‌شود که با یک سنباده نرم به راحتی می‌توان سطح تیغه ها و ذغال ها را تمیز نمایید و براده های ایجاد شده را نیز پاک کنید تا موتور منظم کار نماید.

صدای زیاد موتور جاروبرقی

صدای زیاد موتور می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد برای اینکه دلیل آن پیدا شود باید محفظه جاروبرقی را باز نمود و قسمت فن و تسمه ها و غلتک ها را بررسی نمایید و در صورت خرابی این قطعات را تعویض نمایید.

خرابی تیغه ها و فرسوده شدن آنها می‌تواند تولید صدای زیاد نماید، همچنین بلبرینگ ها اگه به درستی کار نکنند می‌توانند صدای زیادی را تولید نمایند که در صورت خرابی بلبرینگ ها، کل موتور را تعویض نمایید چون هزینه بسیار کمتری را برای شما خواهد داشت.

پایین بودن مکش جاروبرقی

اگر مکش جاروبرقی کم است دلیل بر پر بودن کیسه جاروبرقی است که برای حل این مشکل می‌توانید کیسه جاروبرقی را خالی نمایید یا اگر کیسه ی جاروبرقی یکبار مصرف است آن را با یک کیسه نو جایگزین نمایید.

اگر با خالی کردن کیسه مشکل حل نشد، داخل شیلنگ جاروبرقی را بازبینی نمایید که شی داخل ان گیر نکرده باشد در صورت گرفتگی با یک فنر داخل شیلنگ را تمیز نمایید و در صورت لزوم فن جاروبرقی را هم یک بازبینی نمایید تا مشکل جاروبرقی برطرف شود.

بلند شدن بوی سوختگی از جاروبرقی

بلند شدن بوی سوختگی از جاروبرقی ناشی از مشکل در بخش سیم کشی جاروبرقی است به سیم جاروبرقی دست بزنید اگر احساس گرمای بیش از حد کردید جاروبرقی را از پریز برق بکشید و اجازه دهید تا جاروبرقی خنک شود و محل درگاههای سیم را چک نمایید و در صورت شل بودن این قسمت ها را سفت نمایید اگر باز هم مشکل بو ادامه داشت با نمایندگی تعمیر جاروبرقی تماس بگیرید و مشکل را با کارشناسان نمایندگی در میان بگذارید.

لرزش جاروبرقی

لرزش جاروبرقی یکی از مشکلات متداول است و دلیل لرزش هم بخاطر شل شدن لاستیک های نگه دارنده ی موتور جاروبرقی است که آن را نگه می‌دارند، آنها را محکم کنید و در صورت خراب شدن این لاستیک ها آن ها را تعویض نمایید تا مشکل لرزش جاروبرقی برطرف شود.

خصوصیات و ویژگی های یک نمایندگی تعمیر جاروبرقی معتبر

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که به یک نمایندگی معتبر مراجعه کرده‌اید باید یکسری مزایا را توجه داشته باشید:

1.به کارگیری نیروی تکنسین متخصص و کار بلد

داشتن مدرک گذراندن دوره های تخصصی تعمیر لوازم خانگی، یکی از امتیازاتی است که نمایندگی های تعمیرات لوازم خانگی برای بالا بردن سطح دانش تعمیرکاران خود با برگزاری کلاس های تخصصی و استفاده از تعمیرکاران متخصص برگزار می نماید تا علوم روز تعمیرات را به تعمیرکاران خود یاد بدهند و به مدل های جدید همراه با قطعات جدید مسلط شوند.

2.پشتیبانی 24ساعته و 7روز هفته

یکی از ویژگی های نمایندگی های فعال داشتن خدمات 24ساعته و 7 روز هفته می باشد که مشتری بتواند در سایت نمایندگی سفارش تعمیر خود را ثبت نمایید.

3.اعزام نیروی تکنسین به محل در سریعترین زمان ممکن

با توجه به اینکه جاروبرقی یکی از وسایل بسیار پر کاربرد در منازل به شمار می‌رود در صورت خرابی، باید سریعا تعمیر آن صورت بگیرد و یک نمایندگی فعال به سرعت نیروی تکنسین خود را برای تعمیر جاروبرقی اعزام می‌نماید تا در سریع‌ترین زمان مشکل خرابی جاروبرقی مشتریان برطرف شوند.

4.اعلام هزینه دقیق تعمیرات جاروبرقی با تعویض قطعات اورجینال

یکی دیگر از مزیت های نمایندگی فعال جاروبرقی، با توجه به تخصص بالا سریع مشکل را پیدا نموده و قیمت دقیق هزینه تعمیرات را مشخص می‌نمایند و قطعات خراب را با قطعات فابریک و اورجینال همان مدل تعویض و تعمیر می‌نمایند.

امیر محمد زاده
امیر محمد زاده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋