خانواده شاد

خانواده شاد

نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه چیست؟

شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه چگونه است؟

داروسازی یکی از محبوب ترین رشته ها در کشور عزیزمون ایران به حساب میاد. اما خب به دلایلی مثل کنکور و کمبود ظرفیت در دانشگاه های معتبر کشور ؛ خیلی از افراد تصمیم میگیرند که در کشور های دیگه به تحصیل داروسازی بپردازند. نکته مهم اینکه اگر اون کشور نزدیک به ایران باشه قطعا روند رفت و آمد هم بهتر خواهد بود. به همین دلیل در این مقاله قراره به طور کامل در مورد شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه صحبت بکنیم و ببینیم آیا مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای رشته داروسازی میتونه تصمیم درستی برای شما باشه یا خیر.

مزایای تحصیل داروسازی در ترکیه

  • ترکیه راه ارتباطی با کشورهای اروپایی و آمریکا:
    • اراسموس: دانشگاه های برتر کشور ترکیه این امکان رو به شما میدن که از طریق این دانشگاه ها به مدت یک سال تحصیلی (دو ترم) در بهترین دانشگاه های اروپا و جهان درس بخونید و توی همین بازه یک ساله، دانشگاه ترکیه به شما کمک هزینه میده که بتونید راحت روی درستون تمرکز کنید.
    • دیپلم آبی: یکی از مهمترین نکات مربوط به دانشگاه های ترکیه اینکه، دانشگاه های برتر کشور ترکیه بعد از اتمام فارغ التحصیلی به شما دیپلم آبی میدن. کاراییش چیه؟ شما میتونید برای ادامه تخصص گرفتنتون در بهترین کشورهای اروپایی تحصیل کنید و اتفاقات جدیدی رو برای خودتون رقم بزنید.
  • هزینه کمتر نسبت به کشورهای اروپا و آمریکا:

تحصیل داروسازی در ترکیه نسبت به باقی کشورهای مطرح جهان با توجه به سطح بالای اعتبار دانشگاه های ترکیه، بسیار هزینه ای کمتری دارد.

  • اعتبار دانشگاه های ترکیه

دانشگاه های برتر کشور ترکیه، در سطح جهانی یعنی اروپا، آمریکا و کانادا دارای اعتبار بالاییست و وزارت بهداشت تمامی این کشورها، دانشگاه های برتر کشور ترکیه را تائید میکنند. برای کسانی که دوست دارن باین فرصت را به چشم مهاجرت به کشورهای اروپا و آمریکا و کانادا ببینند. کشور ترکیه این شرایط را برای متقاضیان فراهم کرده. البته اگر هدف شما کار در کشور خودمون باشه باید بگم، نیازه که، دانشگاهی که هدفتون هست تحصیل کنید باید مورد تائید وزارت بهداشت ایران هم باشه که در ادامه به این دانشگاه ها اشاره خواهیم کرد.

  • پاره وقت کار کن:

یک شرایطی که کشور ترکیه فراهم کرده اینکه شما میتونید در هفته چندین ساعت کاره پاره وقت انجام بدید، خوبیش چیه؟ اینکه توی هزینه های شما میتونه کمک خرجی باشه.

  • تحصیل به زبان های ترکی یا انگلیسی:

یکی از مهمترین مزیت های دانشگاه های ترکیه اینکه شما میتونید به دو زبان ترکی و انگلیسی درس بخونید و موقع ثبت نام خودتون انتخاب میکنید که سر کدوم کلاس بشینید.

دانشگاه های برتر کشور ترکیه در رشته داروسازی

در مورد برترین دانشگاه های کشور ترکیه باید اشاره بکنیم که دانشگاه های ترکیه به دو گروه دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم بندی میشن که در ادامه به بهترین هر گروه برای رشته داروسازی اشاره میکنیم:

  1. دانشگاه های دولتی

بهترین دانشگاه های دولتی کشور ترکیه در رشته داروسازی

دانشگاه استانبول

دانشگاه مارمارا

دانشگاه آنکارا

دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه قاضی

دانشگاه اگه (اژه)

دانشگاه کاتب چلبی

دانشگاه آتاتورک

دانشگاه آدیامان

  1. دانشگاه های خصوصی

بهترین دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه در رشته داروسازی

دانشگاه مدیپول استانبول

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه فنرباغچه

دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه ایستینیه

دانشگاه مدیپول آنکارا

دانشگاه باشکنت

دانشگاه لقمان حکیم

دانشگاه آلتین باش

دانشگاه آجی بادام

دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه ینی یوزیل

شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه چگونه است؟

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران ( آپدیت 2024 )

دانشجویانی که قصد دارند بعد از تحصیل در ایران فعالیت کنند قطعا یکی از مهمترین سوالاتی که دارند اینکه کدوم دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست که بعدا به مشکل معادل سازی مدرک برنخورند. به همین دلیل در جدول زیر به این موضوع اشاره شده است.

دانشگاه های داروسازی ترکیه و مورد تائید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه استانبول

دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه اژه

دانشگاه آنکارا

دانشگاه باشکنت

دانشگاه قاضی

دانشگاه مارمارا

دانشگاه آجی بادام

دانشگاه کاتب چلبی

دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه آیدین استانبول

تفاوت پذیرش در دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور ترکیه در رشته داروسازی

با توجه به اینکه دانشگاه های دولتی ظرفیت پذیرش کمتری دارند ؛ مسیر پذیرش کمی سخت تر هست و نیازمند اینکه شما از یک سری آیتم ها با موفقیت عبور کنید که در این قسمت قراره به این موارد اشاره بکنیم:

  • مدرک قبولی آزمون SAT
  • مدرک قبولی آزمون TR YOS
  • مدرک تافل یا آیلتس
  • مدرک زبان ترکی تومر (TOMER)
  • شرط معدل
  • شرط سن

اما در مورد دانشگاه های خصوصی ترکیه این پیچیدگی وجود نداره و شمام میتونید بدون داشتن مدرک معتبر زبان و یا نیاز به عبور از آزمون های ورودی در رشته مد نظرتون تحصیل کنید و به اهداف تحصیلیتون برسید.

شهریه دانشگاه های ترکیه جهت تحصیل در رشته داروسازی

شهریه سالانه بدون بورسیه (دلار)

زبان تحصیل

نام دانشگاه

10000

ترکی

فنرباهچه

10000

ترکی

ینی یوزیل

12000

انگلیسی

فنرباهچه

10000

ترکی

بیرونی

12000

ترکی

لقمان حکیم آنکارا

12000

انگلیسی

لقمان حکیم آنکارا

15000

ترکی

مدیپل آنکارا

15000

انگلیسی

آلتین باش

12000

انگلیسی

بیرونی

18000

انگلیسی

مدیپل آنکارا

شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه چگونه است؟

خلاصه مطلب

قاعدتاً در تحصیل به کشور دیگه یک سری پیچیدگی هایی وجود داره و شما اگر از با تجربه بپرسید قطعا میتونه به شما کمک کنه اما از اونجایی که ممکن که اطرافیان ما لزوماً چون این فرصت رو خیلیامون نداریم ، صحبت با مهاجرت های تحصیلی معتبر میتونه به شما کمک کنه که تصمیم بهتری بگیرید. موسسه مهاجرت تحصیلی اوگو آکادمی که بیش از 10 ساله در این حوزه فعالیت میکنه یک گزینه مناسب برای شماست. به دلیل اینکه خود این موسسه به واسطه تعامل بلند مدت خودش با برترین دانشگاه های کشور ترکیه یک فرصتی رو فراهم کرده که شما میتونید از بورسیه 20 الی 100 درصدی استفاده بکنید و پولتون رو بیشتر مدیریت بکنید. اگر مایل به تحصیل داروسازی در ترکیه هستید با موسسه اوگو آکادمی در ارتباط باشید و بصورت رایگان مشاوره بگیرید و ببنید که آیا این رشته مناسب شما هست یا خیر. امیدواریم که بتونید بهترین تصمیم رو با کمک راهنمایی درستی که دریافت میکنید ، بگیرید.

پرسش و پاسخ

دانشگاه های ترکیه دیپلم آبی هم میدن؟

بله دانشگاه های برتر ترکیه این امکان رو به شما میدن که بعد از فارغ التحصیلی دیپلم آبی دریافت کنید که با کمک این برگه شما میتونید در بهترین اروپا در همون رشته ی داروسازی ادامه تحصیل بدید.

من مدرک زبان مثل تافل و آیلتس ندارم، نمیتونم داروسازی بخونم؟

اتفاقاً شما میتونی نه تنها بدون مدرک پذیرش بشی، بلکه بورسیه هم بشی. توی این مسیر اگو آکادمی صفر تا صد کار رو کنار شما انجام میده و از این بابت اصلاً نگران نباشید.

میتونم بعد از اتمام تحصیل برای اقامت دائم درخواست بدم؟

بله شما میتونید برای گرفتن اقامت دائم در ترکیه اقدام کنید و بعد از مدتی کار کردن در ترکیه، اقامت دائم خودتون رو بگیرید

دانشگاه های ترکیه برنامه اراسموس رو دارند؟

بله دانشگاه های برتر ترکیه به شما این امکان رو میدن که به مدت یکسال تحصیلی در بهترین دانشگاه های جهان یعنی در اروپا و آمریکا تحصیل کنید. نکته ی جالب این داستان اینکه دانشگاه شما در ترکیه بهتون کمک هزینه تحصیلی برای هر ترم میده.

من میتونم بدون آزمون پذیرش بگیرم؟

صد در صد! شما میتونی بدون نیاز به آزمون و مدرک های فراوان سر کلاس داروسازی کشور ترکیه در بهترین دانشگاه های این کشور بشینید و تحصیل کنید.

خانواده شاد
خانواده شاد نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋